Au trecut exact 131 de zile din momentul în care Marc Marquez trecea al treilea linia de sosire la Valencia, în ultima cursă din 2013, și devenea cel mai tânăr campion mondial din istoria MotoGP. A urmat o perioadă în care piloții echipelor de uzină au testat noile motociclete, iar ceilalți s-au adaptat modificărilor de regulament operate de Dorna. Azi, de la ora 17:00 a României, pe circuitul Losail din Qatar va începe prima sesiune de antrenamente libere la clasa Moto3, lucru sinonim cu startul sezonului în curs.
La clasa regină, lucrurile la vârf par la fel de complicate ca și în ultimul sezon. Pentru titlul mondial se vor bate, cel mai probabil, cei patru piloți ai celor mai bune echipe din competiție. Marc Marquez și Dani Pedrosa la Repsol Honda, Jorge Lorenzo și Valentino Rossi la Yamaha Racing sunt oamenii care par că în 2014 au chiar mai puțini adversari capabili să intre în top 4. După trecerea lui Cal Crutchlow la Ducati și trecerea celor de la Ducati la clasa Factory 2, se pare că team-ul italian va conta la vârf chiar și mai puțin decât a făcut-o sezonul trecut. Alvaro Bautista (Go&Fun Honda Gresini), Stefan Bradl (LCR Honda) și Pol Espargaro (Yamaha Tech 3) sunt alți piloți cu material de concurs care le-ar permite să se bată cu cei patru menționați anterior. În plus, există mențiunea Aleix Espargaro, pilot NGM Forward Racing pe o Yamaha prototip de serie limitată, cel care a reușit timpi impresionanți în testele de iarnă.
Marc Marquez – locul 1 mondial în 2013
„Copilul minune” al motociclismului mondial, cel mai tânăr campion mondial din istoria MotoGP, este omul de urmărit și în acest sezon. Marquez va pilota în continuare poate cea mai bună motocicletă din competiție, însă rămâne de văzut modul în care va putea gestiona situația primei curse din acest sezon. Spaniolul și-a rupt peroneul la un antrenament de dirt-track pe 20 februarie și tocmai a anunțat că nu este 100% recuperat pentru startul sezonului, însă că va lua parte la cursa din Qatar. „Am fost dezamăgit că am ratat ultimele două teste oficiale (n.r. – Sepang și Philip Island), dar vestea bună este că mă simt mai bine și că osul se vindecă. Am făcut multă recuperare, dar nu sunt încă 100% recuperat pentru cursa din Qatar. Am ajuns la Losail din postura de campion mondial și știu că toată planeta o să fie cu ochii pe mine, însă cel mai important lucru este să adun câteva puncte și să mă refac complet pentru a doua cursă, cea din Austin, Texas„, a spus Marc Marquez cu două zile înainte de startul sezonului. Specialiștii îl anunță pe Marquez drept favorit principal pentru adjudecarea titlului și în acest sezon, însă rămâne de văzut modul în care va reuși puștiul să gestioneze presiunea din postura de pilot care trebuie să își apere titlul mondial.
Jorge Lorenzo – locul 2 mondial în 2013
Deja de două ori campion mondial cu Yamaha, Lorenzo este văzut în continuare drept singurul om care poate să îi țină piept lui Marquez. Sezonul trecut, Lorenzo a fost aproape să îl detroneze pe debutant, în ciuda faptului că a avut un material de concurs evident inferior. Yamaha a introdus cutia de viteze seamless în mijlocul sezonului, iar rezultatele s-au văzut pe final, însă prea târziu pentru ca Lorenzo să mai poată să elimine din diferența pe care o adunase la vârf Marc Marquez. Chiar și așa, Jorge Lorenzo a surprins prin rezultatele slabe obținute în testele de la Sepang, spaniolul mărturisind că „nu sunt în cea mai bună formă, încă mă chinui să îmi recapăt condiția fizică„. Lorenzo a dominat teste de la Philip Island, în absența accidentatului Marc Marquez, însă s-a plâns de adaptarea greoaie la noile gume propuse de Bridgestone. Pilotul originar din Palma de Mallorca are avantajul moral că va fi cel mai titrat pilot din competiție pe circuitul de la Losail. Lorenzo a câștigat în Qatar de cinci ori (2 curse la MotoGP, 2 la 250cmc și una la 125 cmc), performanța lui fiind egalată doar de Casey Stoner.
Dani Pedrosa – locul 3 mondial în 2013
În vârstă de 28 de ani, Dani Pedrosa se află în 2014 în fața a poate celui mai important sezon al carierei sale din MotoGP. Spaniolul nu a reușit să câștige până acum un titlu mondial la MotoGP în ciuda faptului că a avut parte, în ultimele opt sezoane, de o motocicletă de top oferită de cei de la Repsol Honda. Chiar dacă sponsorii aduși de Pedrosa la echipă sunt un motiv important pentru rămânerea lui, prelungirea contractului scadent la finalul acestui sezon este pusă serios sub semnul întrebării. Cel mai probabil, Dani Pedrosa va beneficia de un nou contract doar în situația în care va reuși, în sfrâșit, să câștige titlul mondial. Presa de specialitate a acreditat în ultimele luni ipoteza conform căreia la Repsol Honda ar putea veni chiar Jorge Lorenzo, la rându-i aflat în ultimul an de contract cu Yamaha. De pe circuit, Pedrosa nu vede presiunea și este încrezător înaintea startului de sezon. „Am parcurs multe tururi atât la Sepang cât și la Philip Island și sunt optimist, am îmbunătățit multe lucruri. Sunt convins că vom reuși să ne adaptăm noilor condiții în ceea ce privește consumul de carburant, dar rămâne de văzut dacă avem o motocicletă cu performanțe mai bune decât cea de anul trecut„, a spus, recent, Dani Pedrosa.
Valentino Rossi – locul 4 mondial în 2014
În continuare cel mai popular motociclist din istoria acestui sport, „Il Dottore” se află în fața ultimului sezon în care mai are contract cu Yamaha. Rossi a câștigat o singură cursă în sezonul trecut după revenirea în șaua Yamaha, cea de la Assen, însă pare să dea impresia că lucrurile se vor schimba drastic în acest sezon. Italianul care are șapte titluri mondiale la clasa regină a avut timpi foarte buni în sesiunile de teste de la Sepang, acolo unde a avut cel mai bun timp, la egalitate cu Dani Pedrosa. Provocarea este cu atât mai mare pentru Rossi cu cât pilotul a făcut, în urmă cu doar câteva luni, o promisiune ciudată. „Aș mai vrea să mai pilotez încă doi ani, dar numai dacă voi fi competitiv, aproape de primii trei. Testele și primele șase curse vor fi decisive pentru a mă lămuri dacă voi continua sau mă voi opri la finalul sezonului următor”, a spus „Il Dottore” la finalul sezonului trecut. Chiar dacă rezultatele lui Rossi în teste sunt încurajatoare pentru decizia de continuare în motomondial, pilotul are în continuare nemulțumiri majore. Dacă în ceea ce privește motocicleta lucrurile par să fie în regulă, Valentino Rossi spune că va fi foarte greu să se adapteze noilor limitări în ceea ce privește combustibilul.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER