Povestea singurului turneu de baschet din lume care se organizează exclusiv online. Sport Arena Streetball, de la București, e studiat de federația internațională pentru a fi copiat la nivel mondial
- Baschetul 3X3 a ajuns în premieră într-un mall bucureștean. Sezonul Sport Arena Streetball s-a încheiat cu cel de-al patrulea turneu stagional, disputat vineri și sâmbătă, pe patinoarul din AFI Palace Cotroceni și un turneu Master care a decis campionii din 2014, finalizat duminică
- Rahova’s Finest, cu doi componenți ai naționalei masculine de baschet 3×3 și Tricolorele – cvartetul care a reprezentat România la Campionatul Mondial de la Moscova – au dominat finala, câștigând titlurile de campioni ai Sport Arena Streetball 2014 la categoria peste 18 ani
- Sport Arena Streetball este un proiect început în 2005, aflat la a zecea ediție
„Am scris un regulament de două pagini, l-am distribuit și am zis: . Toți eram nebuni după baschet, ne știam din liceu. Am început să dăm telefoane în stânga și-n dreapta… Și așa a început totul. Am pornit cu câteva afișe printate alb-negru și împărțite prin Politehnică și Regie„, rememorează primul concurs marca Sport Arena Streetball, din 2005, Adrian Popa, fost baschetbalist trecut în afara terenului pentru a promova baschetul – în trei, în cinci, orice se joacă sub panou. Turneul de baschet 3 la 3 (numit 3X3) a primit lumina verde după ce aceeași echipă a dus la bun sfârșit proiectul de construcție a terenurilor de sport din complexul Politehnicii din București, omologate de FIBA – Federația Internațională de Baschet.
De-a lungul celor zece ani, Sport Arena Streetball, campionatul național de baschet 3X3 al României, a plecat de pe terenul din complexul studențesc Politehnică, a ajuns în parcuri, în piețele importante ale Capitalei, trecând pe la Kilometrul Zero, și a încheiat în primul weekend din august sezonul aniversar al unui deceniu de istorie, indoor, în mijlocul unui centru comercial din București.
La finalul lunii iulie, baschetul 3X3 a ajuns la Kilometrul Zero, într-un turneu Challenger. Sâmbătă s-a jucat baschet timp de 10 ore în inima României, spre satisfacția sutelor de spectatori. Duminică, ploaia a alungat competitorii în sală
Adidas a adus baschetul 3 la 3 în România. Proiectul abandonat a fost reluat de români. Sports Illustrated a numit Bucureștiul „Mecca baschetului 3X3” în Europa
În 1995, un colos din industria echipamentelor sportive a adus baschetul 3X3 în România. „Primul turneu a fost organizat de Adidas, eram în liceu și l-am jucat„, spune Adrian Popa, fost baschetbalist, acum organizator responsabil cu comunicarea. După un al doilea turneu, baschetul 3X3 s-a împotmolit pe drum și a fost abandonat, însă românii l-au revitalizat, transformându-l într-un eveniment vizibil, care surprinde prin locuri inedite de desfășurare și show-uri complexe, care te țin în priză. O firmă specializată în amenajarea terenurilor de sport, care are logistica, dotările și know-how-ul necesare pentru a construi de la o zi la alta un spațiu competițional la standarde internaționale, s-a angajat să pună pe harta sportului românesc baschetul în trei. Așa a ajuns România pe harta lumii sportului jucat la un singur coș, pe o jumătate din terenul clasic al meciurillor de cinci contra cinci, din NBA (.
6 ore a durat transformarea patinoarului din centrul Afi Palace Cotroceni într-un podium de prezentare a baschetului 3X3. De la două noaptea, cele două terenuri, panourile și tribunele au prins contur cu rapiditate la poalele stâncilor articificiale ale mallului. Este un exercițiu pe care Sport Arena îl face la fiecare dintre competițiile sale.
Meciurile s-au văzut perfect de la înălțime, de la etajul întâi al mallului. Iar fairplay-ul este regulă în baschet, chiar dacă duelurile pentru minge pot fi foarte dure
Sportul și spectacolul vin pe primul loc în fața profitului, care, atunci când apare, este minim. Este avantajul de a avea un business în spate. „Ne dorim să ne acoperim cheltuielile de organizare ale unei competiții, dar ni s-a întâmplat să venim și cu bani din firmă. Este și o oportunitate de marketing pentru noi, pentru că suntem cei care putem monta orice fel de teren oriunde. Suntem parteneri pe logistică la multe turnee din țară. Prin acest proiect, scopul nostru principal este să îi convingem pe cât mai mulți să privească și să iubească acest sport. Toți iubim baschetul” spune Adrian Popa.
După inaugurarea competiției, în 2005, cu 32 de echipe, a doua ediție, anul următor, a fost deja un sezon complet cu patru turnee și peste o sută de cvartete la start. Câtă vreme competiția se desfășoară pe două sau patru terenuri, există o limită de 200 de echipe, pentru că nu este timp pentru mai multe meciuri. În 2013, într-un turneu jucat pe 8 terenuri, sub egida FIBA, s-a atins pragul de 311 echipe la start. „Sper să batem recordul. Pentru noi, acum, provocarea este să aducem lucruri noi. Nu ne-am gândit niciodată că vom ajunge în mall, nu a fost un obiectiv la început, pur și simplu am ajuns aici„, afirmă Adrian Popa.
Rezultatele sunt transmise în timp real pe internet. Softul a fost studiat și de oficialii FIBA
Baschetul 3X3 este dinamic, în forță. Sport Arena Streetball ține pasul și transmite în ritmul competiției, în era vitezei, printr-o aplicație inovativă care pune totul direct pe internet. Totul se face online: de la înscrieri până la distribuirea programului către jucători. Scorul este actualizat în timp real. „Nu avem hârtii pentru meciuri, totul merge direct pe calculator, direct pe Internet. Avem o aplicație dezvoltată de noi. Cei de la FIBA au încercat să facă același lucru, nu le-a ieșit și pentru că, la noi nerge, au venit să vadă, să ia câteva notițe” se mândrește Radu Petre – managing partner Sport Arena Streetball.
În primele trei zile din august, s-au întrecut baschetbaliști la patru categorii: sub 14 ani, sub 18 ani, peste 18 ani și peste 35 de ani, feminin și masculin.
Baschetul 3X3 este la fel de iute și de spectaculos și la băieți, și la fete
Baschetbaliștii de la categoria peste 35 de ani au rămas la finalul meciului pentru a urmări duelul din competiția feminină