Sperăm la MotoGP! Robi Mureșan strânge fonduri pentru participarea la Moto2 în sezonul viitor

Trei milioane de euro este suma necesară pentru înscrierea unei echipe românești la Moto2, bani ce trebuie strânși din sponsorizări

Ultimul campion din Moto2 este spaniolul Marc Marquez, pilot care este liderul clasamentului în MotoGP în acest sezon

Planul anunțat de Federația Română de Motociclism la începutul acestui an sună interesant. Se pune la punct un proiect care vizează participarea unei echipe românești în sezonul 2014 al motomondialului de viteză, la clasa Moto2. Echipa ar trebui să îi aibă ca piloți pe Robert Mureșan și pe româno-italianul Luigi Morciano, însă proiectul are în față o mare piedică: este nevoie de aproximativ trei milioane de euro, bani pe care FRM și Mureșan îi caută din sponsorizări. Am vorbit cu pilotul român după ce, în plin sezon de antrenament, a reușit duminică un loc 17 la prima participare pe o motocicletă de 1000 cmc în Superstock 1000, în Campionatul Mondial de Superbike.

Robi, ai reușit un loc 17 la Superstock 1.000. E mai mult decât ți-ai propus înainte de weekendul de pe Nurburgring?
Sincer să fiu, nu ne așteptam la prea multe după aproape trei ani de pauză. Timpii mei au fost buni, e drept că se putea mai mult, însă am riscat în cursă cu niște setări ale motocicletei care au fost mai slabe decât cele de sâmbătă, din calificări. Totuși, în cursă am avut timpi mai buni, un progres de o secundă față de ziua precedentă, ceea ce înseamnă că eu sunt într-un continuu progres. Alții au făcut timpi pe tur mai slabi în cursă decât în calificare, eu am făcut invers.

Știu că nu ai foarte multă experiență pe modelul BMW S1.000 RR, cum te-ai simțit? Sunt șanse să te mai vedem concurând la clasa asta?
Nu am experiență, am doar vreo 300 de tururi, dar m-am simțit destul de bine pe ea. Ar mai fi două etape europene la care am putea participa. Dacă nu va fi posibil să mergem la Magny-Cours, suntem în discuții pentru participarea la Jerez.

„Trei milioane de euro, prețul pentru Moto2″

Participările astea sunt un antrenament pentru anul viitor, atunci când vrei să concurezi în Campionatul Mondial, la Moto2?
A fost totul o pură coincidență, eu eram doar în plin sezon de antrenamente când au apărut ofertele pentru Superstock 1000. De asta acum profit, îmi caut ritmul, nu mă bat pentru o anumită poziție în clasament.

Care sunt lucrurile care trebuie puse la punct pentru participarea în Moto2?
Multe. (oftează) În principal bugetul, apoi va depinde totul de cerere, pentru că sunt multe cereri de înscriere la Moto2. Totuși, cred că sunt șanse pentru că suntem o echipă românească, suntem din estul Europei, iar Dorna (n.r. – compania care deține drepturile MotoGP) caută țări noi, echipe noi. Vom avea discuții cu ei în viitorul apropiat.

S-a tot vorbit despre banii necesari încă de la anunțul că vrei în Moto2. Care este suma de care ai avea nevoie?
Pentru un sezon complet, cu o echipă cu doi piloți, e nevoie de trei milioane de euro. Dar asta doar pentru faptul că suntem noi, sezonul 2015 nu ar mai fi așa scump. Acum trebuie luat totul de la zero, ne trebuie camioane cu locuri de dormit, cu banc de lucru, ne trebuie camion de ospitalitate. Ori, doar prețul unui astfel de camion este undeva la 300.000-400.000 de euro.

Moto2 este clasa imediat inferioară MotoGP-ului și a fost lansată în 2010 ca înlocuitor pentru fosta clasă 250 cmc. Se pilotează motociclete de 600 cmc cu motoare produse de Honda, iar cauciucurile sunt oferite de Dunlop. Ultimii doi campioni mondiali din Moto2, Stefan Bradl și Marc Marquez, pilotează acum în MotoGP pentru LCR Honda, respectiv Repsol Honda

Publicat: 04 09. 2013, 08:15
Actualizat: 04 09. 2013, 08:16