Sebatian Vettel devine un rival mai periculos pentru Hamilton decât Rosberg
Germanul Sebastian Vettel s-a impus, duminică, la Singapore, și s-a apropiat la 49 de puncte de liderul clasamentului piloților din Formula 1, Lewis Hamilton, astfel că britanicul va avea în sportivul de la Ferrari un rival mai periculos decât coechipierul său Nico Rosberg, în ultimele șase etape.
Vettel a dominat Marele Premiu al statului Singapore atât în calificări, cât și în cursă. Forma ascendentă pe care o înregistrează Ferrari ar trebui să fie un avertisment pentru Hamilton și Mercedes, care s-au crezut prea devreme campioni. După ce Nico Rosberg a abandonat la Marele Premiu al Italiei, etapa precedentă, a venit rândul lui Hamilton să se retragă de pe pistă din cauza unor probleme tehnice. Lipsa de fiabilitate a „săgeților argintii” ar putea reprezenta un impuls important pentru Ferrari, care, care cu o victorie la Singapore și un loc secund la Monza, ambele reușite de Vettel, recuperează constant diferența de puncte din clasamentul piloților.
La general, Hamilton are acum 252 de opuncte, Rosberg – 211, iar Vettel – 203. În ultimele două curse, britanicul a obținut 25 de puncte, colegul său, 12, în timp ce Vettel a „strâns” 43 de puncte. Situația la constructori este liniștitoare pentru Mercedes, care a acumulat 463 de puncte. Ferrari este destul de departe, cu 310 puncte, locul al treilea fiind ocupat de Williams, cu 198 de puncte.
La Singapore, pe un circuit care solicită mult frânele și pneurile și unde nu puterea motorului face diferența, Mercedes a arătat ca o echipă de pluton. Hamilton și Rosberg au fost depășiți în calificări de Ferrari, cu Vettel – pole position și Kimi Raikkonen – locul 3, și de Red Bull, cu Daniel Ricciardo – locul 2 și Danil Kviat – locul 4.
Plecați de pe pozițiile a cincea, respectiv a șasea, Hamilton și Rosberg nu au găsit nicio modalitate de a urca vreun loc. De altfel, primii șase piloți, chiar șapte, incluzându-l pe Valtteri Bottas de la Williams, și-au păstrat fiecare poziția multe tururi după start.
Prima schimbare în acest top a avut loc odată cu accidentul din turul 13/61, dintre Nico Hulkenberg (Force India) și Felipe Massa (Williams), care a produs apariția safety car-ului virtual și, ulterior, al celui pe roți. După obișnuitele treceri pe la boxe în astfel de situații, „grupul” Mercedes a trecut de Kviat și a urcat pe locurile 4 și 5, imediat după „trioul” Vettel-Ricciardo-Raikkonen.
Inițial, Hamilton a ținut pasul cu cei trei piloți din fața sa, care au rulat destul de compact. Însă în turul 27, britanicul a anunțat probleme tehnice și a început să piardă poziție după poziție. Pe parcursul mai multor tururi, Hamilton a fost rugat prin radio de inginerii lui să aplice monopostului tot felul de setări codificate, de exemplu „HPP Driver default 01”. Nicio setare nu a funcționat, așa că în turul 33, când ajunsese pe locul 16, Lewis Hamilton a intrat și a rămas la boxe, abandonând pentru prima dată în 20 de curse.
Rosberg a urcat astfel pe locul al patrulea, dar nu i-a deranjat în niciun fel pe cei din fața lui. În continuare, Vettel a gestionat cu atenție avansul, iar Ricciardo și Raikkonen s-au mulțumit cu locurile 2, respectiv 3. Nici a doua neutralziare a cursei, efectuată în turul 37, din cauza unui spectator care a intrat pe pistă, nu a mai schimbat ceva în ierarhia podiumului.
Astfel, Vettel a reușit a treia victorie în acest sezon, a patra la Singapore și a 42-a din carieră. Rosberg a trecut linia de sosirea al patrulea, înaintea lui Bottas, clasat al cincilea și a rusului Kviat, al șaselea. Locurile 7-10 au fost ocupate în ordine de mexicanul Sergio Perez (Force India), de olandezul Max Verstappen (Toro Rosso), de spaniolul Carlos Sainz jr. (Toro Rosso) și de brazilianul Felipe Nasr (Sauber).
Verstappen a oferit un moment de răzvrătire spre finalul cursei. Olandezul care va împlini 18 ani la 30 septembrie a ratat startul (era pe locul 8 al grilei), a plecat de la boxe, înregistrând un handicap de peste un tur, dar a recuperat cu ajutorul primului safety car. Apoi, cu o evoluție excepțională și beneficiind de mai multe abandonuri, el a ajuns pe locul 8 în ultimele tururi, în spatele lui Sergio Perez de la Force India. Conducând la limită, Verstappen nu a mai avut resurse să-l depășească pe mexican. În aceste condiții, i s-a ordonat de la boxe să-i cedeze poziția coechipierului său, Carlos Sainz jr, care se afla pe locul al nouălea și care ar fi putut obține mai mult. „Nu!”, a fost răspunsul scurt al tânărului pilot olandez, spre dezamăgirea spaniolui.
„Simțeam că pot să depășesc monopostul Force India. Mă simțeam foarte încrezător că pot să trec, dar el a decis că nu. Anul acesta, l-am lăsat de trei su patru ori. El a fost rugat să mă lase de patru ori și nu a făcut-o. E un pic dureros”, a spus după cursă Sainz, potrivit BBC.
La rândul lui, Verstappen a susținut că nu a vrut să-i cedeze poziția lui Sainz, pentru că nu i s-a explicat de ce ar fi trebuit să o facă.
Marele Premiu al statului Singapore, cursă stradală care se dispută în nocturnă, s-a încheiat într-un spectaculos foc de artificii și va fi urmat de Marele Premiu al Japoniei, programat duminica viitoare, la Suzuka.