Vezi documentare despre ei și ți se face părul măciucă. Au călcat în picioare oamenii și au comis atrocități de filme horror. Puterea enormă pe care au avut-o în mână și sprijinul acoliților au evoluat la genocid, tortură, înfometare și alte fapte abominabile dictate împotriva națiunilor supuse.
Cei mai duri dictatori au promovat o falsă imagine de bunăstare. Prin reședințele personale de lux, întâlnirile cosmetizate „la nivel inalt”, dar și mașinile așa-zise de protocol. Mulți producători auto au câștigat însă o enormă publicitate din afacerile cu călăii lumii. ProSport vă prezintă, în cele ce urmează, cu ce s-au deplasat, la vremea lor, cei mai cunoscuți dictatori ai omenirii.
Ceaușescu și ai lui, posesorii neamului…
Oamenii din jurul lui au avut și ei mașini scumpe, dar nu se puteau compara cu colecția impresionantă a dictatorului român. În timp ce oamenii așteptau ani pentru o Dacie amărâtă, Nicolae Ceaușescu se aproviziona cu vârfurile tehnologiei mondiale. În afară de celebra Dacie 1.100, a primit de la Nixon (primul președinte SUA care a venit la noi) un Buick Electra ’74. Era dotat cu piele și aer conditionat!!!! Nici acum, în 2010, pielea nu-i de colo. Mașina consuma 40 de litri la suta de kilometrii, cât rația lunară de benzină pentru cetățenii patriei. Mercedes Pullman 600 a fost cea mai luxoasă mașină a lui Ceaușescu.
Gaddafi,omul rachetă
Racheta libiană este creată din ordinul lui Gaddafi. Din când în când, lui Gaddafi i se mai face chef de câte o mașină revoluționară: ba cea mai frumoasă, ba cea mai rapidă, ba cea mai sigură… Nu însă toate într-una.
Saddam Hussein, prieten cu Gaddafi și Ceaușescu
Cel mai excentric dintre dictatori, Saddam Hussein, a avut 60 de mașini de lux, printre care și Rolls Royce Silver Shadow. Niciuna dintre ele nu avea mai mult de 2.000 de km la bord și mai toate au fost distruse în război. Culmea culmilor la Saddam: să fii a treia țară în clasamentul rezervelor de petrol, dar să mergi pe rezerva de benzină.
Idi Amin, dictatorul care a ucis peste 400.000 de oameni
Idi Amin a condus multe dintre mașinile care au rămas în urma celor 80.000 de asiatici izgoniți din Uganda. Amin este acuzat de moartea a peste 400.000 de oameni în al optulea an de mandat. Multe dintre mașinile confiscate pe nedrept au fost făcute cadou generalilor slugarnici din armată. Și el, precum Hitler și Lenin, a fost înnebunit după Mercedes. A avut o coloană de 240-uri. Cele mai multe și le-a procurat ilegal, prin furt. Pe unele le-a primit și el cadou: 300 Coupe de la Gaddafi, Cadillac Eldorado decapotabil – bonus la achiziționarea unui Boeing 707 și a unui Hercules C-130.
Tripleta NAZIonalistă
Hitler a fost fanul stelei în trei colțuri. Primul Mercedes și l-a luat pe datorie, în 1925. După un accident dur din care a ieșit întreg, a decis să-și mai cumpere încă 9 bucăți…să fie! La defilările în urale triumfale folosea un Grosser 770 kompressor din ’39. Mai tare decât ZIS-ul lui Stalin: 7,5 litri, 5 trepte și 155 CP sau 230 cu supraalimentare. Grosser-ul lui Hitler a fost cumpărat la licitație pentru 10.000.000 de euro de către un miliardar rus. Cu toate că era suporter al Stelei în trei colțuri, Hitler s-a îndrăgostit de un Auto Union Type C și D – 3 litri, V12 biturbo. Mașina era condusă de către șoferul lui, Hans Stuck.
Mussolini, stăpânul uzinelor Alfa Romeo.
Apropiat de nădejde al lui Hitler și chiar salvat la nevoie de către fuhrer, Mussolini era și el susținătorul mărcilor naționale. A condus tot felul de mașini marca Alfa Romeo. Ducele era cel mai școlit dintre toți dictatorii în motoare și motorsport. A format o echipă pentru celebrul raliu Mille Miglia. Vărul său și șoferul personal au participat la cursă. Mai mult, era „stăpân” la uzinele Alfa Romeo. Și-a particularizat diverse mașini împreună cu atelierele Pininfarina.
Generalul Franco al Spaniei, fan al mașinilor Chrysler.
Și el apropiatul lui Hitler, ca Mussolini, a avut un Chrysler Imperial Crown preparat de Ghia. Mașina a ajuns la muzeu.
Stalin a dus mai departe tradiția lui Lenin în ceea ce privește automobilele, dar s-a lipit și de Packard-uri, Lincoln-uri și Cadillac-uri. Mașina de suflet a fost un Packard V12 din 1937, primit de la Roosevelt. Doar 25 de exemplare au fost fabricate în toată existența modelului. Ca să arate că și ei pot, Stalin a dat ordin să se facă o mașină rusească la fel de tare. Și a apărut ZIS-110, o furăciune după un Packard Super Eight din ’42. Avea un motor cât Rusia (6 litri) care scotea 140 de cai și prindea 140km/h.
Lenin a avut 9 Rolls-uri!!! Forțat de clima și resursele limitate, Lenin a transformat un Silver Ghost în tanc (pentru teren greu și zăpadă) și i-a modificat sistemul de ardere al motorului pentru alcool. Pentru că Germania producea Mercedes-uri, bolșevicii s-au ținut tare de Rolls-urile Țarului. Până în 1919 le-au distrus pe toate, astfel că au mai comandat 70 din Anglia.
Napoleon, un cal putere
Un armăsar de înălțime potrivită. Nu vă imaginați un colos care calcă totul în picioare la galop. Napoleon avea doar 1,68 m și îi era greu să încalece până și pe un biet ponei. Armăsarii lui Napoleon erau ușor de stăpânit… „user friendly” cum ar spune Bill Gates. Pe cal îl chema Ali și pentru că l-a ținut în cârcă pe Napoleon la bătălia de la Marengo există niște note care spun că, de fapt, Marengo este numele adevărat al căluțului putere.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER