Cât de compact poate fi un SUV? Răspunsul vine de la BMW X1, pe care ProSport l-a testat recent.
Nu e nici prea mare, nici prea mic. Nici prea înalt, nici prea jos. Nici prea sport, nici prea „de teren”. E X1, un model lansat de BMW în toamna anului trecut, care nu prea are deocamdată rival pe măsura lui. Cârcotașii ar spune că e o struțocămilă, care nu excelează la niciun capitol. Noi am găsit însă o mașină excelentă din multe puncte de vedere. Magnet de priviri
Încă de la primii kilometri cu X1 am constatat că BMW nu și-a pierdut nici cu acest motiv una din principalele calități: aceea de a atrage priviri. Lumea întoarce capul mai ales că X1 este un model care încă n-a apucat să se răspândească în lumea fițelor. Iar atunci când întorci capul vezi o parte frontală spectaculoasă, cu grila mai pronunțată și un profil dinamic. Iar după ce a trecut, ai ce admira și în designul spatelui.
Dacă toate acestea țin de gusturi, performanțele sunt evidente. Am condus un model 2.0 sdrive diesel, cu 175 de cai putere. Nici n-ai idee când ajungi la viteze (foarte) mari, nu simți nimic. Nu spun ce viteze, din motive evidente, dar e tipul de mașină care te poate „păcăli” foarte ușor să apeși accelerația. Asta deși greutatea îi diminuează performanța sportivă față de mașinile „obișnuite”, la fel cum faptul că e totuși joasă îi afectează parțial comportamentul offroad.
Prețul, singurul obstacol
Sunetul motorului e după gusturi – pentru unii prea puternic, pentru alții parte a farmecului BMW. Interiorului e însă greu să-i găsești cusur. Ce-i drept, am avut unul „tras” în piele, cu dotări peste medie. Care ar duce prețul pe la 40.000 de euro. Am lăsat oftatul legat de preț special pe final. Visul frumos s-a terminat, dacă nu aveți cel puțin 33.000 de euro pregătiți ca să vă luați mașină.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER