Audi vine la Geneva cu un concept diesel bazat pe actualul R8, cu un motor V12 de 500 CP și 1000 Nm.
Frate geamăn cu modelul omonim prezentat la Salonul Auto de la Detroit, Audi R8 TDI Le Mans se diferențiază prin culoarea de un roșu intens și denumirea "Le Mans", cu o rezonanța mai puternică în această parte din lume. În rest mașina este dotată cu același impresionant motor V12 diesel cu tehnologie common-rail, capabilă de o gamă largă de injecții pe ciclu, ce îmbunătățesc performanțele atât dinamice, cât și acustice, dar au și un rol important în atingerea unor temperaturi înalte ale gazelor de evacuare necesare pentru buna funcționare a catalizatoarelor capabile să curețe aerul expirat până la norma Euro 6.
Motorul supraalimentat de două turbine accelerează modelul de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, plafonându-se undeva peste 300 de km/h, de unde poate opri într-un timp extrem de redus grație frânelor ceramice cu o durata de viață extinsă la 300.000 de km. Dacă Audi a hotărât să abordeze și salonul european cu un astfel de concept atunci lucrurile sunt cât se poate de clare: intrarea în producția de serie este aproape inevitabilă. Si se va crea un precedent periculos, considerat de mulți un sacrilegiu. Dar acesta va deschide calea supercarurilor diesel. Vremurile se schimbă.
www.promotor.ro
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER