Ziua a 3-a de la Romaniacs – piloții de la trial au făcut show pe cățărări
Penultima zi a celui mai dificil raliu hard enduro din lume a
fost câștigată de britanicul Graham Jarvis. Multiplu campion de
trial al Marii Britanii, Jarvis este urmat în clasamentul zilei de
Paul Bolton, un rider care nu este nici el străin de trial, și de
Andreas Lettenbichler, campion de trial în Austria și
Germania.
Ziua, care i-a adus pe rideri din Petroșani în Sibiu, a debutat
pentru rideri încă de la 5 dimineața, când piloții de la clasa
Trial și de la clasa PRO au venit să își ridice GPS-urile pentru o
zi ce a avea să însumeze, pentru ei, 209 km de hard enduro. După o
dimineață ploioasă petrecută în Parâng, o dată cu ajungerea la
service point concurenții s-au mai relaxat, având în vedere că
soarele și-a făcut apariția și părea că îi va însoți până la
sosirea în Sibiu. Din păcate, însă, lucrurile nu au stat așa, iar
piloții de la clasa PRO, chiar înainte de sosire, nu departe de
Săliște, au avut parte de o urcare extrem de grea pe care unii
dintre ei au fost nevoiți să o parcurgă pe o ploaie
torențială.Traseul acestei clase a fost careacterizat în această
penultimă zi de multe urcări în Z, numite în limbajul Red Bull
Romaniacs zichi-zachi (țichi-țachi), urcări care i-au avantajat pe
riderii care s-au format în competițiile de trial.
Jarvis, abilități de capra
neagră
Graham Jarvis, după ce în a doua zi nu a ajuns la finiș pentru că
motorul său a cedat în apropierea ultimului punct de alimentare, a
reușit să dovedească, în penultima zi, că nu a câștigat întâmplător
ediția din 2008 a Red Bull Romaniacs. Britanicul a fost ca o
adevărată capră neagră pe stânci și a fost cu aproximativ 30 de
minute mai rapid decât Paul Bolton, ocupantul locului 2.
Andreas Lettenbichler, câștigătorul de anul trecut a încheiat ziua
al treilea și este la 22 de minute în spatele lui Chris
Birch (foto), actualul lider al clasamentului general.
Neozeelandezul, deși conduce raliul, a fost unul din marii
ghinioniști ai zilei. La câțiva km de la punctul de asistență din
ziua 3, problemele de natură electrică avute în ziua a 2-a au
revenit. La punctul pentru spectatori numit Campodia, Birch și-a
așteptat mecanicii și aceștia i-au rezolvat problema avută cu
starterul. După ce i-a fost schimbată bateria, Chris a ajuns la
finiș cu al patrulea timp al zilei Petroșani – Sibiu. Un alt
ghinionist al zilei a fost suedezul Joakim Ljunggren, ocupantul
locului doi în ziua a doua. Ljunggern a avut mari probleme
digestive și după ce a fost pe punctul de a leșina în pădure, a
decis să se retragă din această penultimă etapă.
Neaga, de la snowbording
la enduro
După 3 zile de hard enduro, la clasa PRO mai sunt clasași doar
10 rideri sau mai precis jumătate din câți au luat startul. Mani
Gyenes a reușit să termine etapa și, deși, ca și ceilalți piloți de
la clasa PRO a obosit foarte mult pe urcările de dinainte de finiș
consideră că această ediție a Red Bull Romaniacs ar fi fost una
excelentă dacă vremea nu ar fi făcut aproape imposibile multe
porțiuni din traseu.
Lucian Neaga este supriza acestei ediții a Red Bull Romaniacs.
Originar din Pitești, Lucian este un snowboarder care face foarte
mult freeride și care vara caută să își satisfacă nevoia de
adrenalină, mergând la curse moto. Lucian este lider la clasa Hobby
Singel, cu o zi înainte de finiș, și a fost și cel mai rapid în
penultima etapă.
TipTil Team (Dani Otil, Krisztian Nagy), echipa de la care se
aștepta o clasare pe podium la clasa Hobby Team a pierdut orice
șansă să mai termine în top 3. Ambele motociclete au avut probleme
cu ambreiajul și în cele din urmă au ajuns la finiș cu al 11 le-a
timp. Krisztian Nagy, din cauza unor spectatori mult prea bine
voitori care au dorit să îi ajute pe cei doi să treacă mai repede
de o urcare foarte grea, a spart capacul de la ambreiaj. Dani Oțil,
pentru a-și ajuta coechipierul, a ajuns la punctul de asistență, a
luat un alt capac de ambreiaj, a ajuns la punctul de control orar,
unde și-a lăsat coechipierul, si acesta a putut să își repare
motocicleta. La câțiva kilometri înainte de finiș a cedat
ambreiajul lui Dani și astfel cei doi au pierdut o clasare pe
podium la finalul raliului.
În ultima zi, din cauza dificultăților create de vreme, riderii de
la PRO vor concura pe traseul de la Expert, acesta fiind mult mai
ușor, Experții vor concura pe traseul gândit inițial pentru Hobby,
iar pentru aceștia din urmă s-a creionat un traseu cu multe
porțiuni ușoare în apropierea unor drumuri forestiere. Cei de la
PRO au de parcurs 126 de km, iar clasele de la Expert și Hobby au
un traseu de 110 km.
Primul rider este așteptat să ajungă la finișul Red Bull Romaniacs,
programat a fi astăzi, în Piața Mică din Sibiu – la podul
Minciunilor – la ora 11.00.