Simone Tempestini, pe 2 după 4 ani în Campionatul Național de Raliuri
De șase ori campion național absolut până la 25 de ani, Simone Tempestini a dominat Raliul Maramureșului până pe ultima probă, fiind depășit de bulgarul Ignat Issaev. A fost pentru prima oară în ultimii 4 ani când campionul mondial de juniori a încheiat mai jos de locul 1 o etapă din Campionatul Național de Raliuri.
Clujeanul a debutat astfel cu modelul Porsche 997, o mașină cu tracțiune spate, acceptând această mare provocare în fața integralelor Rally2 și R5. Pe o ploaie torențială, iar în ultima zi pe alocuri chiar cu zăpadă, Tempestini a fost chiar la un pas să și câștige.
Tempestini a controlat cursa!
Acesta a controlat prima zi de concurs, însă totul s-a decis duminică, atunci când Issaev a câștigat proba specială cu numărul 8 cu un avans de aproape 18 secunde și astfel a preluat fotoliul de lider și a fost declarat învingător după ce ultima probă a fost anulată din cauza stratului gros de zăpadă care s-a depus în zona Pasului Gutâi, blocând inclusiv traficul stradal.
„E prima oară când am concurat cu această mașină, am avut multe de învățat, dar e bine că am ajuns la final. Condițiile meteo au fost incredibil de dure. Am fost aproape de locul 1 la general, dar am pierdut mai mult timp pe acea ultimă probă și așa am terminat pe 2, dar cred că în alte condiții ar fi fost diferit, dar până la urmă asta face parte din joc”, a spus Tempestini la final.
Pe 2 în Raliul Maramureșului, Tempestini va lua însă toate punctele destinate câștigătorului deoarece bulgarul a concurat cu licență one event, astfel că nu punctează în Campionatul Național de Raliuri. Dacă se va impune pentru a șaptea oară pe plan intern, pilotul de la Napoca Rally Academy ar putea scrie o pagină de istorie, fiind primul care devine campion la raliuri cu o mașină destinată pentru circuit, cu tracțiune spate.
A treia poziție la etapa din weekend a fost ocupată de Andrei Gîrtofan, fiul lui Dan Gîrtofan, în timp ce pe 4 a venit Jean Tatu, iar pe 5 s-a clasat Norbert Maior, fostul campion național de juniori. La start au fost prezente 7 mașini de top cu configurație Rally2, inclusiv Skoda Fabia pilotată de bulgarul Issaev. Din 73 de echipaje care au luat startul, doar 50 au ajuns la finiș, traseul de concurs, problemele tehnice și vremea creându-le mari probleme piloților.