Test drive Honda HR-V 1.5 i-VTEC – Cel mai puternic motor oferit vreodată pe micul SUV japonez. Aspectul sportiv este bonus

Test drive Honda HR-V 1.5 i-VTEC - Cel mai puternic motor oferit vreodată pe micul SUV japonez. Aspectul sportiv este bonus
  • Publicat:
  • Actualizat:

de Marius Vișan

Facelift-ul primit în această primăvară apropie modelul HR-V de șoferii familiști care își doresc, pe lângă spațiul interior generos și designul exterior original, și ceva mai mulți cai putere sub capotă.

Pentru a rămâne relevant pe piața cu cea mai mare creștere din ultimii ani, cea a SUV-urilor și crossoverelor, trebuie să te diferențiezi de competiție fie prin designul exterior, fie prin lista de dotări, performanțe sau spațiul interior. Honda HR-V este un SUV mic de familie care încearcă să bifează câte puțin din toate. Pe lângă interiorul elegant care poate fi configurat în mai multe moduri HR-V, încearcă să impresioneze și prin adăugarea în gamă a unui motor ceva mai potent – 1.5 i-VTEC de 182 de CP, precum și a pachetului Sport.

Facelift-ul primit în această primăvară apropie modelul HR-V de șoferii familiști care își doresc, pe lângă spațiul interior generos și designul exterior original, și ceva mai mulți cai putere sub capotă. Aici intervine motorul de 1.5 litri VTEC TURBO, văzut pentru prima oară la Honda Civic. Această unitate cu patru cilindri oferă 182 CP. Echipată cu cutia de viteze CVT accelerația de la 0-100 km/h durează 8,7 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h.

Mașina de test beneficia de nivelul de echipare Sport, iar asta însemnă, pe lângă detaliile exterioare cromate de pe grilă și lumini LED, atât în față (faruri, lumini de zi și proiectoare de ceață), cât și în spate. De pe mașină nu au lipsit nici jantele din aliaj de culoare neagră. 

Habitaclu plăcut privirii

În interior, crossoverul japonez are materiale de calitate bună, care cochetează cu segmentul premium. Pe scaune avem o combinație de material texit și piele, în două culori, precum și plastice lucioase pe canalul central și bord.

Lângă levierul transmisiei, avem frâna de mână electrică și butonul Brake Hold, suporturile de pahare care pot fi configurate în diverse forme și o cotieră acoperită cu piele. Pentru a ajunge la sloturile USB și priza de încărcare este nevoie să te întinzi puțin, deoarece acestea se află sub consola plutitoare.

Planșa de bord este curată și face întregul habitaclu să se simtă aerisit. Sistemul de infotainment Honda Connect are un ecran touchscreen de 7 inch bine integrat în bord, însă trebuie să menționez că grafica sistemului de operare ar trebui îmbunătățită, la fel și viteza de răspuns.

Pe marginea display-ului, dar și la comenzile climatizării, Honda a folosit butoane capacitive. Aici depinde de fiecare. Unora le place aspectul și modul lor de acționare, pe alții îi incomodează lipsa butoanelor fizice. Instrumentarul de bord este ceva mai simplu. Există două ceasuri analog și un display monocrom, unde sunt afișate informațiile oferite de computerul de bord sau detalii legate de anumite funcții ale mașinii, precum setarea pilotului automat.

Scaunele lui Honda HR-V au o susținere laterală bună și sunt spațioase, iar șoferul și pasagerul din față vor avea o priveliște excelentă mulțumită parbrizului mare. Bancheta din spate oferă loc destul de bun pentru adulți înalți, atât la cap, cât și la picioare. Honda se mândrește cu sistemul banchetei rabatabile „Magic Seats”. Acesta permite rabatarea scaunelor din spate și pe verticală, iar așa pot fi transportate și obiecte foarte voluminoase. Honda HR-V strălucește cu adevărat la spațiul din portbagaj: 540 de litri din start.

Marea noutate: motorul turbo de 182 CP

Unitatea de 1.5 litri pe benzină, alături de tracțiunea 4×2 și cutia CVT oferă o accelerație puternică și un cuplu consistent la roți, așa că depășirile se fac foarte ușor, mai ales în modul Sport. Cutia de viteze își face treaba foarte bine, cu schimbări destul de rapide și line. Cei care vor să controleze momentul și modul în care ajunge puterea la roți trebuie să opteze pentru transmisia manuală în 6 trepte. Am testat această transmisie alături de modelul HR-V de 130 CP și mă pot declara mulțumit de ea. Cu toate acestea, ea nu poate înlocui confortul oferit de transmisia automată. Consumul mixt întregistrat în timpul testului a fost de 10 litri la suta de km.

