Se ascute lupta în MotoGP? Rossi și Lorenzo merg cu o cutie „automată” la Misano!
Marc Marquez părea să aibă cale liberă spre titlul mondial în MotoGP chiar la sezonul de debut până de curând, lucru admis chiar și de către unul dintre principalii săi adversari, spaniolul Jorge Lorenzo. Fără îndoială extrem de talentat, Marc beneficia din plin, la fel ca și colegul său Dani Pedrosa, de avantajul cutiei de viteză „seamless” instalată pe motocicletele Repsol Honda. La finalul cursei de la Brno, Jorge Lorenzo a mărturisit că este imposibil să se mențină aproape de Marc și de Dani dacă Yamaha nu va aduce noutăți, menționând totuși că dezvoltarea cutiei „seamless” nu este încă finalizată și că „Yamaha nu poate garanta că va rezista în regim de cursă”.
Lorenzo: „Parcă e o cutie automată”
Ei bine, astăzi lucrurile par a se fi modificat în favoarea lui Jorge Lorenzo și lui Valentino Rossi. Piloții echipei de uzină Yamaha vor avea instalate pe motocicletele cu care vor concura la Misano astfel de cutii de viteză, motiv de fericire pentru amândoi. „Atunci când am testat-o nu mă puteam opri din zâmbit! Nu am simțit scăderea puterii atunci când schimbam vitezele, era de parcă mergeam cu o motocicletă cu cutie automată. Se simte cel mai mult atunci când urci în viteze, motocicleta nu se mai mișcă la schimbarea treptelor”, a spus Lorenzo. Valentino Rossi crede că „îmbunătățirea va fi simțită în stilul de pilotaj mai repede decât în timpii de pe tur. Nu cred, din păcate, că această cutie de viteze ne va aduce o jumătate de secundă pe tur, dar este un ajutor important pentru a duce motocicleta la limită fără să apară greșeli”.
Ce este cutia „seamless”?
Folosită în prezent cu mare succes de piloții care beneficiază de prototipuri Honda, cutia „seamless” reduce în mod considerabil timpii de schimbare a treptelor. Practic, se cuplează viteza imediat următoare înainte ca cea folosită să fie decuplată, tehnologie care, evident, nu a fost explicată pe larg de către producători. Cel mai important avantaj este acela că motocicleta rămâne stabilă la schimbarea treptelor la viteze înalte și, în special, pe viraje, lucru care protejează în special împotriva uzurii gumelor.