Triumful omului invizibil
Fan-cluburile Ferrari din Italia – si nu sunt deloc putine – au obligatoriu un poster cu Gilles Villeneuve pe perete.
Michael Schumacher a avut însa nevoie de mai multe victorii decât oricare alt pilot Ferrari pentru a ajunge în aceeasi situatie. Pentru tifosi italieni, cinci titluri mondiale echivaleaza astfel cu sapte victorii în curse. Toti pilotii Ferrari trebuie sa înteleaga cât e de greu sa intri în inima fanilor, cel mai aspru juriu posibil în domeniu. Sansele ca un public atât de pasional sa interactioneze bine cu un pilot poreclit „Iceman“, omul de gheata, l-am numit pe Kimi Raikkonen, erau astfel minime.
Conversatia spontana, deschiderea cate public nu sunt puncte forte ale finlandezului. Pe de alta parte, italienii au învatat sa aprecieze tacerea ca fiind uneori de aur, dupa ce Alain Prost comparase monopostul Ferrari, în 1991, cu un „camion“. Important este ca pilotii sa piloteze, exact ceea ce a facut Raikkonen din prima zi la Ferrari.
N-a facut public efortul adaptarii la pneurile Bridgestone, n-a comentat lipsa fiabilitatii monopostului de la începutul sezonului, n-a obiectat nici macar fata de prezenta lui Schumacher în boxe, desi îi „fura“ atentia. Pentru un public care pune mai presus masina decât pilotul, faptul ca finlandezul si-a respectat echipa a contat enorm.
Chiar si atunci când presa italiana, la mijlocul sezonului, îsi pierduse încrederea în el si vorbea despre o greseala facuta de Ferrari. Dar revansa a venit, mai întâi la Magny Cours si Silverstone, apoi la Interlagos. Raikkonen, care avusese nesansa de a fi anuntat la Ferrari exact în momentul în care se facuse oficiala si retragerea lui Schumacher, era în sfârsit în centrul atentiei. Încet-încet, lumea a vrut sa afle cât mai multe despre el si familia lui, dar raspunsurile au fost la fel de putine. Pâna la urma, fanii au acceptat ca Raikkonen o fi retras, dar macar e un învingator. Imuni la esec dupa cei 11 ani cu SchuÂmacher, tifosi aveau nevoie de un campion, iar Raikkonen a mers direct la tinta!
„Triumful omului invizibil“, a titrat un ziar italian dupa succesul lui Kimi, înconjurat de linistea ce-l caracterizeaza. Dar acesta are un talent înnascut de a ignora „haosul“ din jurul sau. Priveste doar înainte si doar la ceea ce trebuie sa faca: sa fie cât mai rapid la volan!
ECHIPA (APROAPE) PERFECTA
Ferrari este modelul dupa care vor fi judecate toate performantele în 2008. Bugetul este enorm, momentul este ideal, iar conducerea este proaspata. La acestea se adauga pilotii. Kimi Raikkonen si-a început cariera la Ferrari cu un titlu mondial. Desi de acolo nu mai poate decât sa coboare, noile reguli pot extrage din finlandez mai mult din “geniul” sau. Teoretic, ar trebui sa câstige lejer titlul mondial în 2008. Alaturi îi este Felipe Massa, pregatit sa ia el titlul daca nu reuseste Kimi.
SUPRAÎNCREDEREA
E greu sa gasesti un punct negativ la Ferrari. Chiar daca te poti gândi ca, daca un angajat a reusit în trecut sa plece cu mii de pagini si un vraf de CD-uri cu date tehnice la rivali, istoria s-ar putea repeta. În plus, ar putea cadea în capcana de a crede ca McLaren a mers bine în 2007 doar datorita informatiilor avute de la Ferrari, iar astfel sa-si subestimeze adversarii. Totusi, putin probabil, sunt prea inteligenti..