Vânzările Mazda au crescut în 2010
Mazda Motor Corporation anunță rezultate pozitive la nivelul
anului 2010 atât în ceea ce privește producția globală, care a
crescut cu 32,8% la 1.307.540 unități, cât și volumul vânzărilor.
Producția internă (Japonia) în perioada ianuarie-decembrie 2010 a
crescut cu 27,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2009, pe baza
creșterii producției vehiculelor pentru pasageri. Evoluția
modelelor cheie în intervalul de referință:
Mazda3: 383.252 unități (în creștere cu 17,9%)
Mazda2: 159.079 unități (în creștere cu 9,4%)
CX-7: 90.099 unități (în creștere cu 148,7%)
Unitățile de producție din afara Japoniei au contabilizat pentru
aceeași perioadă o creștere cu 47,6% față de 2009, care reflectă
creșteri atât la nivelul autoturismelor cât și al vehiculelor
comerciale. În perioada ianuarie – decembrie 2010 modelele cheie
produse în afara Japoniei:
Mazda6: 182.999 unități (creștere cu 36,7%)
Mazda2: 71.926 unități (creștere cu 170,2%)
Mazda3: 70.826 unități (creștere cu 30,4%)
În ceea ce privește vânzările Mazda în Japonia în 2010, acestea au
crescut cu 9,5% față de anul precedent, rezultatul bazându-se, la
fel ca în cazul producției, pe creșterea vânzărilor vehiculelor de
pasageri. Cota de piață Mazda pentru automobile a fost de
5,4%.
Vânzările modelelor de bază la nivel local:
Mazda2: 65.950 unități (mai mult cu 18,6%)
Mazda5: 25.553 unități (în creștere cu 68,1%)
Biante: 11.909 unități (mai mult cu 9,6%)
Exporturile Mazda în 2010 au crescut cu 29,8% comparativ cu anul
anterior, factorul determinant fiind creșterea vânzărilor în
America de Nord, Europa, Oceania și în alte regiuni (Orientul
Mijlociu, Asia, Africa și America Centrală și de Sud). Modelele
cheie Mazda exportate anul trecut au totalizat:
Mazda3: 352.891 unități (o creștere cu 19,4%)
CX-7: 87.635 unități (în creștere cu 153,3%)
Mazda6: 68.457 unități (în creștere cu 62,6%)