CITEȘTE VERDICTUL SPECIALISTULUI PE PROMOTOR

Octavian Vasilescu / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Cum a putut veni îmbrăcată Erika Isac la Masterchef de la Pro TV. Cătălin Scărlătescu a făcut ochii cât cepele când a văzut-o așa
Cum a putut veni îmbrăcată Erika Isac la Masterchef de la Pro TV. Cătălin Scărlătescu a făcut ochii cât cepele…
”Neprofesionist! Bizar”. Englezii au văzut ce a spus Lucescu despre Drăgușin și nu s-au abținut. Decizia luată de Tottenham
”Neprofesionist! Bizar”. Englezii au văzut ce a spus Lucescu despre Drăgușin și nu s-au abținut. Decizia luată de Tottenham
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar câteva minute înainte ca Gabi, Dana și fiica lor să fie înghițiți de inundații
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar câteva minute înainte ca Gabi,…
„Scandalul eșarfelor FCSB” a ajuns în presa din Scoția: „Le-a adus 30.000 de lire!”
„Scandalul eșarfelor FCSB” a ajuns în presa din Scoția: „Le-a adus 30.000 de lire!”
Asta ar putea fi mutarea anului în Superliga! Antrenorul ales pentru a-l înlocui pe Costel Gâlcă la Universitatea Craiova
Asta ar putea fi mutarea anului în Superliga! Antrenorul ales pentru a-l înlocui pe Costel Gâlcă la Universitatea Craiova
Ghenea, noi imagini incendiare! Aproape că a rămas dezgolită pe internet! Fanii sunt în extaz: ce face zilnic pentru a arăta atât de bine
Ghenea, noi imagini incendiare! Aproape că a rămas dezgolită pe internet! Fanii sunt în extaz: ce face zilnic pentru a…
Artistă care a slăbit 54 de kg. A ținut un regim ușor. E la îndemâna oricui. Transformarea e uluitoare: ''Mâncam făinoase, chipsuri, culciuri''
Artistă care a slăbit 54 de kg. A ținut un regim ușor. E la îndemâna oricui. Transformarea e uluitoare: ''Mâncam…
BREAKING | Dream-team! Florentino Perez
BREAKING | Dream-team! Florentino Perez "sparge banca": 100 de milioane € pentru încă un transfer galactic!
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii:
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii: "Am plâns"
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Motivul pentru care maşinile distruse de furtuna DANA au fost marcate cu un X portocaliu. Ce se întâmplă acum în Valencia
Motivul pentru care maşinile distruse de furtuna DANA au fost marcate cu un X portocaliu. Ce se întâmplă acum în…
Cum a luat 'block' Un show păcătos! Capatos a răbufnit: 'Nu se poate așa ceva!' Fostul manager de sub păturica Oanei Zăvoranu a aruncat în aer emisiunea de la Antena Stars! A ieșit scandal în culise
Cum a luat 'block' Un show păcătos! Capatos a răbufnit: 'Nu se poate așa ceva!' Fostul manager de sub păturica…
Lege pentru românii de la bloc. Se montează neapărat la ușă. Asociația de proprietari te obligă
Lege pentru românii de la bloc. Se montează neapărat la ușă. Asociația de proprietari te obligă
Anunțul MAE de ultim moment despre românii dispăruți în Spania, în urma inundațiilor catastrofale
Anunțul MAE de ultim moment despre românii dispăruți în Spania, în urma inundațiilor catastrofale
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Jocuri gratuite în noiembrie 2024
Jocuri gratuite în noiembrie 2024
Sepsi-Petrolul şi Dinamo-UTA Arad, sâmbătă, în etapa a 15-a a Superligii
Sepsi-Petrolul şi Dinamo-UTA Arad, sâmbătă, în etapa a 15-a a Superligii
Care e limita de viteză pe E85. Diferența între un drum european și unul național
Care e limita de viteză pe E85. Diferența între un drum european și unul național
Club Colectiv, la un pas de o nouă tragedie, la 9 ani de la incendiul devastator: „Este un semn”. Flăcările au izbucnit din nou
Club Colectiv, la un pas de o nouă tragedie, la 9 ani de la incendiul devastator: „Este un semn”. Flăcările…
×