Sexy Seria 4 Coupé. ProSport e prima publicație din România care a testat noul model BMW
ProSport e prima publicație din România care a testat noul model BMW. Mașina va fi lansată în octombrie
40.796 euro, TVA inclus, este prețul de pornire pentru BMW Seria 4 Coupé, în varianta 420d
După ani și ani în care, pe străzile din România, am fost obișnuiți cu „treiari”, „cinciari” sau „șeptari”, un automobil pe care stă inscripționat 420d nu are cum să nu atragă priviri curioase. Vorbim, după cum v-ați dat seama, despre noul Seria 4 Coupé, model lansat de producătorul bavarez în ideea înlocuirii lui Seria 3 Coupé. La prima vedere, chiar și fără să consultăm fișa tehnică, vedem un Coupé mai lung și mai lat decât predecesorul său, cu linii foarte agresive, dar care curg spre spate și evidențiază sportivitatea pe care nemții au vrut să o imprime. ProSport a avut la dispoziție motorizarea de 2.0 litri diesel care dezvoltă 184 de cai putere și un cuplu maxim de 380 Nm.
Comodă și pentru pasagerii din spate
La prima întâlnire te îndrăgostești. Două uși, faruri full LED, fante în aripi cu scop de a reduce emisiile de CO2 și „șolduri” late, cea mai lată parte a mașinii. În interior lucrurile nu sunt foarte diferite față de Seria 3 Coupé pentru șofer, dacă ne raportăm la instrumentele de bord. Totuși, poziția la volan pare mult mai joasă, lucru care dă încredere în special atunci când vine vorba despre viteza potrivită pentru abordarea virajelor. În spate, cele două locuri pentru pasageri oferă surprinzător de mult spațiu. Confortul ar fi fost ireproșabil dacă existau și mânere laterale sau în palfon pentru a nu risca „amestecarea” pasagerilor în curbe strânse.
Trezește pilotul din tine!
Inevitabilul „frecuș” în traficul bucureștean a fost urmat de un drum, cu mașina plină, până la Sighișoara. Seria 4 Coupé în varianta 420d se dovedește a fi o mașină extrem de echilibrată. Puterea e suficientă pentru „încercările” de pe Valea Prahovei, nivelul de zgomot la viteze legale este foarte mic, iar look-ul agresiv completat de farurile full LED au un efect favorabil: e nevoie rar de depășiri, în majoritatea cazurilor ceilați șoferi se dau, respectuos, din calea ta. Consumul mixt obținut a fost de 6,6 litri la suta de kilometri (față de 4,8 conform BMW) însă trebuie să recunoaștem că „decent” nu este o caracterizare pentru modul în care am condus mașina în care se mai găseau trei persoane. Trebuie menționat și că mașina a fost dotată cu o cutie automată în opt trepte.
„Bătaie” cu A5 și E-Class
Un Coupé se cumpără pentru feeling și pentru felul în care arată. Considerăm că BMW Seria 4 Coupé îndeplinește criteriile și celui mai exigent client, dovadă desele episoade în care am fost chestionați cu privire la modelul pe care l-am condus. La un preț care pornește de la un pic peste 40.000 și ajunge, la varianta testată (Luxury) la aproape 60.000 de euro, clientela va fi una exclusivistă. Prețurile la care va fi vândută noua Serie 4 Coupé o plasează puțin peste rivalii principali de pe piață, Audi A5 și Mercedes E-Class Coupé.
SPECIFICAȚII TEHNICE
Motor:
1995 cmc
Putere:
184 cai putere la 4000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm de la 1750 rpm
Viteză maximă:
240 km/h
Demaraj 0-100 km/h: 7,5 secunde
Consum declarat: urban – 5,8 l/100 km, extraurban – 4,1 l/100 km
Emisii CO2: 124 g/km
Volum portbagaj: 445 litri