Chevrolet a lansat în primăvară SUV-ul de oraș, Trax. Dincolo de numele inedit, micuțul crossover nu numai că a impresionat până acum, dar atrage privirile ca un magnet. E un început. Unul promițător
ProSport a testat câteva zile modelul TRAX LT 1,4 MT (benzinar, de 140 CP), care costă în jur de 20.000 de euro (inclusiv scaune de piele)
„Ce mașină e asta?”. „Interesantă culoare!” „Ce bine arată”. Cam astea au fost câteva dintre remarcele amicilor la primul impact vizual. Trax le-a luat ochii, pe românește, le-a stârnit curiozitatea. Văzuseră ei reclama de la televizor, cu luminile orașului mângâind un SUV ce se plimbă alene pe bulevarde, elegant și impunător, plus un preț atrăgător, dar n-a fost la fel. Acum mașina era lângă ei, elegantă și impunătoare. Pur și simplu le-a făcut cu ochiul.
Drive-test-ul ProSport a însemnat câteva zile în București, un drum dus-întors în provincie, plus ore de vârf în capitala primelor zile de școală. Nu sunt jurnalist auto, dar îmi place să conduc. Și să scriu pe înțelesul celor care vor o mașină de oraș în care vor să-și ducă puștii la școală, să meargă la serviciu cu ea – dar să și găsească loc de parcare – ori să aibă loc destul atunci când pleacă de la cumpărături. La consum stă bine (9% în oraș, în condiții de mers bară la bară, respectiv 6,5% la drum lung) pentru un benzinar.
Ce a impresionat la TRAX
Când te urci la volan, te simți bine. Senzația e de siguranță, pentru că ai o vizibilitate bună. Bordul impresionează prin desing și dotări. Dacă ai un iPhone5, te poți conecta prin Bluetooth Wireless la GPS ori la radiouri. Un smartTrax. În față se stă confortabil, atât la volan, cât și în dreapta, și nu riști să te pătezi de cafea, căci ai unde să așezi paharul în siguranță. Siguranță și pentru tine, și pentru pasageri, și pentru colegii de trafic. În spate totul părea mai problematic, dar am testat la limită și acest aspect. Cum adică? Adică am rugat patru prieteni (trei fete și un băiat) să intre pe bancheta din spate. Să vedem dacă intră în primul rând. Și au intrat. Se vedem dacă pot face zece metri fără ca vreunul să ceară oprirea. Și am putut. Am mers vreo doi-trei kilometri și nimeni nu s-a plâns. Nu recomandăm pe distanțe mai lungi și în afara orașului, pentru că nici noi n-am încercat…
Trax te ajută în oraș prin sistemul „Start & Stop”, mai ales în aglomerație. La consum contează, dar nu cine știe ce. Cei 140 de CP sunt mai mult decât suficienți și ajută șoferul în depășiri sau în pante. La drum lung e foarte confortabilă, neașteptat de prietenoasă și rezistentă. Ce ne-am putea dori mai mult?! Și totuși…
Ce ar mai fi de îmbunătățit?
Nu suntem noi în măsură să dăm sfaturi, dar ceva – ceva trebuie spus. În primul rând, n-am înțeles de ce partea din față este atât de joasă!? E greu să abordezi un deal sau o bordură, altfel decât cu spatele. Vorbim de România, căci de aici o vom cumpăra și tot aici o vom conduce. M-aș fi așteptat la o gardă la sol la fel de ridicată ca și în spate, dar deh, ce știu eu despre SUV-urile de oraș? Știu, în schimb, ce aș vrea de la unul pe care să plătesc între 18.000 și 20.000 de euro!
În loc de concluzie
Trax impresionează. Și e mai mult decât atrăgătoare. E utilă, pentru cine vrea o mașină de oraș, cu care să meargă la mare, la părinți ori în străinătate. Se poate merge și la munte, dar trebuie să alegem cu grijă drumul. Și să avem milă de ea. Căci și ea știe să aibe grijă de noi. Poate fi relația perfectă, dacă există așa ceva.
TRAX a apărut la 78 de ani de la primul model Chevrolet care avea caracteristici asemănătoare SUV-ului contemporan
Configurația modelului testat: -Jante de aliaj 16 x 6.5 – Coloană de direcție reglabilă pe înălțime și profunzime – Cruise control cu limitator de viteză – Faruri automate – Funcție START/STOP motor – Geamuri electrice – Oglinzi electrice cu încălzire cu semnalizare integrată – Servodirecție electrică – Computer de bord – Faruri halogen – Aer condiționat manual – Chevrolet MyLink – Interfață Bluetooth Wireless cu comenzi pe volan – 6 airbag-uri: airbag șofer, pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină – Faruri de ceață față – Senzor de parcare spate – Cameră video spate – ABS, sistem de asistență la coborârea în pantă (DCS), sistem de asistență la frânarea de urgență (BAS), sistem de asistență la pornirea în rampă (HSA), sistem de control al tracțiunii (TCS) – 5 ani garanție (3 ani garanție standard și 2 ani garanție extinsă prin distribuitorii autorizați Chevrolet) la prețul de 18.000 Euro cu TVA inclus și prima de casare dedusă
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER