Un motor la trei curse

Costurile din F1 vor fi diminuate cu 30%. Echipele au acceptat ca în 2009 un motor să fie folosit în trei curse. Formula 1 va cunoaște o transformare importantă în următorii ani, în special prin limitarea costurilor. Pentru 2009, FIA a luat o serie de măsuri în acest sens. O echipă va putea folosi doar 20 de motoare pe sezon - câte opt pentru fiecare pilot (la trei curse va fi utilizat un propulsor), plus patru pentru antrenamentele dinaintea curselor. Ceea ce înseamnă o reduce cu 50% a bugetului destinat motoarelor. De asemenea, numărul turațiilor a fost limitat la 18.000 pe minut. Nu în ultimul rând, FIA a interzis testele private (desfășurate în afara curselor). Se studiază în continuare schimbarea formatului calificărilor și introducerea medaliilor în locul curselor. Pentru 2010 se prefigurează adoptarea motoarelor standard, interzicerea realimentării și a huselor de încălzire a pneurilor. Costurile din F1 vor fi diminuate cu 30%. Echipele au acceptat ca în 2009 un motor să fie folosit în trei curse. Formula 1 va cunoaște o transformare importantă în următorii ani, în special prin limitarea costurilor. Pentru 2009, FIA a luat o serie de măsuri în acest sens. O echipă va putea folosi doar 20 de motoare pe sezon - câte opt pentru fiecare pilot (la trei curse va fi utilizat un propulsor), plus patru pentru antrenamentele dinaintea curselor. Ceea ce înseamnă o reduce cu 50% a bugetului destinat motoarelor. De asemenea, numărul turațiilor a fost limitat la 18.000 pe min

Costurile din F1 vor fi diminuate cu 30%. Echipele au acceptat ca în 2009 un motor să fie folosit în trei curse.

Formula 1 va cunoaște o transformare importantă în următorii ani, în special prin limitarea costurilor. Pentru 2009, FIA a luat o serie de măsuri în acest sens. O echipă va putea folosi doar 20 de motoare pe sezon – câte opt pentru fiecare pilot (la trei curse va fi utilizat un propulsor), plus patru pentru antrenamentele dinaintea curselor. Ceea ce înseamnă o reduce cu 50% a bugetului destinat motoarelor. De asemenea, numărul turațiilor a fost limitat la 18.000 pe minut. Nu în ultimul rând, FIA a interzis testele private (desfășurate în afara curselor). Se studiază în continuare schimbarea formatului calificărilor și introducerea medaliilor în locul curselor. Pentru 2010 se prefigurează adoptarea motoarelor standard, interzicerea realimentării și a huselor de încălzire a pneurilor.

 

Publicat: 13 12. 2008, 21:15
Actualizat: 14 12. 2008, 09:40