Test drive Opel Insignia Country Tourer 4×4 – Nemții au dat lovitura! – GALERIE FOTO
Motor diesel biturbo, tracțiune integrală adaptivă, design modern, garda la sol ridicată, interior cu dotări consistente și spațiu uriaș. Padele în spatele volanului la un break de 1,8 tone și o gamă de sisteme de asistență și siguranță extrem de variată. Prețul cerut pentru Opel Insignia Country Tourer 4×4 nu este mic, însă este un preț corect pentru tot ceea ce se oferă.
Într-o piață dominată de SUV-uri, o apariție atipică
Într-o piață unde majoritatea clienților cer SUV-uri sau crossovere, decizia Opel de a oferi un break supraînălțat cu abilități și în afara drumurilor asfaltate nu poate fi decât lăudabilă. Desigur, constructorul recent achiziționat de Peugeot-Citroen are deja 3 SUV-uri în gamă, drept urmare un astfel de model nu trebuie să fie altceva decât este: o mașină spațioasă, cu dotări specifice segmentului mediu, cu care se poate părăsi fără mari apăsări asfaltul. Marele break german este ajutat de garda la sol cu 2 cm mai mare, precum și de protecțiile de plastic atașate la baza caroseriei, precum și pe aripi.
Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto
Designul-ul este împrumutat de la sedanul lansat anul trecut, încă neatins de trecerea timpului. Farurile IntelliLux și stopurile folosesc tehnologia LED, iar luminile de zi și evacuările cromate oferă un aspect agresiv break-ului supraînălțat, foarte plăcut ochiului. Jantele de 18 inchi se încadrează bine în imaginea sport/utilitară proiectată de Insignia Country Tourer.
La bordul lui Insignia Country Tourer nu te poți aventura pe traseele off-road, însă pe macadam nu vei sta cu grijă că atingi scutul motorului și sigur vei ajunge mai departe decât posesorul oricărui alt model break obișnuit.
Interiorul este mai mult decât spațios, iar portbagajul imens. Chiar dacă Insignia Country Tourer are aproape 5 metri lungime și 1,86 lățime, spațiul oferit este peste medie.
Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto
Spațiul nu va fi niciodată o problemă
5 persoane stau confortabil, iar capacitatea de 560 de litri a spațiului de depozitare din spate poate fi extinsă până la 1665 de litri prin rularea acoperișului textil sau prin rabatarea fracțională a banchetei – prin buton, din portbagaj. Tot în portbagaj găsim cârlige de ancorare, priză tip brichetă, precum și o podea cu șine și cârlige de prindere, pentru a monta o plasă care să țină lucrurile în loc. Totodată, hayonul se poate deschide electric din interior și închide prin buton, de afară.
Modelul testat era prevăzut cu tapițerie de piele bej, perforată, iar toate cele patru scaune erau încălzite, cele din față fiind și ventilate. Trapa panoramică are și ea dimensiuni impresionante, posibil una dintre cele mai mari din segment. Pasagerii din spate au la dispoziție și două mufe USB, precum și guri de aerisire.
Dotări consistente, la limita superioară a segmentului
Șoferul beneficiază de un scaun foarte comod, certificat AGR, reglabil electric, cu masaj, această ultima opțiune fiind destul de rar inclusă pe modelele din clasa medie non-premium. Zona cadranelor este ocupată aproape în întregime de un display color care afișează informații precum posturile de radio, datele computerului de bord, sistemul de navigație și multe altele. volanul este încărcat de butoane și necesită puțină obișnuință. o altă dotare interesantă la Insignia Country Tourer este prezența unui sistem Head-Up Display. Acesta este configurabil, iar poziționarea lui pe parbriz și selectarea informațiilor care vor fi afișate se face prin trei butoane fizice amplasate în spatele volanului. Am apreciaz ușurința localizării lor și simplitatea setărilor, nemaifiind necesar să cauți prin sistemul de infotainment.
Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto
Partea superioară a consolei centrale este ocupată de ecranul tactil color de 8 inchi. Sistemul de operare este destul de ușor de utilizat și are și niste scurtături care pot fi învățate în timp. Conține sistemul audio, sistemul de navigație precum și diverse setări ale mașinii. Destul de consistent. Spre deosebire de primul model Insignia, Opel a renunțat la multitudinea de butoane – aceastea trecând în sistemul de infotainment, iar planșa de bord este aerisită. Doar câteva butoane fizice sub display și cele ale sistemului de climatizare.
Sistemul de senzori poate fi dezactivat printr-un buton, alături de acesta aflându-se și asistentul de parcare, asistentul de menținere a benzii și modurile de condus Tour și Sport. Modul Normal este standard. Tracțiunea integrală adaptivă transferă puterea după nevoi: de la 100% puntea spate către toate roțile, în funcție de situație. Suspensia Flexride se modifică în funcție de modul de condus selectat de șofer.
Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto
Tracțiune integrală adaptivă și suspensie reglabilă în funcție de modul de condus
Modul Tour este destinat parcurgerii distanțelor mai lungi, în timp ce Sport scade timpul de răspuns la motorului, iar schimbările treptelor în cazul cutiei automate cu 8 trepte se fac mai târziu. Modelul de test era prevăzut și cu padele la volan, ceea ce a fost o supriză foarte plăcută. Cu siguranță nimeni nu se gândește că un astfel de model are padele, însă are și motive. Sub capotă se afla un propulsor diesel de 2 litri cu supralimentare biturbo, care dezvolta 210 cai-putere și un cuplu imens, de 480 Nm. Acesta din urmă își face simțită prezența constant, motorul fiind constant într-o stare de stand-by, parcă abia așteptând să apeși mai tare accelerația. Cel mai puternic propulsor din oferă face față cu brio cerințelor în cazul break-ului de 1,8 tone, însă există și motoare mai puțin puternice. Dieselul de 210 cai-putere a surpins și printr-un consum de 6 litri/100 km pe autostradă, în oraș consumul înregistrat fiind undeva la 9 litri. Rezervorul are 70 de litri și la drum întins permite o autonomie de aproximativ 1000 de kilometri cu un singur plin. În același timp, propulsorul de doi litri permite atingerea unor performanțe dinamice mai mult decât onorabile: 8,2 secunde până la 100 km/oră și o viteză maximă de 228 km/oră.
Din punct de vedere al sistemelor de asistență, Insignia Country Tourer este aproape complet. Pentru un model de asemenea dimensiuni foarte util este sistemul de camere video, precum și sistemul de monitorizare a traficului din spate. Totodată, sistemul de avertizare asupra coliziunilor frontale își face simțită prezența pe parbriz prin intermendiul HUD, tot acolo fiind semnalizați și pietonii detectați pe marginea drumului.
La bord era prezentă și o rețea Wi-Fi, precum și sistemul de asistență Opel OnStar, apelabil prin buton. Aceste două lipsuri le-am simțit la interior: buton de dezactivare a tracțiunii integrale și funcția AutoHold pentru cutia automată.
Verdict
Opel Insignia Country Tourer este o reușită a nemților. O singură mașină care acoperă o gamă largă de nevoi. Spațios, bine dotat și puternic, breakul supraînălțat poate fi mașina ideală pentru o familie care are nevoie de spațiu și conectivitate la bord pentru drumurile din oraș, dar preferă ieșirile în natură în weekend-uri. Motoarele puternice satisfac orice șofer, iar aspectul ușor agresiv și garda la sol înălțată îl scot pe Insignia Country Tourer din segmentul breakurilor de familie cuminți.