Un român este la un pas de a ajunge în Formula 1. Nu este glumă, ci realitate, șansa aparținând brașoveanului Mihai Marinescu, pilot care în acest sezon concurează cu succes în Formula 2.
Un loc cinci și o altă clasare pe poziția a șasea reprezintă rezultatele de clasă ale pilotului român în Formula 2, la prima participare. După prima jumătate a sezonului, el ocupă locul 10 în clasamentul general. Campionatul de Formula 2 FIA precede Formula 1, fiind unul dintre campionatele de referință în motorsportul internațional. „Mașinile sunt construite de către Williams, echipa de Formula 1, iar motoarele provin de la Audi și au o capacitate cilindrică de 1,8l turbo”, ne povestește Mihai Marinescu.
Zilnic se pregătește fizic și psihic
Reprezentantul României „zburdă” cu 276 km/h în campionat. „Cu viteza te obișnuiești, devine un lucru firesc, normal. Numai atunci când frânezi îți dai seama de viteza cu care rulai”, detaliază senzațiile de pe circuit „Beu”, așa cum îl alintă familia și prietenii. „Deși mulți cred că «șofăm» o mașină repede, așa cum am face-o pe drumurile publice, noi ne antrenăm zilnic ca orice sportiv de performanță, fizic și psihic. Fizic, deoarece pulsul ajunge în timpul curselor și la 200 de bătăi pe minut, iar psihic pentru că trebuie să fii capabil să reacționezi în fracțiuni de secundă”, continuă pilotul.
Traseu împotmolit la bugete
Dar ce șanse sunt totuși să ajungă în Formula 1? „Beu” este realist: „Toți piloții, până ajung să fie consacrați în F1 sau în alte campionate similare, plătesc. Nimeni nu-ți dă o mașină să concurezi gratis. Chiar și intrarea în F1 se plătește. Dacă ești bun și ai rezultate, plătești mai puțin, dar oricum plătești”. Pilotul român nu renunță însă la visul de a ajunge în F1. „Itinerariul în motorsport ar fi cam următorul: mergi pe banii tăi, faci rezultate, semnezi cu un manager bun, el găsește bugete și te duce în față. La mine s-a oprit totul la găsit bugete, însă sper că voi depăși această problemă”, puncteză Marinescu.
L-a învins pe Alguersuari
Pasiunea pilotului român pentru sporturile cu motor datează de mai bine de zece ani. După cinci ani în karting, Marinescu a trecut în 2005 la monoposturi, pentru început concurând în Formula Renault 1.6. A câștigat curse, a urcat pe podiumuri, iar printre învinșii săi s-a numărat și pilotul de Formula 1 Jaime Alguersuari, care a terminat în spatele lui la general, pe locul 3.
Oprit de poliție la… 62 km/h
Paradoxal, deși conduce cu 270 km/h, Marinescu nu se declară un fan al vitezei pe șoselele din România: „Nu sunt sigure și nici nu are rost să-mi asum riscuri”. Pilotul a fost oprit o singură dată de poliție, la ieșirea din Brașov. „Am fost oprit pentru că mergeam cu 62 km/h într-o zonă de 50”, a conchis „Beu”, care în țară conduce mașina mamei sale, un autoturism Xsara Picasso.
Invitat ca bursier în Olanda
Mihai Marinescu (21 de ani) a absolvit în 2008 Liceul german „J. Honterus” din Brașov, iar în prezent este student în anul II la Universitatea Transilvania din Brașov, secția Autovehicule Rutiere. În cadrul universității, Mihai a luat parte la proiectarea și realizarea primului monopost funcțional din România. Din toamnă, pilotul român își va continua studiile în Olanda, fiind invitat ca bursier la „Tehnology University Delft”, evaluată drept a 15-a universitate la nivel mondial, sursa a numeroși laureați ai Premiului Nobel în domeniul ingineriei mecanice și aeronautice.
Singurul handicap pe care îl am acum e că nu pot face antrenamentul specific. Alți piloți îl pot face, având piste la dispoziție Mihai Marinescu, pilot Formula 2 Îi simpatizez pe Button și Webber, dar sunt atent la toți piloții din F1 Mihai Marinescu, pilot Formula 2
Cea mai prestigioasă victorie a fost obținută în 2009, la Macau Grand Prix, în Formula BMW
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER