Conturat de previziuni sumbre vis-a-vis de domeniul auto, anul 2013 a reușit să impresioneze, nu neapărat prin cifre spectaculoase de vânzări, ci prin modelele lansate pe durata acestuia. De inclus în această listă sunt modele ca Ferrari LaFerrari, Lamborghini Veneno sau McLaren P1. Anul trecut nu a fost doar anul supercar-urilor, pentru că mărcile premium germane au acceptat la rândul lor provocarea și au oferit lumii auto modele precum Mercedes-Benz S-Class sau BMW Seria 4.
Pe hârtie, 2014 nu arată la fel de spectaculos – cel puțin până în momentul de față, dar lotul de modele cu mult potențial în a colora scena auto mondială este totuși impresionant.
Poate cel mai activ constructor la ora actuala, BMW intră în 2014 cu noile M3 și M4. Fără a mai fi nevoie să-și afișeze cartea de vizită, BMW M3 Sedan ajunge la generația cu numărul cinci dar primește și un frate cu două uși și nume nou: BMW M4 Coupe. Echipate cu noul motor biturbo de 3 litri cu șase cilindri în linie, clienții celor două sportive germane se vor bucura de un aport de 413 CP și un cuplu maxim de 550 Nm.
i8, supercar-ul cu motor hibrid Tot de la BMW se remarcă supercar-ul hibrid i8, un agregat ce îmbină caroseria din CFRD (polimer ranforsat cu fibră de carbon) și tehnologia farurilor cu laser. Propulsat de un motor termic pe bezină de 231 CP ce face echipă cu un electromotor de 131 CP, BMW i8 este fără îndoială vârful de lance al hibridelor în momentul de față.
Din acest clasament nu putea lipsi Mercedes-Benz, astfel vom avea parte de Mercedes-Benz S-Class Coupe, ce va prelua toate inovațiile tehnologice de la fratele S-Class – inclusiv caracterul semi-autonom – și le va împacheta într-un look mai atrăgător și tineresc. Dacă mai adăugăm și un V8 biturbo de 455 CP și cuplu maxim de 700 Nm, am putea vorbi despre o adevărată „bombă cu ceas” aruncată de germani pe șosele. Deși cu industria auto în declin, americanii nu se predau. O dovedesc noul Ford Mustang, emblema visului american, și Chevrolet Corvette Z08, versiunea sportivă a lui C7 Stingray. V8-ul este la loc de cinste, Mustang-ul beneficiind de 420 CP în vreme ce Corvette Z06 primește 625 CP, însă dintre cele două, doar noul Mustang va ajunge în Europa.
Noile stele italiene Italienii își fac și ei loc în top, pe ultima sută de metri. 2014 este anul în care Lamborghini Gallardo va fi înlocuit de Huracan, ultima născocire a Taurului din Sant”Agata Bolognese. Lucrurile arată promițător pe hârtie, deoarece avem de-a face cu un V10 de 5,2 litri și 610 CP. Conform presei internaționale, până la mijlocul acestei luni au fost comandate deja circa 700 de unități. În ceea ce privește prețul, acesta ar putea porni de la aproximativ 200.000 de dolari, conform presei de specialitate.
De cealaltă parte a baricadei stă noul Ferrari California T, inspirat din f12berlinetta și propulsat de un V8 biturbo cu 560 CP. Prețul de pornire, conform presei britanice, ar putea urca până la circa 300.000 de dolari.
RC-F vs. BMW seria M, un meci de urmărit Ultimii dar nu cei din urmă sunt japonezii și englezii, care închid topul prin Lexus RC-F, respectiv Jaguar F-Type Coupe. În vreme ce RC-F are ca țintă clară anularea dominației diviziei M Motorsport de la BMW, F-Type Coupe completează gama F-Type de la Jaguar, care până în prezent era adjudecată de F-Type cabrio. Dacă niponii promit un model cu peste 460 CP, englezii nu renunță la eleganța tipică, fără să neglijeze puterea, care în cazul lui F-Type Coupe variază de la 335 la 542 CP.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER