Trulli a fost penalizat și a pierdut locul III obținut la Melbourne!
Pilotul italian al echipei Toyota, Jarno Trulli, a fost penalizat, duminică, după Marele Premiu al Australiei, de către Federația internațională de automobilism (FIA), și a pierdut locul al treilea, în favoarea britanicului Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), a anunțat FIA.
Trulli, acuzat că l-a depășit pe Hamilton în timp ce mașina de siguranță se afla pe pistă în ultimele tururi, a fost penalizat cu 25 de secunde de către comisarii cursei, decizie în urma căreia a coborât de pe poziția a treia pe a 12-a. Astfel, Hamilton a urcat pe treapta a treia din clasament.
Pe de altă parte, pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull), vinovat pentru faptul că a continuat să ruleze pe pistă în timp ce roata din stânga față a fost ruptă după un acroșaj cu polonezul Robert Kubica (BMW Sauber), a fost penalizat cu retrogradarea zece locuri pe grila de start a următoarei curse, programată duminică, 5 aprilie, în Malaysia. Tânărul pilot german a mai fost penalizat și cu o amendă în valoare de 37.600 de euro.
Marele Premiu al Australiei, disputat duminică, la Melbourne, a fost câștigat de Jenson Button (Brawn GP), urmat de coechipierul său, Rubens Barrichello.
După sancționarea lui Trulli, clasamentul Marelui Premiu al Australiei este acum următorul:
1. Jenson Button (Marea Britanie/Brawn GP) 1h34:15.784;
2. Rubens Barrichello (Brazilia/Brawn GP) +0,807;
3. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) +2,914;
4. Timo Glock (Germania/Toyota) +4,435;
5. Fernando Alonso (Spania/Renault) +4,879;
6. Nico Rosberg (Germania/Williams) +5,722;
7. Sebastien Buemi (Elveția/Toro Rosso) +6,004;
8. Sebastien Bourdais (Franța/Toro Rosso) +6,298;
9. Adrian Sutil (Germania/Force India) +6,335;
10. Nick Heidfeld (Germania/BMW-Sauber) +7,085;
11. Giancarlo Fisichella (Italia/Force India) +7,374;
12. Jarno Trulli (Italia/Toyota) +26,604
13. Mark Webber (Australia/Red Bull) la un tur;
14. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) la două tururi;
15. Robert Kubica (Polonia/BMW-Sauber) la trei tururi;
16. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) la trei tururi;
Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) abandon în turul 45;
Nelson Piquet jr. (Brazilia/Renault) abandon în turul 24;
Kazuki Nakajima (Japonia/Williams) abandon în turul 17;
Heikki Kovalainen (Finlanda/McLaren-Mercedes) abandon în turul întâi.
Următoarea cursă va avea loc, duminica viitoare, în Malaysia.
Iată cum a decurs GP-ul de la Antipozi:
Piloții Jenson Button și Rubens Barrichello au realizat "dubla" la debutul echipei lor, Brawn GP, în Campionatul Mondial de Formula 1, anunțând faptul că ierarhiile tradiționale ale acestui sport s-ar putea schimba în sezonul început, duminică, la Melbourne.
Brawn GP, Williams, Red Bull și chiar Torro Roso s-au numărat printre actorii principali ai cursei de la Antipozi, eclipsând în multe momente numele "grele" ale Formulei 1, Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault și BMW. Felipe Massa și Kimi Raikkonen, piloții echipei Ferrari, campioana mondială en-titre la constructori, au avut o zi de coșmar la Melbourne, fiind obligați să abandoneze, în timp ce Lewis Hamilton, deținătorul titlului la piloți, s-a zbătut în anonimat.
Totuși, dacă victoria lui Button, a doua din cariera sa, nu poate fi contestată, britanicul conducând cursa de la început până la sfârșit, locul doi reușit de Barrichello poate fi considerat norocos, dacă ținem cont că poziția pe podium i-a fost facilitată de un accident produs cu trei turui înainte de final. Și de faptul că a "supraviețuit" după două acroșaje, unul în primul tur, altul în turul 10, soldate doar cu avarierea ușoară a monopostului său.
În același timp, accidentul din turul 55, în urma căruia Sebastian Vettel și Robert Kubica au abandonat, i-a salvat ziua campionului mondial en-titre Lewis Hamilton, care a terminat astfel pe un puțin meritat loc 4, dar și lui Fernando Alonso, ocupanul locului șase după un week-end cenușiu.
Evoluția de excepție a echipei Brawn GP a fost anunțată încă de sâmbătă, când monoposturile albe s-au instalat pe primele două poziții ale grilei. Duminică, Jenson Button a plecat ca din pușcă, spre deosebire de Barrichello, care a avut un start ratat și a căzut pe locul 7. Sebastian Vettel, Felipe Massa Massa, Robert Kubica, Kimi Raikkonen și Nico Rosberg s-au năpustit în urmărirea liderului, însă mașinile Ferrari s-au "predat" repede. Plecate cu foarte puțină benzină, cele două monoposturi roșii au fost nevoite să intre la boxe după 10-11 tururi, astfel că numai Vettel, Kubica și, parțial, Rosberg au putut să țină pasul cu Button. Însă niciunul dintre ei nu a putu pune presiune pe pilotul britanic, deși, în turul 18, plutonul a fost comprimat de Safety Car-ul intrat pe pistă după ce Kazuki Nakajima a lovit gardul de protecție.
Cursa părea că se îndreaptă către un podium Button, Vettel, Kubica, când, în turul 55, polonezul a lansat un atac asupra pilotului de la Red Bull, dar cele două mașini s-au atins, distrugându-și aripile frontale. Deși au încercat să continue, ambele monoposturi și-au pierdut stabilitatea și s-au lovit în scurt timp de gardul de protecție al circuitului.
"Sunt un idiot, vă rog să mă scuzați", le-a comunicat Vettel mecanicilor săi aflați la boxe după coliziunea avută cu pilotul de la BMW-Sauber, care a risipit evoluția sa foarte bună în Australia.
Astfel, Barrichello, care ajunsese pe patru, a mai urcat două locuri, întregind o performanță remarcabilă pentru fosta echipă Honda, reușită la mai puțin de o lună de la salvarea acesteia de la desființare.
Jarno Trulli și Timo Glock au demonstrat că echipa Toyota este în formă, după ce au ocupat locurile trei, respectiv cinci, într-o cursă în care au plecat de la boxe, deoarece au avut de ispășit o sancțiune dictată de FIA pentru folosirea unor piese ce nu au respectat regulamentul tehnic.
Sebastien Buemi, de la Torro Roso, a reușit să ocupe locul opt și să câștige un puncte în prima sa cursă de Formula 1. Buemi este singurul debutant în acest sezon.
Un rezultat similar cu cel obținut de Button și Barrichello la debutul Brawn GP în F1 nu a mai fost înregistrat din 1954, când monoposturile conduse de Manuel Fangio și Karl King reușeau aceeași performanță pentru Mercedes-Benz.
Â