The Lord of the Rings!** Cu un circuit construit în 2009, slovacii au reușit deja să atragă competiții importante din calendarul FIA

Miros de cauciuc, sunet de eșapament și zeci de mii de oameni în tribune pentru un eveniment motorsport. S-a întâmplat în weekendul 28-29 aprilie, pe circuitul Slovakia Ring, de lângă Bratislava. Ocazia? Etapa a patra a FIA WTCC, campionat mondial de turisme, un eveniment care intenționează să ajungă din urmă la capitolul popularitate competiții precum Formula 1 sau WRC.

Slovacii au reușit să facă ceea ce în România se găsește la stadiul de proiect de ani buni: un circuit de motorsport. Slovakia Ring a fost finalizat în 2009 și a fost pus la dispoziția Federației Internaționale de Automobilism pentru organizarea unei etape de WTCC (World Touring Car Championship). ProSport a vizitat circuitul în weekendul în care slovacii au fost puși să organizeze prima lor mare competiție de motorsport și vă prezintă modul în care au reușit să ducă la capăt cel dintâi examen în lupta pentru a deveni o bornă importantă pe harta auto-moto în Europa.

Ce este WTCC?

World Touring Car Championship (WTCC) reprezintă o competiție cu rang de campionat mondial în care se întrec mașini încadrate în categoria turismelor. Cu alte cuvinte, la startul cursei de la Bratislava au fost aliniați bolizi proveniți din mașini de stradă, modificările fiind mai degrabă de ordin aerodinamic și de reducere a greutății. Capacitatea cilindrică a motoarelor este limitată la 1600 cmc turbo, iar sistemele electronice de genul ABS, ESP sau ASR sunt complet interzise. Campioană mondială în ultimii doi ani, echipa de uzină Chevrolet domină și în acest sezon competiția, cu piloți pe primele trei locuri: Yvan Muller, Rob Huff și Alain Menu. Lupta, dacă se poate numi așa, se dă între Chevrolet și restul lumii, asta datorită faptului că „Chevy” e singura echipă cu sprijin de uzină, restul având mașini în regim de client. Se poate face o paralelă cu Formula 1 dacă ne gândim la Red Bull Racing – Scuderia Torro Rosso sau cu MotoGP, la relația dintre Yamaha Racing și Yamaha Tech 3. Pe lângă mașinile constructorului american, în WTCC mai aleargă BMW, Seat și Ford, însă fără spijin de uzină.

Surpriza Seat și revenirea Chevrolet în cursa 2

Cu toate că piloții Chevrolet câștigaseră toate cursele din acest sezon, condițiile de asfalt relativ nou de pe Slovakia Ring au adus surpriza în prima cursă a zilei de duminică. După o sesiune slabă de calificări, piloții Chevrolet s-au chinuit să recupereze distanța în cursă, doar Alain Menu reușind să prindă podiumul, în spatele lui Gabriele Tarquini și Aleksei Dudukalo (ambii la bordul unui Seat – Lukoil Racing Team). După mai puțin de o oră de pauză, din care 15 minute dedicate reparațiilor, s-a luat startul în cursa a doua. La finalul celor 10 tururi primul a fost Robert Huff, urmat de Yvan Muller, în timp ce Tarquini a reușit să prindă ultima treaptă a podiumului.

Metropola din mijlocul câmpului

La cursă au fost prezenți aproximativ 25.000 de oameni. De la acest număr a plecat și principala problemă a organizatorilor. Pentru că Slovakia Ring este construit în câmp, accesul se face pe un drum secundar, cu o singură bandă pe sens, iar ultimii 3 kilometri din drumul către circuit au fost parcurși în regim de coloană, cu o viteză de maximum 10 km/h. Cu toate acestea, odată intrați spectatorii au avut la dispoziție toate condițiile pentru vizionarea cursei: restaurante cu mâncare și băutură, magazine de tipul fan-shop, sesiuni de autografe cu piloții și demonstrații de drifting. Pentru a atrage fonduri suplimentare, organizatorii au pus la dispoziția celor interesați și un elicopter din care se putea urmări cursa.

REZULTATE CURSE
Cursa 1
Gabriele Tarquini
Seat Leon WTCC
Aleksei Dudukalo
Seat Leon WTCC
Alain Menu
Chevrolet Cruze 1.6T
Cursa 2
Rob Huff
Chevrolet Cruze 1.6T
Yvan Muller
Chevrolet Cruze 1.6T
Gabriele Tarquini
Seat Leon WTCC

CLASAMENT GENERAL
Piloți
Yvan Muller (Chevrolet)
149 p.
Rob Huff (Chevrolet)
122 p.
Alain Menu (Chevrolet)
121 p.
Constructori
Chevrolet
337 p.
Seat Customer Technology
219 p.
BMW Customer Racing Teams
208 p.

SPECIFICAȚII SLOVAKIA RING
Introdus în calendarul FIA WTCC în 2012, în locul Argentinei
ª Lungimea circuitului: 5922 metri ª Lățimea pistei: 12 metri ª Lungimea liniei drepte start-sosire: 900 metri
ª Număr viraje: 14 ª Principale competiții organizate: WTCC, EuroBOSS, GT3 European Championship

Publicat: 04 05. 2012, 08:50
Actualizat: 04 05. 2012, 08:51