Imprevizibilul a devenit previzibil, iar cel mai rapid pilot din testele de iarnă a câștigat prima cursă a sezonului 2017 de MotoGP, întrecere desfășurată duminică seară pe Circuitul Internațional Losail din Qatar. Maverick Vinales începe cum nu se poate mai bine aventura de la Yamaha Movistar, loc în care a venit să îl înlocuiască pe triplul campion mondial Jorge Lorenzo, și pilotul de 22 de ani începe să fie privit ca un adevărat candidat la titlul mondial. Într-o lume a motociclismului viteză în care Valentino Rossi este icoană, în care Marc Marquez este văzut drept un wonderkid, iar Jorge Lorenzo drept pilotul care duce perfecțiunea pilotajului spre noi sfere, Maverick Vinales s-a insinuat cu o poveste cel puțin interesantă.
Povestea de succes a lui Maverick Vinales sub reflectoarele motociclismului începe cu venirea în campionatul mondial. În 2011, într-un moment în care se lăuda cu titlul european la 125 cmc, Vinales a apărut în MotoGP la clasa mezină în cadrul echipei SuperMartxe VIP Paris Hilton. Cu boost-ul uriaș de imagine venit, evident, din partea starletei din Statele Unite, Maverick Vinales a început în forță. A câștigat prima cursă la 16 ani și patru luni, remarcându-se drept cel mai tânăr câștigător de cursă din istorie după Scott Redding și Marco Melandri. A terminat pe locul trei sezonul, ultimul înainte de trecerea la Moto3, și era văzut drept principalul favorit pentru câștigarea primului titlu mondial la noua clasă.
A început anul 2012 cum nu se poate mai bine. A câștigat cinci din primele nouă curse la Moto 3, însă ceva s-a rupt după acel moment. Performanțele au încetat să mai apară, cel puțin nu la nivelul așteptat, motiv pentru care a mai prins un singur podium până la finalul sezonului. Mai mult, spre finalul sezonului a fost protagonistul unui episod nedorit în cadrul echipei sale, deja Blusens Avintia, „scăpată” de sub ștampila roz a domnișoarei Hilton. Nemulțumit că nu a fost informat cu privire la ofertele de la echipele din Moto3 pe care le-ar fi primit, Vinales a avut o răbufnire nervoasă amplu acoperită de presa din Spania. Deși și-a cerut scuze și a revenit pentru ultimele curse ale sezonului, despărțirea a fost inevitabilă.
Trecerea la Moto2 și titlul de „Rookie of the Year”
A fost o despărțire bănoasă pentru Bluesens Avintia, echipă care a avut pretenții financiare pentru a-i permite lui Vinales să schimbe tabăra. Spaniolul a trecut la Team Calvo, loc în care a debutat în forță. Cu podium în fiecare dintre primele 10 curse ale sezonului 2013, cu trei victorii în total, Maverick Vinales și-a trecut în cont primul său titlu mondial la clasa Moto3, iar radarul echipelor mari din motomondial începea să dea semnale sonore puternice. Promovarea la Moto2 a fost inevitabilă și s-a produs în cadrul echipei Paginas Amarillas HP 40, acolo unde a fost coleg cu Luis Salom. A obținut patru victorii și nouă podiumuri în 18 curse, insuficient pentru un titlu mondial, însă suficient pentru a luat titlul de Rookie of the Year, al doilea după cel din 2011, atunci când primea același trofeu la clasa 125 cmc. Dar cel mai important beneficiu de pe urma prestațiilor constant bune a venit în momentul în care Maverick Vinales a fost anunțat de trecerea la MotoGP.
Suzuki, rampa de lansare spre vârful MotoGP
Maverick Vinales a venit la clasa regină în momentul în care Suzuki revenea în competiție. Teoretic, un mare dezavantaj pe care însă Vinales l-a întors în favoarea sa. Pe parcursul unui sezon 2015 în care a avut de testat mai mult decât de pilotat, pilotul spaniol reușea opt prezențe în top 10 și era desemnat pentru a treia oară Rookie of the Year. Mai important, spaniolul se remarca drept un pilot extrem de calculat, cerebral, pilot care reușea să țină motocicleta pe circuit și care abandona de doar două ori într-un sezon. Lucrurile s-au îmbunătățit în 2016, atunci când lucrurile au înflorit pentru el la Suzuki. Maverick Vinales a reușit să termine campionatul mondial pe un impresionant loc 4, totul după ce a câștigat cursa de la Silverstone. Victoria plus cele trei podiumuri l-au transformat pe spaniol în pilotul ideal pentru a completa locul lăsat liber de Jorge Lorenzo la Yamaha, după anunțul acestuia din urmă că va pleca la Ducati pentru 2017.
Vinales s-a acomodat excelent în noua postură și, într-un garaj în care îl are coleg pe uriașul Valentino Rossi, Maverick a fost primul pilot care a găsit setările necesare pentru a face modelul M1 2017 să funcționeze la cel mai înalt nivel. Asta s-a văzut încă din testele din pre-sezon. Vinales a fost cel mai rapid din testele de la Valencia, a dominat la Sepang și la Phillip Island și a încheiat cu cel mai rapid timp în testele din Qatar, o prefață pentru victoria pe care avea să o obțină în cursa din startul sezonului. S-a născut o nouă stea!
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER