SPECIAL | Tempestini, italianul cu suflet de român: „Când sunt în mașina de curse mă simt ca peștele în apă”

Pilotul italian stabilit la Cluj, Simone Tempestini, lider în Campionatul Național de Raliuri Dunlop și totodată lider în Campionatul Mondial de Raliuri rezervat juniorilor (JWRC) a solicitat cetățenia română pentru a reprezenta tricolorul autohton în competițiile internaționale. Dacă birocrația nu se va opune, atunci Tempestini ar putea fi primul cetățean român care se impune în WRC, cea mai puternică competiție de raliuri din lume. În prezent, pilotul în vârstă de 21 de ani este lider în WRC după ce a câștigat primele două etape, ultima chiar în weekend-ul trecut, în Polonia. De altfel, acesta și-a vopsit deja tricolorul pe mașina de concurs.

A venit prima dată în România acum mai bine în deceniu. Era văzut doar ca un visător și apelat cu sintagma „băiatul lui tata”. Între timp, prin talent și muncă, a depășit această barieră, iar acum lumea îl știe drept campionul Simone Tempestini. La doar 21 de ani, Simone a devenit cel mai tânăr campion național din istoria României și poate scrie o nouă filă de istorie pentru motorsportul tricolor dacă la finalul sezonului din WRC va încheia pe prima poziție. Se simte român la volan, trăiește românește și vorbește românește. Iar toate astea l-au motivat să își dorească obținerea cetățeniei pentru ca la finalul unui nou sezon în dreptul său să fluture mândru tricolorul. Asta în timp ce multora dintre viitorii săi compatrioți le este rușine să-și recunoască originile atunci când merg în lume.

Moștenește talentul tatălui

Numele de Tempestini în România este asociat invariabil cu performanța în motorsport. Tatăl său, Marco, a fost multiplu campion de raliuri în Italia, iar de când a ajuns în România a început să concureze cu succes și în competițiile autohtone. Din dorința de a crește nivelul de performanță și pentru a crea o bază sănătoasă de pornire pentru sportivii practicanți de motorsport, a fondat echipa Napoca Rally Academy. Și i-a ieșit de minune. Simone, produsul NRA, îi calcă apăsat pe urme. Are o poveste frumoasă: a început jucându-se pe computer, iar când a considerat că s-a antrenat suficient în mediul virtual a făcut marele pas. La 14 ani a început să piloteze în România. Mai întâi, pe traseul de rally cross de la Sibiu, în „Groapă”, în cadrul Campionatului de Slalom Paralel.


Ajutat de regulamentul FRAS

Doi ani mai târziu, a debutat în Cupa Logan și a impresionat de la început. „Am luat totul pas cu pas și am crescut în fiecare an. Când sunt în mașina de curse mă simt ca peștele în apă. Totul se traduce în liniște și distracție, plăcere, precizie și coordonare”, povestește Simone. Începuse să-și contureze visul pentru care venise în România. Mai ales că în campionatul italian există o regulă care nu permite celor sub 18 ani să concureze în etape. Astfel, a decis să rămână aici, mai ales că regulamentul Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS) dă voie piloților ca de la 16 ani să ia parte la etapele Pro. O inițiativă inteligentă, care încurajează talentele precoce și formează în timp adevărați piloți. Asta a fost șansa lui. De care a profitat din plin!

Are un portbagaj plin de premii

A început să câștige premii. Lumea a început să vorbească tot mai des despre calitățile lui. Copilul teribil crescuse, se făcuse mare. La 20 de ani confirmă toate așteptările. În 2015, a fost desemnat campion absolut al Campionatului Național de Raliuri Dunlop, devenind cel mai tânăr campion național din istoria raliului românesc. „Consider că asta este cea mai mare realizare, dar și faptul că am câștigat 4 etape din Campionatul Mondial (WRC) la categoria mea este foarte important”, susține Simone. Cursele câștigate se succed cu viteza cu care își conduce bolidul. În prezent, este lider în Junior World Rally Championship (JWRC), campionatul mondial destinat piloților până în 21 de ani. Prima etapă, cea din Portugalia, a câștigat-o clar, iar în week-end s-a impus din nou în Raliul Poloniei, consolidându-și poziția. Un eventual succes la World Rally Championship (WRC) Junior ar reprezenta cea mai mare performanță din istoria recentă a raliului românesc. E capabil să o facă de aceasta dată, după ce anul trecut a fost rapid, dar recunoaște că a și făcut „unele greșeli” care l-au costat. Pe plan intern, este lider după 4 etape, ultimul succes înregistrându-l recent la Raliul Deltei.

„Sunt un produs românesc”

Simone Tempestini este un „italiano vero”, dar care simte românește. S-a adaptat excelent în România și nu pentru că aici a devenit celebru. Îi place pur și simplu „țara noastră” și s-a atașat de ea. „M-am adaptat destul de bine cu totul, mâncare, limbă, obiceiuri”. Iar acum este pregătit să facă un pas important, dând astfel o adevărată lecție „patrioților de serviciu”. Vrea să obțină cetățenia română.

Președintele FRAS, Norris Măgeanu, speră ca autoritățile să urgenteze documentația, iar Simone să devină român cu acte în regulă până la finalul acestui sezon. „Am depus documentația pentru obținerea cetățeniei încă din octombrie anul trecut, însă desele schimbări din cadrul ministerului(MTS, nr) au afectat procesul și, cu fiecare înlocuire, am fost și noi nevoiți să depunem alte hârtii. Ne-am bucura enorm să știm că avem un campion mondial în raliu care reprezintă România. Simone este cu siguranță un „produs” românesc”, a precizat Măgeanu.

„Eu sunt italian, m-am născut în Italia și familia mea este italiană. Dar din punct de vedere sportiv sunt un

Simone nu știe unde se vede peste 10 ani. Din superstiție, nici măcar nu vrea să spună ceea ce își dorește să i se întâmple în tot acest timp. Cel mai probabil, va avea trecut în palmares zeci, sute de curse câștigate și nenumărate titluri de campion. Va deveni cetățean român și își va trăi pasiunea pentru mașini la Cluj. Va reprezenta cu mândrie și onoare „țara noastră” peste tot în lume. Va pregăti viitoarele generații de piloți. Dar, dincolo de toate, este și va rămâne un invingător. Al nostru!

Publicat: 05 07. 2016, 14:04
Actualizat: 05 07. 2016, 14:06