Un pas mare pentru industria moto: faruri laser și head-up display în cască, prototipuri prezentate la CES 2016
Consumer Electronics Show (CES), renumitul târg internațional anual care are loc la Las Vegas, a fost gazdă în acest an pentru inovații de excepție în domeniul moto. BMW Motorrad va prezenta două prototipuri care pot revoluționa motociclismul: conceptul motocicletei cu faruri laser, dar și un sistem head-up display integrat în cască.
Astfel, la CES va putea fi văzut un model K 1600 GTL care a împrumutat tehnologia de iluminat cu laser pe care BMW o folosește deja cu succes la mașini, fiind disponibilă pe Seria 7 sau pe i8. „Blocurile optice cu fascicul laser nu creează doar o lumină foarte apropiată de cea naturală, dar și măresc raza de acțiune a farului, distanța până la care ajunge faza de drum fiind de aproximativ 600 de metri, dublu față de standardul farurilor convenționale. În consecindță, siguranța călătoritului pe timp de noapte a crescut semnificativ„, se arată în comunicarea producătorului german.
Luminile laser permit pilotului să aibă mai mult timp la dispoziție pentru a lua deciziile în regim de rulare pe timp de noapte prin dublarea distanței pe care o pot lumina sistemele convenționale. Foto: BMW
Posibilitatea personalizării informațiilor afișate pe display-ul căștii
Poate cea mai utilă aplicație ce poate apărea în lumea moto este afișajul pe un display integrat în cască, o adaptare a head-up display-ului prezent deja în lumea auto. Astfel, pilotul va avea în permanență detalii importante care îl vor ajuta să ruleze fără ca atenția să îi fie captată de instrumentele de bord. BWM Motorrad susține că a pornit deja un proces de dezvoltare și de testare pentru această tehnologie care a fost montată pe o cască. Nemții susțin că informațiile prezentate pe afișajul căștii vor putea fi personalizate și includ date despre starea tehnică a motocicletei, presiunea în pneuri, nivelul de ulei, nivelul de carburant, viteza de deplasare, treapta de viteză, limita legală de viteză, recunoașterea semnelor de circulație și eventuale atenționări cu privire la pericolele din trafic.
Informațiile prezentate pe un ecran din interiorul căștii vor aduce în atenția pilotului informații pentru care, în mod normal, privirea ar trebui coborâtă pe bordul motocicletei. Foto: BMW
Asemenea felului în care funcționează la autovehiculele BMW, adaptarea sistemului head-up display pentru motocicleta va permite afișarea rutei de pe navigație precum și indicații de-a lungul acesteia. „O cameră video montată în interiorul căștii, cu direcția spre înainte, poate să înregistreze traseul parcurs. O a doua cameră, orientată înapoi, ar putea funcționa în viitor ca o oglindă retrovizoare digitală„, anticipează BMW Motorrad dezvoltarea sistemului.