SALONUL DE LA PARIS | Mașinile sport, raftul cu jucării al evenimentului auto numărul 1 | GALERIE FOTO
Timp de două săptămâni și jumătate, până pe 19 octombrie, Parisul este capitala lumii auto. Cele mai recente inovații de pe piața producătorilor de autoturisme își dau întâlnire la Salonul Auto cel mai vizitat, potrivit celor mao recente cifre legate de numărul de vizitatori ai ultimii ediții. ProSport a fost prezent la inaugurarea salonului și vă prezintă o selecție a mașinilor sport prezente la cel mai important rendez-vous al pasionaților de mașini și inovații de pe această piață de sute de milioane de euro.
În pavilionul principal – ca numerotare (Pavilionul 1), ca plasament – chiar în dreptul marii intrări, a „laboratorului” unde se eliberează acreditările pentru accesul în zona expozițională, ca dimensiune dar și având în vedere faptul că aici sunt condensate marile nume ale producătorilor auto francezi (Citroen, Peugeot, Renault), modelele sport se remarcă rapid, fiind grupate natural de către organizatori, spre marginea exterioară a suprafeței expoziționale. De la intrarea acaparată de Aston Martin, pănâ la extrem de evidenta zona roșie Ferrari, acolo unde rulează continuu, pe un ecran gigantic, secvențe relevante fie din istoria curselor din Formula 1 ale Scuderiei italiene, fie imagini emblematice din timpul drive-testelor modelelor de șosea. Pavilionul este de altfel mozaicat, cu mașini aparținând unor categorii diverse, de la mașini sport până la SUV-uri, de la monoposturi de cursă la mașini de raliu, la prototipuri de tip hibrid și mașini complet electrice.
Ferrari 458 Speciale
Bolidul, cu motor V8 cu 6.000 de turații pe minut, atinge 100 km/h în 3,0 secunde, iar viteza maximă depășește 325 km/h. Motorul cu care este echipat această mașină deține recordul de putere dezvoltată de un propulsor al unui automobil de șosea, cu configurație clasică.
Aston Martin Rapid S
Cu 560 de cai putere, Rapid S-ul propus de Aston Martin atinge 100 km/h în 4,4 secunde și viteza maximă de 327 km/h, mai mult decât se înregistrează pe unele circuite de Formula 1. Bolidul consumă mai mult decât mașinile Ferrari – 19,5 litri / 100 km – în oraș. Prețul de pornire este 195.560 euro, iar complet echipată, mașina ajunge la 253.783 euro, fiind astfel și mai scumpă decât mașinile sport propuse de italieni.
Ferrari California T
Cifrelele acestui model propus de Scuderia cu sediul la Maranello sunt puțin mai slabe față de cele ale modelului 458 Speciale: atinge 100 km/h în 3,6 seunde, dezvoltând o putere maximă de 560 de cai, la un consum de 16,5 litri / 100 km. California T este o mașină cu emisie mare de CO2, fapt ce o plasează în grupa G, a celor mai nocive mașini pentru mediu. Prețul său de bază este de 187.153 euro, în timp ce bolidul cu pachetul complet de dotări ajunge la 246.000 euro.
V12 Vantage S by Aston Martin
Accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Atinge viteza maximă de 328 km/h, dar are un consum semnificativ mai mare decât Rapid S-ul: 25,5 litri / 100 km. Prețul pentru acest model Aston Martin, complet echipat, ajunge la 253.783 euro.
Nissan GT-R Nismo
Bolidul japonez are sub capotă 600 de cai putere, iar prețul său pornește de la 150.000 de euro. Nissan-ul atinge suta de kilometri în 2,9 secunde.
DS3 Racing (Citroen)
Aflat la limita gamei, cu o talie mai apropiată de o mașină de oraș normală, modelul, cu un consum urban de 8,4 litri/100 km, atinge 100 km/h în 6,5 secunde și are prețul de pornire de 15.950 euro. Citroen DS 3 Racing beneficiază de noua și spectaculoasa identitatite vizuală oferită de noile lumini, construite pe baza unei suprapuneri de oglinzi, care creează un interesant model al farurilor, cu forme de asemenea ieșite din comun.
Corespondență de la Cezara PARASCHIV (Paris)