Schimbări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2011 în Formula 1
FIA a reamintit, marți, schimbările regulamentului tehnic
prevăzute a intra în vigoare în sezonul 2011 al Campionatului
Mondial de Formula 1, printre cele mai importante fiind renunțarea
la sistemul F-Duct și la difuzorul dublu, precum și revenirea la
sistemul KERS.
Două dintre cele mai folosite soluții tehnice în ultimii doi ani,
F-Duct și dublul difuzor, vor fi interzise începând din 2011. Mai
mult, orice sistem, dispozitiv sau procedeu care folosește mișcarea
pilotului ca modalitate de a modifica caracteristicile aerodinamice
ale monopostului este considerată în afara regulamentului, de anul
viitor.
În schimb, revine în Formula 1 KERS, sistemul de recuperare a
energiei cinetice. Acesta nu a fost interzis în 2010, dar nu a fost
folosit în urma unui acord mutual al echipelor. În mare, KERS va fi
la fel ca în 2009, în sensul că nu vor fi modificări ale puterii
maxime pe care o va furniza. Însă inginerii vor avea mai mult de
muncă pentru a găsi un loc potrivit acestui dispozitiv pe
monoposturi, în condițiile în care, în 2009, alimentarea în timpul
curselor era permisă, iar, începând din acest an, nu mai este, ceea
ce a presupus prezența pe mașini a unor rezervoare de combustibil
mai mari. Astfel, este posibil ca dimensiunile șasiurilor să
crească față de sezonul recent încheiat pentru a face loc
KERS-ului.
Totodată, FIA a decis să ridice cu 20 de kilograme greutatea minimă
a monoposturilor, până la 640 de kilograme. Aceasta măsură vine în
sprijinul piloților mai grei, în cazul cărora se întâmpinau
dificultăți în găsirea unei distribuții optime a greutății în
mașinile echipate cu sistemul KERS și din acest motiv ei renunțau
să-l mai folosească.
Rolul KERS este de a stoca energia rezultată din procesul de
frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosită apoi în
timpul depășirilor. Tot pentru a stimula depășirile, FIA le oferă
din sezonul viitor piloților posibilitatea de a modifica geometria
aripii spate. Acest lucru va putea fi făcut numai când un pilot se
va afla la mai puțin de o secundă în spatele altuia în zone
prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat în
momentul în care sunt folosite frânele. Aripa ajustabilă, care, la
fel ca sistemul de recuperare a energiei cinetice, nu este
obligatorie, va putea fi folosită și în antrenamente, și în
calificări, iar FIA speră că această soluție împreună cu KERS să
aducă mai multe depășiri pe pistă. Aripa frontală mobilă, folosită
în acest an, va fi interzisă.
După 14 ani de prezență continuă în Formula 1, compania japoneză
Bridgestone, furnizoare de pneuri, a decis să spună adio Marelui
Circ și va fi înlocuită, începând din 2011, pentru cel puțin trei
ani, de firma italiană Pirelli. Echipele au avut deja ocazia să
testeze noile pneuri la Abu Dhabi, la câteva zile după încheierea
ediției 2010 a CM de Formula 1.
Sursa: Mediafax