Vladimir Putin a aprobat lansarea unui model Dacia. Cum arată și ce denumire a primit: mașina a devenit rapid favorita rușilor
Vladimir Putin a aprobat un model Dacia, în Rusia, cu denumirea „Largus”, mașina având parte de un succes răsunător.
Șeful statului rus a dorit, după mai mulți ani, să apară și un model electric, iar automobilul s-a numărat printre cele mai populare din țară de la lansare.
Vladimir Putin a aprobat un model de mașină Dacia
În 2011, presa de la Moscova a anunțat că Vladimir Putin a acceptat comercializarea unei mașini Dacia în țară, sub egida brandului rusesc Lada. Automobilul făcea parte din prima generație de Logan MCV și purta denumirea de „Largus”, referire la dimensiunile mari ale interiorului mașinii.
Modelul a avut parte de un „tratament” special, întrucât toate celelalte mașini produse de Dacia și comercializate în Rusia au fost introduse pe piață cu sigla Renault.
Loganul MCV comercializat sub sigla Lada servea cu scopul de a înlocui modelul Lada Riva Break, care a fost produs timp de 30 de ani în Rusia.
Largus a preluat caracteristicile mecanice de la Logan. Prețul modelului era în 2012 de 419.300 ruble, adică aproape 11.000 de euro. Versiunea de bază a mașinii avea agregatul cu 8 valve de 1.6 litri și 84 de cai putere, iar versiunea superioară dispunea de un motor cu 16 valve și 103 cai putere.
Autoturismul a fost lansat pe 4 aprilie 2012, iar Vladimir Putin, președintele Rusiei, a lăsat un autograf pe primul model produs. Largus s-a clasat drept al șaselea cel mai bine vândut model din Rusia, însă producția a început să scadă în anii următori.
A fost lansat un model electric al mașinii
În 2022, în Rusia a fost prezentat un prototip al unui model Largus electric. Pe partea din față se află motorul electric și transmisia, iar în presă s-a scris, la vremea respectivă, că autonomia mașinii e de 400 de kilometri. În decembrie 2022 au început testele mașinii pe șosea, motorul fiind unul de 174 de cai putere și 10 kW.
Versiunea standard a modelului urma să aibă doar 68 de cai putere în modul eco și cu până la 163 de cai putere pentru perioade mai mici de rulaj.
Dacia a intrat pe piața rusească în anul 2005, însă planul celor de la Renault, care dețineau marca Dacia încă de la începutul anilor ’90, a fost să extindă automobilele Dacia și să se concentreze pe comercializarea lor în Europa de Vest.
- La momentul intrării pe piața rusească Dacia producea aproximativ 80.000 de mașini