Salonul Auto de la Paris și-a deschis porțile pe 2 octombrie, cu două zile dedicate jurnaliștilor, înainte de a permite accesul publicului larg, începând de sâmbătă, 4 octombrie. Zone pline de mașini ascunse cu grijă sub huse albe, pentru a păstra suspansul, intercalate printre alte sute de modele „lăsate la liber”, pentru a le da șansa expozanților de a pregăti apariții memorabile ale noilor modele, au primit pe rând undă verde pentru a scăpa de „măști”.
Crossover cu tușe de avion
În 2014, noile modele Renault sunt inspirate din designul aerian. De la ediția specială Dacia Duster până la vedeta lansată joi dimineață, Renault Espace a fost pusă sub reflectoare ca la o prezentăre de modă pe Catwalk. Espace este cel mai nou model al unei game cu exact 30 de ani de istorie în spate, un crossover de familie, cu tonuri elegante, de negru și gri metalic.
Pentru că tema acestei ediții a celui mai vizitat salon auto din lume (peste 1.000.000 de vizitatori în 2012) se rezumă prin „mașini și modă”, iar Espace este o mașină dinamică, trei mașini au intrat pe rând, pe muzică, cu lumini și au „defilat” pe un podium larg, care a simulat inclusiv un deal în miniatură, au încremenit pentru câteva secunde „într-o poză”, asemeni frumoaselor manechine și apoi și-au ocupat poziția desemnată fiecăreia, acolo unde vor putea fi admirate până în ultima zi a Salonului Auto de la Paris.
MPV-ul s-a transformat într-un crossover spațios, mai lung și mai masiv decât toate celelalte modele din gamă. Va fi disponibil cel mai probabil începând cu 2015, iar la nivel vizual, se remarcă prin luminile semnalizatoare din față pe bază de led, în timp ce caroseria în partea superioară, deasupra locurilor din față, este prevăzută cu geam panoramic. Bordul oferă posibilitatea utilizării directe a rețelelor de socializare, a serviciilor de e-mail și poate fi pilotat de pe tabletă.
Motoarele turbo, de 1,6 litri și 160 de cai-putere sunt inspirate de experiența acumulată în Formula 1 de constructorul francez. Încă în faza inițială, mașina este mai apropiată de un prototip.
Eolab, hibridul SF – obiectiv 2018
Tot Renault a propus la Salonul Auto de la Paris un prototip hibrid cu aspect spectaculos, de mașină sport, chiar dacă este departe de această zonă, cu cele patru locuri, clasă și motorizare. Eolab, dezvoltat separat de un alt proiect al francezilor – Formula E, și-a propus să reducă emisiile de gaze, consumul, în contextul în care autoritățile din Paris vizează reducerea numărului de mașini din Paris – un obiectiv care a transformat Orașul Luminilor într-o capitală a parcărilor pentru motociclete și scutere, aflate la distanțe de 3-4 intersecții.
Eolab, hibridul care arată la fel de spectaculos ca un super-bolid sport, dar poate lua la bord întreaga familie
Mașina compactă, de segmant B, al cărui obiectiv a fost de a găsi o formulă „simplă și eficientă de combinare a celor două tipuri de motorizări” s-a transformat într-o mașină desprinsă parcă din filmele hollywoodiene, din care te aștepți să apară un super-erou cu costum sofisticat. Cu design asimetric, un stâlp dintre portiere desființat, acestea deschizându-se spectaculos, ca o cortină, Eolab este mașina unei generații viitoare, foarte ușoară, cu aproximativ 400 de kilograme mai puțin decât un model de dimensiuni similare clasic. În plus, hibridul are multe detalii, roșii, care pun în valoare întreg conceptul, prin plasarea inedită pe roți.
Corespondență de la Cezara PARASCHIV (Paris)
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER