Schimbări majore în noul sezon de Formula 1! Cum vor arăta noile monoposturi și ce reguli au fost introduse!
Sezonul 2014 al Formula 1 este unul al marilor schimbări. Monoposturile vor avea motoare și șasiuri noi, în timp ce în cazul piloților, doar o singură echipă – Mercedes – și-a păstrat echipa de anul trecut
- Motoarele vechi, V8 de 2,4 litri, au fost înlocuite cu V6-uri de 1,6 litri
- Sistemul KERS dispare și va fi înlocuit de un simplu ERS, un sistem care înmagazinează de zece ori mai multă energie ca în trecut
- La capitolul piloți, vor exista cel puțin doi debutanți în actualul sezon (Kevin Magnussen – McLaren și Daniil Kvyat – Toro Rosso)
Desenul monoposturilor de Formula 1 s-ar putea schimba fundamental din 2014
Primele teste pentru actualul sezon de Formula 1 sunt programate pentru perioada 28-31 ianuarie și vor avea loc pe circuitul de la Jerez, în Spania. Data a fost încercuită de mulți specialiști ca fiind una extrem de importantă, având în vedere numeroasele schimbări pe care le vor suferi monoposturile din actualul sezon. Practic, sezonul 2014 dă startul unei noi revoluții în Marele Circ, atât din punct de vedere al motoarelor utilizate în competiție, cât și în ceea ce privește șasiurile utilizate de cele 22 de monoposturi aflate la start.
Noul sezon de Formula 1 începe pe 16 martie, la Melbourne
Motoare mai mici, putere egală
Probabil cea mai mare modificare este cea a tipului de motor folosit pentru a propulsa monoposturile din Formula 1. Vechile propulsoare V8 de 2,4 litri vor fi înlocuite cu motoare mai mici, V6 de 1,6 litri, numite acum „power trains”. Schimbarea motorului va duce, teoretic, și la o reducere a numărului de cai putere de la 780 – cât aveau motoarele din epoca 2006-2013 – la doar 620, având în vedere că propulsorul va fi turbo. Însă aici intervine o altă modificare de regulament. În fiecare monopost de Formula 1 vor fi instalate două motoare electrice, cu unul mai mult decât în anii precedenți. Astfel, sistemul KERS dispare și va fi înlocuit de un simplu ERS, un sistem care înmagazinează de zece ori mai multă energie ca în trecut. Astfel, dacă vechiul KERS producea 60 kw care puteau fi folosiți pe doar 6,7 secunde dintr-un tur de pistă, ERS va produce 120 kw, pentru 30 de secunde dintr-un tur. Motiv pentru care câțiva ingineri din Formula 1 au spus pentru BBC că noul „power train” va ajunge chiar și la 820 de cai putere! Interesant este și că motoarele trebuie să fie mult mai eficiente. Dacă până acum consumul mediu pe cursă era de 160-170 de litri de carburant, acesta trebuie redus în 2014 până la 100 de litri pe cursă și maximum 100 de litri consumați pe oră.
Jurnalistul italian Giorgio Piola a realizat desene cu modificările pe care le-ar putea avea monoposturile din acest an
Un nas mai alungit, monoposturi mai urâte
Modificări nu vor exista doar în compartimentul propulsoarelor, ci și în cel al șasiurilor. Situația se schimbă radical în partea din față a mașinii, acolo unde noile reglementări FIA spun că diferența de nivel dintre baza cockpitului și podeaua mașinii trebuie să fie de 625 mm. Totodată, peretele de la picioarele pilotului și podeaua mașinii trebuie să aibă o distanță de maximum 525 mm, în timp ce nasul mașinii trebuie să fie situat la 185 mm de podea, cu 365 mm mai puțin decât în 2013. Practic, vom vedea monoposturi cu o aripă față alungită, forma fiind total schimbată față de anii trecuți, care ar putea duce la designuri ciudate din punct de vedere estetic. O altă noutate este schimbarea sistemului de evacuare, efectul Coandă dispărând în acest an din cauza noilor modificări. Deocamdată, e clar doar că monoposturile vor fi mult schimbate, atât din punct de vedere aerodinamic, cât și al performanțelor. Însă previziuni nu se pot face decât în momentul în care primele teste vor fi efectuate.
GRILA DE START – FORMULA 1 2014