Un nou pas înainte către mașina ecologică ideală:** Toyota a lansat Prius Plug-in Hybrid în România

Păstrându-și poziția de lider în abordarea ecologică și tehnologică a mobilității în ultimii 15 ani, modelul Prius rămâne hibridul cel mai bine vândut la nivel mondial și a devenit una dintre cele mai bine vândute mașini din întreaga lume. Peste 2,6 milioane de autoturisme Prius și mai mult de 4 milioane de mașini integral hibride Toyota și Lexus au fost deja comercializate la nivel mondial, reprezentând 80% din vânzările globale de mașini hibride.
 
Beneficiind de silueta fluidă specifică celei de-a treia generații Prius și de lungimea extinsă cu 20 mm, care permite un nou design frontal, Prius Plug-in Hybrid poate fi recunoscut ca vârf de gamă al remarcabilei familii de autoturisme integral hibride de la Toyota. Masa modelului Prius Plug-in Hybrid este de doar 1.425 kg, cu numai 55 kg mai mult decât la modelul Prius standard, masa noului acumulator cu ioni de litiu a fost redusă la numai 80 kg, cu doar 38 kg mai mare decât la acumulatorul hibrid nichel-metal al modelului Prius standard. Nu a fost afectat nici spațiul pentru pasagerii din spate, nici spațiul de încărcare. Noul model  poate transporta 5 persoane, iar capacitatea portbagajului este de 443 de litri cu scaunele din spate nerabatate, cu doar 2 litri mai puțin decât la modelul Prius standard. Cu bancheta spate rabatată fracționat 60:40, astfel încât să se obțină o podea plată pentru spațiul de încărcare, capacitatea totală a portbagajului ajunge la 1.120 litri.

Grupul motopropulsor pentru Hybrid Synergy Drive® (HSD) generează o putere totală a sistemului de 136 DIN CP, permite un consum de combustibil extrem de scăzut de numai 2,1 l/100 km în ciclul combinat pentru omologare europeană și un nivel al emisiilor de CO2 de doar 49 g/km. La conducerea în modul EV extins, Prius Plug-in Hybrid generează zero emisii de CO2, NOX și particule, rulând cu o autonomie urbană de până la 25 kilometri pentru o viteză de maxim 85 km/h, în funcție de nivelul de încărcare a acumulatorului și condițiile de deplasare. După epuizarea autonomiei EV, sistemul HSD va continua să asigure un consum de combustibil de doar 3,7 l/100 km și un nivel de emisii de CO2 de numai 85 g/km, lider în această clasă de autoturisme.

Autonomia în modul electric EV de 25 km a rezultat și în urma proiectelor experimentale desfășurate de Toyota pe parcursul a cinci ani. Această distanță nu numai că oferă cel mai bun compromis între autonomia EV, performanță, design, masa autoturismului, infrastructura de stații de încărcare existentă și preț, ci a demonstrat și că răspunde cerințelor pentru naveta zilnică a unui procent important dintre cetățenii europeni – peste 70% din deplasări au fost pe distanțe mai mici de 25 km.  În doar 90 de minute, mașina poate fi reîncărcată complet la o priză convențională. În afara performanțelor electrice, noul Prius Plug-in Hybrid poate fi folosit și ca vehicul integral hibrid obișnuit, în acest caz comportându-se ca un model standard Prius. Această combinație unică oferă noului Prius Plug-in Hybrid o autonomie totală de 1.200 km.

Ca și în cazul celorlalte modele hibrid, și modelul Prius Plug-in Hybrid beneficiază de scutirea de la plata taxei de primă înmatriculare, precum și de diverse avantaje fiscale la nivel local, cum ar fi 95% reducere la plata impozitului auto în municipiul București.

„Odată cu lansarea în România a noului Toyota Prius Plug-in Hybrid am inaugurat și prima stație electrică de încărcare ENEL din România, amplasată în curtea sediului Toyota din Șos. Pipera-Tunari nr.1.  Atât mașina, cât și stația, reprezintă pași simbolici importanți și demonstrează preocuparea permanentă și eforturile constante ale celor două companii în domeniul mobilității sustenabile și al unui mod de viață ecologic și responsabil”, a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager în cadrul  Toyota Romania.
Mașina costă 43.900 de euro, cu TVA inclus!

Publicat: 13 12. 2012, 17:07
Actualizat: 13 12. 2012, 17:08