Simone Tempestini, un sezon 2018 între WRC și CNR

2018 va fi pentru Simone Tempestini, campion mondial la juniori JWRC și câștigător al WRC3, în 2016, un sezon în care va concura atât în Campionatul Național de Raliuri al României, cât și în Campionatul Mondial de Raliuri. Totul va începe în acest week-end cu Saarland-Pfalz Rallye, etapă din campionatul german, aleasă pentru a testa mașina pe care o va pilota în raliurile din CNR.

Dublu campion al României în sezoanele 2015 și 2016, Simone va concura în etapele din campionatul intern la volanul unui Citroen DS3 R5, pregătit de către echipa austriacă Wurmbrand Racing, și îl va avea copilot pe Sergiu Itu. Programul din Campionatul Mondial de Raliuri va începe în luna mai cu Vodafone Rally de Portugal, raliul unde, în 2017, s-a clasat pe podiumul WRC2. În WRC, pilotul Napoca Rally Academy se va afla la volanul unui Citroen C3 R5.

În acest week-end, Simone și Sergiu concurează în ADAC Saarland-Pfalz Rallye, un raliu pe asfalt din campiontul german. Aceasta este „dezmorțeala” de după pauza competițională de patru luni și prilejul de a testa Citroen DS3 R5, pe care îl vor folosi în Campionatul Național de Raliuri. Prima etapă din campionatul României, Tess Rally, este programtă la Brașov, în week-endul 23-25 martie.

Ce ți-ai propus pe plan intern în sezonul 2018?
Îmi doresc să particip la toate etapele și să câștig al treilea titlu în CNR. Voi folosi fiecare raliu ca antrenament pentru a crește ritmul și a fi pregătit pentru etapele din WRC. În plus, îmi vor fi de folos în acomodarea cu noul copilot. Nu am mai mers cu Sergiu Itu de foarte multe sezoane și primele raliuri vor fi de acomodare.

Mai sunt săptămâni bune până vei putea concura cu Citroen C3 R5. Ce așteptări ai de la acest nou model?
Vara trecută am avut prilejul să îl testez și pot spune că este mult mai bun comparativ cu DS3. Îmi doresc să fie fiabil și să îmi permită să mă concentrez la probe, nu să am în minte că ar putea ceda ceva. Probele din WRC, în unele secțiuni, sunt foarte dure și ai nevoie de o mașină care să reziste. Sunt îmbunătățiri în ceea ce privește puterea și cuplul. Important este să fie o mașină care să îmi permită să mă lupt de la egal la egal cu celelalte R5 din WRC.

Care este suprafața preferată? Asfalt sau macadam?
Macadamul, pentru că pe această suprafață am învățat să conduc și îmi face plăcere să controlez mașina pe suprafețe mai alunecoase.

Proba specială preferată din CNR?
Proba Dângău, de la Cluj.

Raliul preferat din WRC?
Raliul Portugaliei.

Publicat: 02 03. 2018, 11:30
Actualizat: 02 03. 2018, 11:31