Spionaj în Formula 1: Ferrari este din nou implicată, la opt ani după cazul „Stepney”, soldat cu cea mai mare amendă din istoria Marelui Circ
Formula 1 stă pe un butoi de pulbere. La opt ani distanță după scandalul de spionaj în care McLaren a fost găsită vinovată de Federația Internațională de Automobilism într-un caz de spionaj și furt intelectual într-un caz raportat de Ferrari, roata s-a întors în 2015 și campioana în exercițiu, Mercedes, acuză scuderia italiană că a încercat să pună mâna pe informații secrete, prin intermediul unui inginer care va părăsi la finalul acestui an echipa germană, Benjamin Hoyle.
Concret, potrivit BBC, Mercedes consideră că Hoyle, angajat al Mercedes AMG High Performance Powertrains, a căutat și a copiat date de telemetrie din timpul curselor. Prin intermediul unui purtător de cuvânt, Mercedes precizează că a acționat deja mecanisme legale de „protejare a proprietății intelectuale”. Deținătoarea titlurilor mondiale la Piloți și Constructori, în ultimii doi ani, Mercedes solicită înapoierea tuturor documentelor și informațiilor și în plus intenționează să blocheze mutarea lui Hoyle în tabăra Călățului Cabrat.
Cazul seamănă izbitor cu situația din 2007, dar răsturnată. Nigel Stepney, fost inginer al echipei de Formula 1 Ferrari, a fost atunci găsit vinovat că a oferit informații și a remis documente confindențiale despre monopostul F2007 către McLaren-Mercedes, dar și de „sabotarea” mașinii lui Kimi Räikkönen cu șase zile înainte de Grand Prix-ul Principatului Monaco. Nigel Stepney a fost condamnat la 20 de luni de închisoare cu suspendare, iar McLaren a fost amendată cu suma record de 100 de milioane de dolari și scoasă în afara clasamentului constructorilor, deoarece a beneficiat de informații obținute fraudulos privind concurentul direct.