Probleme uriașe de aderență au marcat sesiunile de antrenamente din Argentina, acolo unde combinația de circuit prăfuit și fără trasă gumată plus anvelope Michelin la primul sezon a fost dezastruoasă. În FP4 a fost o aiureală totală din pricina faptului că guma spate de pe motocicleta lui Scott Redding și-a pierdut pur și simplu stratul exterior de cauciuc, distrugându-i britanicului codița motocicletei. Sesiunea a fost întreruptă cu steag roșu, s-a revenit pentru câteva minute, apoi steagul roșu a apărut iar. Căzăturile au continuat în Q1, cu Jack Miller mândru deținător al unui potențial record, cu două accidente în doar câteva minute.
1:39.411 a fost primul tur rapid al lui Marc Marquez, urmat imediat de italienii echipei de uzină Ducati, cei care au venit însă la mai bine de o secundă întârziere față de dublul campion mondial. Într-un moment în care Lorenzo era la boxe, Rossi a făcut un super timp și a coborât sub 1:40 pe tur, mai precis 1:39.988 care l-a urcat pe poziția a doua cu 7 minute rămase din Q2. Câștigătorul primei etape din acest sezon, Jorge Lorenzo a reușit imediat să urce pe locul trei cu un timp de 1:40.140 și a l-a detronat pe Rossi cu un alt timp rapid cu un ultim tur rapid: +0.533. Bucuria l-a ținut câteva momente pentru că în spatele lui a venit „Il Dottore” la +0.375 față de timpul lui Marquez, italianul asigurându-și locul doi în grila de start de mâine.
Mă simt bine în urma căzăturii. Eu mă simt bine pe motocicletă, am făcut o greșeală în primul viraj, de aceea am căzut. Cheia în cursă va fi gestionarea gumei spate Marc Marquez, Repsol Honda
Va fi greu cu Marquez pentru că e cel mai rapid, dar nici eu nu merg prea rău. Trebuie să așteptăm decizia Michelin și vom decide ce gumă spate vom folosi Valentino Rossi, Yamaha Movistar
Dacă Michelin ne va da guma hard spate mâine va fi o problemă pentru toți. Azi a fost mai bine, am fost oarecum în același ritm cu Marquez. Dar locul trei în grilă e un progres Jorge Lorenzo, Yamaha Movistar
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER