Tancul pe roți
Deși are aproape patru ani de când a fost lansată a doua
generație, „bătrânul” Nissan Pathfinder continuă să fie una dintre
cele mai râvnite mașini de teren 4×4 de pe piață.
Și asta pentru că la noi în țară sunt mulți amatori de SUV-uri,
însă Pathfinder reușește să satisÂfacă, în aceeași măsură, și
plăcerile celor cu înclinații off-road.
Prin amabilitatea celor de la Badsi Impex, agent autorizat din
rețeaua națională de distribuție a mărcii Nissan, am testat un
Pathfinder, model 2,5 dCi LE. Încă de la început, autovehiculul de
teren te impresionează prin înfățișare. E mare rău! Dacă în Statele
Unite Pathfinder e considerat un SUV de dimensiuni medii, mărimea
lui impresionează în Europa, fiind aproape la fel de mare ca
fratele Patrol. Aflându-te la volan, ai senzația că te afli la
bordul unui TIR, dar a cărui manevrabilitate este mult mai ușoară.
De aceea, poate modelul se adresează mai degrabă bărbaților, chiar
dacă persoana care conduce Pathfinderul nu este una foarte înaltă,
datorită ajustării volanului, dar și a pedalelor.
Mașină sprintenă
Am testat autovehiculul atât pe șosea, cât și pe off-road. Are
abilități de adevărat off-roader. Pentru a cupla transmisia
integrală, Nissan a renunțat la sistemul mecanic în favoarea unui
comutator rotativ plasat pe bord. Cu ajutorul lui se pot selecta
foarte ușor modurile 2WD, transmisia la puntea din spate, auto,
unde sistemul decide când să cupleze transmisia automată în funcție
de condițiile de drum, și 4WD, tracțiune integrală. În ciuda
dimensiunilor și a gabaritului, Pathfinder s-a dovedit foarte
sprinten. Și asta datorită propulsorului în patru cilindri de 2,5
litri care dezvoltă 174 CP. Consumul a fost unul decent, rulându-se
atât în oraș, cât și în afara lui, iar computerul de bord a indicat
constant 10,5 l/100 km.
Cinema
ca la tine acasă
La interior, Pathfinder surprinde prin numărul mare de dotări. Pe
lângă sistemul inteligent de a porni motorul din telecomanda cheii
atunci când ești afară, modelul testat a conținut și două ecrane
LCD montate în tetiere, la care, pasagerii din spate puteau urmări
filme pe un dvd amplasat între scaunele din față. Nu vă imaginați
că ceilalți pasageri ar fi fost deranjați de zgomot. Geamurile
fumurii ascund perfect aceste dotări de ochii nedoriților
infractori.
34 de mii de
euro este prețul estimativ al unui Nissan Pathfinder în România