Potrivit unor surse din interior, echipele participante în Marele Circ doresc eliminarea posibilității alimentării cu benzină în momentul trecerii pe la boxe. Nu sunt clare toate motivele, dar unul dintre ele este legat de scandalurile care s-au produs în sezonul trecut, dar și in anul acesta, în momentul umplerii rezervorului cu carburant. Cazul Ferrari de la Singapore a fost picătura care a umplut paharul.
Human factor
În mod sigur, bossii automobilismului mondial sunt conștienți că printr-o atare măsură i-ar priva pe telespectatori de un spectacol consistent, lupta contra-cronometru pentru un timp cât mai bun făcând deliciul transmisiilor televizate. Dar, la Singapore se putea întâmpla o tragedie cu consecințe incalculabile, doar o minune făcând ca vaporii de benzină să nu se aprindă dupa ce lichidul a intrat în contact cu tabla încinsă la sute de grade Celsius.
Nevoia de compromis Deși principalii actori au spus da, este nevoie de un nou design al bolizilor, de un rezervor consistent, chiar de un motor mai puternic. Totodată, este nevoie ca actualele Grand Prix-uri să dureze mai puțin sau să fie redus numărul de kilometri care trebuie parcurși în mod obligatoriu pentru ca arbitrii să declare cursa terminată.
Martin Whitmarsh, directorul FOTA (organizația echipelor participante), a declarat că anumite modificări ar putea interveni încă de la Marele Premiu următor, care va avea loc în China. „Probabil, nu vom interveni cu doar două etape înainte de final. Dar, cu siguranță vom studia impactul schimbărilor pe care dorim să le facem”, a spus acesta.
articol de Octavian METONI
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER