Raliul Iașului, eveniment derulat în week-end în capitala Moldovei, a fost marcat de accidentul spectaculos în care a fost implicat echipajul Simone Tempestini – Sergiu Itu. Sâmbătă, cei doi au ieșit în decor pe proba specială de la Cioca Boca și s-au rostogolit de câteva ori cu mașina, dar din fericire ambii membri ai echipajului au scăpat nevătămați, ieșind pe picioarele lor din mașina cuprinsă la un moment dat de flăcări.
La trei zile de la accident, pilotul Simone Tempestini a detaliat într-un interviu acordat ProSport cum s-a produs incidentul, a explicat unde a greșit în acel viraj și spune că sunt șanse mari ca la Transilvania Rally, la Cluj, să alerge cu aceeași mașină.
ProSport: Simone, spune-mi în primul rând cum vă simțiți tu și Sergiu (copilotul Sergiu Itu). Sunteți bine după incidentul de la Iași? Simone Tempestini: Suntem bine amândoi, suntem OK.
Au trecut câteva zile de la acel incident. Cum îl vezi acum? La fel de neplăcut din punctul meu de vedere, dar face parte din sportul nostru și din când în când și pilotul greșește. Iar atunci când o face se întâmplă ceea ce ați văzut sâmbătă.
Ne poți spune ce s-a întâmplat? Da, este foarte simplu de explicat. Practic veneam după o linie dreaptă pe o porțiune de mare viteză, urma un viraj destul de lent, iar eu am întârziat foarte mult frânarea. Și în momentul în care frânezi prea târziu nu mai ai timp să încetinești mașina suficient de mult și practic am intrat în virajul respectiv cu viteză prea mare pentru aderența pe care o aveam. Până atunci am făcut foarte multe viraje la limită și din păcate acolo probabil am fost surprins puțin, am crezut că mașina va încetini mai repede. Am crezut că mașina va avea mai multă aderență pe frânare și am frânat câțiva metri prea târziu.
Te-ai speriat? Nu, nu m-am speriat. Din primul moment în care mi-am dat seama că vom ieși de pe trasă știam că va fi o zonă cât de cât liberă și că vom ieși pe câmp. Dar am lovit un mal de pământ care se afla pe exteriorul virajului și acolo am început să ne rostogolim. Din momentul în care am început să ne rostogolim, clar am fost nervos și ofticat pe mine pentru greșeala pe care am făcut-o. M-am gândit din prima că mașina va suferi destul de mult și o să fie greu să o reparăm și să mergem mai departe la următoarele competiții.
A fost acesta cel mai grav incident din cariera ta? Nu, nu, nu e cel mai grav, dar e unul dintre cele mai spectaculoase. Chiar dacă acest cuvânt nu se potrivește neapărat. Dar ca amploare, faptu că era foarte multă lume acolo, că era live, că erau camere, putem să spunem că este printre cele mai serioase.
Lumea s-a înfricoșat când a văzut imaginile. Se putea lăsa cu urmări mai grave? Da, putea fi mai grav, dar putea fi și mai bine, depinde foarte mult de situație. Iar cel mai important în domeniul nostru este că avem centuri, scaune și roll cage omologate, ca să fie cât mai sigură mașina. Iar apoi, depinde. Dacă cei care sunt în mașină nu se simt bine, cum a fost și cazul nostru, dacă mașina ia și foc, este mai urât să zicem. Iar în cazul în care sunt spectatori aceștia au posibilitatea să ajute echipajul în cazul în care ei nu reușesc să iasă din mașină sau nu se simt bine după impact. La mine și la Sergiu nu a fost cazul, amândoi am fost foarte OK și pentru cei care au văzut, din secunda în care ne-am dat jos din mașină am fost atenți să stingem focul, deși nu mai era un foc foarte mare.
Mașina luase foc… Da, dar nu a fost un foc foarte mare. Practic a luat foc de la un rezervor de ulei de surplus, care de la impact s-a rupt și a curs câteva grame de ulei. După ce a ars uleiul respectiv s-a oprit focul.
Care a fost prima reacție după ce ai ieșit din mașină. La ce te-ai gândit prima dată? M-am uitat să fie totul în regulă, să nu fi fost nimeni aproape de mașină, m-am preocupat ca spectatorii să nu se agite neapărat pentru noi, să stea departe de mașina care era încă cu flacără și să atenționeze următoarele echipaje să încetinească oarecum.
Mașina e distrusă? Mai poate fi reparată? E destul de avariată, dar cum am spus nu este prima dată când se întâmplă asta. Și mașinile astea mai suferă și astfel de experiențe.
La Transilvania Rally cu ce mașină vei concura? Mașina aceasta mai are câteva lucruri care pot fi folosite. Să zicem că multe piese vor fi schimbate, dar sunt șanse să alerg la Cluj cu mașina aceasta.
Poate fi reparată într-un timp atât de scurt? Poate nu sută la sută, dar sunt șanse să alerg tot cu ea.
Cât costă o mașină din aceasta cu care ai concurat la Iași? S-au vehiculat prin presă mai multe sume, chiar și 300.000 de euro. Aproape 250.000 de euro, dar mașina este asigurată special pentru competiții.
Ce ți-a spus tatăl tău după incident? De la tatăl meu am acest microb. Nu mi-a spus nimic, doar s-a bucurat că sunt bine. Eu și tatăl meu avem o relație bună și ne înțelegem chiar și fără să vorbim. Am văzut că este supărat și deranjat, dar fiind și el pilot știe foarte bine că se mai întâmplă și cumva m-a asigurat că împreună vom trece peste asta.
La următorul raliu vei merge tot la fel, la limită? Sau te gândești să încetinești în astfel de viraje? Voi merge tot la fel, la limită. Asta este ceea ce facem noi, pilotăm cât de tare putem și acesta este obiectivul nostru. Iar eu îmi doresc să ajung primul, să cresc ca pilot, să mă îmbunătățesc, să devin din ce în ce mai rapid. Și este un lucru de care nu putem să fugim. Fiecare dintre noi putem comite uneori câte o greșeală.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER