Salvat de visul de a deveni pilot la Le Mans
Povestea incredibilă a unui IT-st devenit antreprenor de succes în zona de IT, Marian Oancea, care la 32 de ani și-a lăsat pasiunea din copilărie pentru a-și face o carieră în pilotaj. „Eram într-un prag de burn-out iar pilotajul mi-a salvat viața”, mărturisește franc Marian.
În clasa a 6-a puștiul Marian Oancea era atât de pasionat de matematică încât nici nu voia să audă de vacanțe. Profilul mate-info îi venea ca o mănușă. „În clasa a 7-a deja luasem problema foarte serios și deja făceam studii aprofundate despre programare. Mai mult, mă mai și jucam creând progrămele….Ei, pasiune de puști, ce să-i faci?!”, își începe povestea Marian, care astăzi e atât de atras de visul de pilot de a participa la cursa de anduranță de la Le Mans încât poate doar familia e mai de preț în viața lui acum.
„Și uite așa, pe la 17 ani am rugat-o pe mama să îmi facă o firmă pe numele ei, că eu nu eram major și nu puteam, pentru a putea face facturi și să încasez pe produsele pe care le cream”, continuă Marian, începutul unei povești de succes în IT. În oglindă, Marian îți prefigurează povestea echipei de curse cu care participă la Liger Series, competiție ce precede Le Mans pe baza story-ului său de business.
Salvat de visul de a deveni pilot la Le Mans
Asta, și pentru că, sportul în sine avea să-i întindă o mână de ajutor într-un moment delicat din viață. E franc și direct, explicând fără ocolișuri cum pasiunea pentru pilotaj a fost cheia cu care a închis o pasiune care devenise o problemă de viață. “Am ajuns într-un moment de burn-out! Sincer! Atât de mult munceam la birou, firma ajungând deja la peste 60 de angajați, că efectiv nu mai dormeam nopțile. Am ajuns să am probleme de anxietate iar ce m-a salvat e chiar pilotajul. Mă relaxa când conduceam”, mărturisește Marian cum a ajuns să iși creeze atât perspectiva unei cariere de pilot dar și echipa de curse.
„Nu pornesc, nici ei și nici colegii mei, de la premisa că vrem să ne îmbogățim. Vream să ne ducem la capăt pasiunea, să mergem la curse și să creăm o perspectivă pe viitor pentru a aduce alături de noi piloți ce își doresc să participe la competiții internaționale și naționale obținând evident rezultate notabile”, admite Marian care a încercat deja să le insufle pasiunea pentru motorsport și copiilor lui.
La 32 de ani, o dată cu retragerea din lumea IT-ului, Marian le-a oferit șansa lui Evelyn (5 ani) și Aris (4 ani) să intre în contact cu kartingul. Baiatul a simțit fiorul unei potențiale cariere în pilotaj, fetița nu. “M-ar bucura să reușesc să îl cresc pe băiat în această zona de pasiune pentru pilotaj și, de ce nu, să îl și iau cu mine la curse. Vreau și eu să acumulez atâta experiență încât ulterior să fie mult mai ușor să o transpun în practică în dezvoltarea copilului meu sau a celorlalți piloți care vor veni alături de echipa mea Cube Performance”, conchide Marian.
Planul meu e ca în următorii cinci ani să putem ajunge să concurăm în celebra cursă de la Le Mans și totodată să putem împărtăși la Cube Performance, echipa mea, și altor piloți această experiență unică – Marian Oancea
- 1 milion de bilete au vândut organizatorii de la Le Mans 2022, cifrele de asistență și audiență ale cursei fiind peste orice etapă de Formula 1
Foto Mihnea Tatu