X și 1**

Cât de compact poate fi un SUV? Răspunsul vine de la BMW X1, pe
care ProSport l-a testat recent.

Nu e nici prea mare, nici prea mic. Nici prea înalt, nici prea
jos. Nici prea sport, nici prea „de teren”. E X1, un model lansat
de BMW în toamna anului trecut, care nu prea are deocamdată rival
pe măsura lui. Cârcotașii ar spune că e o struțocămilă, care nu
excelează la niciun capitol. Noi am găsit însă o mașină excelentă
din multe puncte de vedere.

Magnet de
priviri

Încă de la primii kilometri cu X1 am constatat că BMW nu și-a
pierdut nici cu acest motiv una din principalele calități: aceea de
a atrage priviri. Lumea întoarce capul mai ales că X1 este un model
care încă n-a apucat să se răspândească în lumea fițelor. Iar
atunci când întorci capul vezi o parte frontală spectaculoasă, cu
grila mai pronunțată și un profil dinamic. Iar după ce a trecut, ai
ce admira și în designul spatelui.

Dacă toate acestea țin de gusturi, performanțele sunt evidente.
Am condus un model 2.0 sdrive diesel, cu 175 de cai putere. Nici
n-ai idee când ajungi la viteze (foarte) mari, nu simți nimic. Nu
spun ce viteze, din motive evidente, dar e tipul de mașină care te
poate „păcăli” foarte ușor să apeși accelerația. Asta deși
greutatea îi diminuează performanța sportivă față de mașinile
„obișnuite”, la fel cum faptul că e totuși joasă îi afectează
parțial comportamentul offroad.

Prețul,
singurul obstacol

Sunetul motorului e după gusturi – pentru unii prea puternic,
pentru alții parte a farmecului BMW. Interiorului e însă greu să-i
găsești cusur. Ce-i drept, am avut unul „tras” în piele, cu dotări
peste medie. Care ar duce prețul pe la 40.000 de euro. Am lăsat
oftatul legat de preț special pe final. Visul frumos s-a terminat,
dacă nu aveți cel puțin 33.000 de euro pregătiți ca să vă luați
mașină.

Publicat: 26 04. 2010, 09:18
Actualizat: 26 04. 2010, 09:20