La finalul lunii octombrie, Prosport a fost invitat în Germania de către Opel la lansarea unui nou model crossover, mașină pe care am și testat-o. Pentru cei care încă nu știu, un crossover e un automobil cu design de SUV, dar mai apropiat de mașinile de stradă. Mai pe înțelesul tuturor, multe dintre ele sunt break-uri sau hatchback-uri cu suspensie înaltă, tracțiune 4X4 și scuturi pentru a oferi posibilități de deplasare pe teren accidentat.
Nemții au ales să denumească noul model „Mokka”, un cuvânt care place în general românilor. Și dacă denumirea ne-a captat atenția, trebuie spus că designul este într-adevăr încântător. După părerea mea, este peste Juke de la Nissan cu care trebuie să concureze pe piață. Pare la fel de robustă și „mușchiuloasă” precum concurentul său, dar în același timp mult mai rafinată. Și interiorul e impecabil, lucru cu care nemții ne-au obișnuit și la celelalte modele. În Germania, pe șosea normală, deci nu teren accidentat, am testat două modele. Unul pe motorină cu motor de 1,7 litri cu o putere de 130 de CP și un altul pe benzină 1,4 turbo cu 140 CP.
Dieselul, prea mult zgomot pentru nimic
Ca ținută de drum, pot recomanda a doua variantă, cea pe benzină, chiar dacă în general prefer dieselul. Alți colegi au avut alte păreri, dar modelul turbo mi s-a părut mai bun și din punct de vedere al performanței, iar consumul nu diferă prea mult. Te poți duce lejer la 150 km pe oră, fără să auzi motorul. În schimb, la modelul diesel zgomotul mi se părea cam strident, îmi amintea de Mercedesul meu de acasă, vechi de aproape șapte ani. Pentru cei interesați, mai degrabă pentru cele interesate, Opel Mokka, o mașină chiar „deșteaptă”, va putea fi cumpărată din România din această lună. Totuși, nu vă gândiți că e chiar „moca”. Prețul pleacă de la 16.790€ pentru varianta de 1,6 cu 115 CP.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER