Test drive Volvo XC60 – Alternativa suedeză din segmentul SUV-urilor de lux – GALERIE FOTO

În piața de SUV-uri premium, disputată aprig de nemți, și-au făcut loc suedezii cu al lor XC60 – alternativa scandinavă care se remacă prin linii cuminți și minimalism, atât la exterior, cât și la interior. Desigur, în acest caz minimalismul nu presupune doar simplitate, ci mai degrabă capacitatea de a dota o mașină cu cele mai dezvoltate sisteme de siguranță și nenumărate funcții, iar apoi ascunderea lor pentru a obține un design cât mai puțin încărcat.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Confortul pe primul plan

Esența celui mai de succes SUV Volvo (lansat înaintea lui XC40) se poate sintetiza într-un sigur cuvânt: confort. Este una dintre cele mai confortabile mașini de pe piață, iar această caracteristică urmărește XC60 în orice fel de parcurs alegi. Nu întâmplător modul de condus Confort este cel standard în care pornește mașina. Se adaugă un design atemporal și un pachet de dotări de siguranță foarte consistent și rezultă un SUV premium care se poate bate de la egal cu consacrata concurență germană.

Liniile de design se reproduc în cazul tuturor SUV-urilor din oferta suedezilor, diferența fiind făcută de scara la care sunt prezentate. Marele XC90 a introdus acest design de care uzura morală refuză să se apropie, el fiind adaptat cu succes la XC60, dar și la noul XC40.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Rețeta suedezilor la exterior este destul de simplă. Forme fluide, dar robuste, cu accente cromate. Faruri și stopuri cu lumini LED și jante în două culori. Nu se pune accent pe sportivitate, deși propulsoarele oferite sunt capabile, ci mai degrabă se dorește o simplitate modernă.

Nenumărate funcții, puține butoane

Minimalismul suedez se regăsește la interior. Fie prin economia de butoane, cât și prin neinscripționarea unora existente. Desigur, asta înseamnă că trebuie să apeși pe ele să vezi ce fac sau să citești manualul, însă te obișnuiești rapid cu butoanele marcate cu doar cu simboluri. Culorile tipice interioarelor nordice sunt prezente, atât sub forma pielii bej, cât și a placajului de pe bord în nuanțe deschise. Contrastul este asigurat de plasticul negru lucios care îmbracă ecranul tactil cu diagonala de 9 inchi, dispus vertical, precum și de butoanelor satinate. Cockiptul clasic a fost înlocuit de un ecran color de 12,3 inchi, care afișează, pe lângă turometru și vitezometru, și informațiile sistemului de navigație, cele ale computerului de bord sau setările pilotului automat adaptiv cu funcție de menținere a benzii de rulare. Există și un asistent de menținere a benzii, însă dacă vrei suportul total al sistemului trebuie să activezi funcția Pilot Assist.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

În afara câtorva butoane fizice, Volvo a înglobat toate funcțiile în sistemul de infotainment. Acesta oferă un ecran de bază cu opțiuni care pot fi modificare, dar suportă și funcția de slide pe orizontală, precum și pe verticală pentru scurtături din setări, ca un telefon mobil. Luminozitatea este bună, la fel și sensibilitatea. Sistemul de operare nu este dificil de utilizat, dar necesită puțină obișnuință.

5 moduri de condus care acoperă toate situațiile posibile

Constructorul suedez este renumit pentru siguranță, iar XC60 vine echipat pentru toate situațiile. Pilot automat adaptiv, avertizare și sistem de menținere a benzii, sistem de avertizare pentru coliziuni frontale, avertizare de trafic când dai cu spatele, precum și cunoscutul Volvo City Safety – sistem de prevenire și evitare a coliziunilor, activ de la 4 km/oră. Toate acestea oferă un sentiment plăcut de siguranță, care dublează senzația de confort la bord. Spre exemplu, cu pilotul automat adaptiv setat la 60 km/oră, când mașina din față a încetinit, XC60 a redus lin viteza de până la 20 km/oră, reluându-și ulterior parcursul.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Varianta XC60 Inscription era dotată cu tracțiune integrală, iar selectorul modurilor de condus oferă și varianta Off-Road până la o anumită viteză, ulterior fiind disponibile Eco, Confort, Dynamic și Individual. Garda la sol de aproape 21 de centimetri, dar și asistentul la coborârea rampelor și cel de pornire din pantă ajută SUV-ul suedez și în medii mai neprietenoase, însă în mod sigur nimeni nu va cumpăra această mașină pentru a se aventura cu ea pe teren acccidentat. Totuși, e plăcut să știi că, la nevoie, dispui de elementele necesare să nu rămâi blocat pe undeva.

235 de cai și SUV-ul de 1,9 tone are performanțe de hothatch

Modurile de condus de selectează printr-o rotiță satinată poziționată între scaune. Eco reduce timpul de reacție al motorului, dar și consumul, însă cei 235 CP nu-ți dau nicio secundă impresia unei lipse de putere. Dynamic profită din plin de cei 480 Nm oferiți de propulsorul de 2 litri, iar SUV-ul de aproape 1,9 tone atinge 100 km/oră în doar 7,2 secunde, viteza maximă fiind de 220 km/oră. Transmisia automată cu 8 trepte este alegerea corectă pentru acest propulsor.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Stabilitatea este exemplară, chiar dacă vorbim de o mașină înaltă de 1,65 metri, iar direcția, cât și suspensia, indiferent de modul de condus selectat, sunt setate pentru un parcurs cât mai confortabil. Asta nu înseamnă că răspunsul motorului nu este energic, din contra. Vei accelera rapid, însă va fi cea mai lină accelerație pe care ți-o poți imagina.

XC60 mai suprinde prin ecranul tactil prin care pasagerii din spate își pot seta climatizarea, dar și prin dotări precum încălzire în toate cele 4 locuri sau trapă panoramică. Hayonul acționat electric al portbagajului de 505 litri deja pare o opțiune banală față de cele enumerate mai sus.
 

Publicat: 30 07. 2018, 12:41
Actualizat: 30 07. 2018, 14:06