Timpul trece, ADN-ul rămâne
Trei variante de motorizare, toate eficiente la consum, fac din Trax o alegere logică pentru șofatul în regim urban
SUV-urile de dimensiuni reduse sunt din ce în ce mai… la modă, în special într-o perioadă în care astfel de automobile și-au pierdut din scopul inițial și sunt folosite preponderent pe drumurile asfaltate, urban sau extraurban. În acest context, Chevrolet a lansat la finalul lunii trecute modelul Trax, pe însorita coastă a Croației. La 78 de ani de la momentul în care constructorul american a inventat SUV-ul, Chevrolet Suburban, Trax vine să satisfacă cererea de automobile practice și fiabile.
Exterior impozant, interior practic
Primul contact vizual cu Trax nu aduce surprize. Este un Chevrolet cât se poate de clasic, cu aspect „musculos” și statură impozantă. La interior, inginerii au reușit să eficientizeze la maximum spațiul, reușind să alcătuiasă un habitaclu plăcut. Vitezometrul (digital) și turometrul (clasic) par împrumutate de la modelele sport de motociclete japoneze, iar sistemul MyLink, ușor de folosit pe ecranul tactil de pe consola centrală, permite accesarea funcțiilor clasice de tipul telefon, galerie foto, videoclipuri, muzică, radio… etc. Conexiunea facilă cu un iPhone aduce pe ecran și funcția de GPS.
Putere cu un consum redus de carburant
Timp de două zile, am avut ocazia să conducem Trax-ul în două variante de motorizare: 1,4 benzină (140 cai și 200 Nm cuplu) și 1,7 diesel (130 cai/300 Nm). Primul este pe cât de clasic, pe atât de satisfăcător pentru cei „cuminți”. Nu dă senzația de lipsă de putere, ba chiar te poți baza pe el în situații de depășiri mai la… limită, iar nivelul zgomotului este redus. Spunem de zgomot pentru că la 1,7 diesel, motorul turbo, altÂfel puternic, produce un nivel de zgomot ce ar putea să nu fie pe placul șoferilor conservatori. În turații ridicate, Trax 1,7 diesel (ajutat și de combinația vitezometru/turometru) sună precum o motocicletă de curse. Ceea ce, pentru unii, poate fi un plus, în special deoarece consumul de carburant, în orice variantă de motorizare, este unul mai mult decât decent.
DETALII TEHNICE
Motorizări: benzină: 1,6 litri benzină (115 cp), 1,4 turbo (140 cp); motorină: 1,7 turbo (130 cp)
Volum portbagaj: 356 litri
Capacitate rezervor: 53 litri; 53 litri; 52 litri
Viteză maximă: 173 km/h; 194 km/h; 183 km/h
Demaraj 0-100 km/h: 12,3 secunde; 9,8 secunde; 9,4 secunde
Consum oficial mixt: 6,5 l/100 km; 6,4 l/100 km; 4,9 l/100 km
Emisii CO2: 153 g/km; 149 g/km; 129 g/km (Euro 5)
Prețuri: cel mai ieftin – 15.500 euro (1,6 benzină, echipare LS); cel mai scump – 21.700 euro (1,7 diesel, echipare LT+)