Test drive Honda HR-V 1.5 i-VTEC – Cel mai puternic motor oferit vreodată pe micul SUV japonez. Aspectul sportiv este bonus
de Marius Vișan
Facelift-ul primit în această primăvară apropie modelul HR-V de șoferii familiști care își doresc, pe lângă spațiul interior generos și designul exterior original, și ceva mai mulți cai putere sub capotă.
Pentru a rămâne relevant pe piața cu cea mai mare creștere din ultimii ani, cea a SUV-urilor și crossoverelor, trebuie să te diferențiezi de competiție fie prin designul exterior, fie prin lista de dotări, performanțe sau spațiul interior. Honda HR-V este un SUV mic de familie care încearcă să bifează câte puțin din toate. Pe lângă interiorul elegant care poate fi configurat în mai multe moduri HR-V, încearcă să impresioneze și prin adăugarea în gamă a unui motor ceva mai potent – 1.5 i-VTEC de 182 de CP, precum și a pachetului Sport.
Facelift-ul primit în această primăvară apropie modelul HR-V de șoferii familiști care își doresc, pe lângă spațiul interior generos și designul exterior original, și ceva mai mulți cai putere sub capotă. Aici intervine motorul de 1.5 litri VTEC TURBO, văzut pentru prima oară la Honda Civic. Această unitate cu patru cilindri oferă 182 CP. Echipată cu cutia de viteze CVT accelerația de la 0-100 km/h durează 8,7 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h.
Mașina de test beneficia de nivelul de echipare Sport, iar asta însemnă, pe lângă detaliile exterioare cromate de pe grilă și lumini LED, atât în față (faruri, lumini de zi și proiectoare de ceață), cât și în spate. De pe mașină nu au lipsit nici jantele din aliaj de culoare neagră.
Habitaclu plăcut privirii
În interior, crossoverul japonez are materiale de calitate bună, care cochetează cu segmentul premium. Pe scaune avem o combinație de material texit și piele, în două culori, precum și plastice lucioase pe canalul central și bord.
Lângă levierul transmisiei, avem frâna de mână electrică și butonul Brake Hold, suporturile de pahare care pot fi configurate în diverse forme și o cotieră acoperită cu piele. Pentru a ajunge la sloturile USB și priza de încărcare este nevoie să te întinzi puțin, deoarece acestea se află sub consola plutitoare.
Planșa de bord este curată și face întregul habitaclu să se simtă aerisit. Sistemul de infotainment Honda Connect are un ecran touchscreen de 7 inch bine integrat în bord, însă trebuie să menționez că grafica sistemului de operare ar trebui îmbunătățită, la fel și viteza de răspuns.
Pe marginea display-ului, dar și la comenzile climatizării, Honda a folosit butoane capacitive. Aici depinde de fiecare. Unora le place aspectul și modul lor de acționare, pe alții îi incomodează lipsa butoanelor fizice. Instrumentarul de bord este ceva mai simplu. Există două ceasuri analog și un display monocrom, unde sunt afișate informațiile oferite de computerul de bord sau detalii legate de anumite funcții ale mașinii, precum setarea pilotului automat.
Scaunele lui Honda HR-V au o susținere laterală bună și sunt spațioase, iar șoferul și pasagerul din față vor avea o priveliște excelentă mulțumită parbrizului mare. Bancheta din spate oferă loc destul de bun pentru adulți înalți, atât la cap, cât și la picioare. Honda se mândrește cu sistemul banchetei rabatabile „Magic Seats”. Acesta permite rabatarea scaunelor din spate și pe verticală, iar așa pot fi transportate și obiecte foarte voluminoase. Honda HR-V strălucește cu adevărat la spațiul din portbagaj: 540 de litri din start.
Marea noutate: motorul turbo de 182 CP
Unitatea de 1.5 litri pe benzină, alături de tracțiunea 4×2 și cutia CVT oferă o accelerație puternică și un cuplu consistent la roți, așa că depășirile se fac foarte ușor, mai ales în modul Sport. Cutia de viteze își face treaba foarte bine, cu schimbări destul de rapide și line. Cei care vor să controleze momentul și modul în care ajunge puterea la roți trebuie să opteze pentru transmisia manuală în 6 trepte. Am testat această transmisie alături de modelul HR-V de 130 CP și mă pot declara mulțumit de ea. Cu toate acestea, ea nu poate înlocui confortul oferit de transmisia automată. Consumul mixt întregistrat în timpul testului a fost de 10 litri la suta de km.
CITEȘTE VERDICTUL SPECIALISTULUI PE PROMOTOR