Meci de două milioane de euro!** Gala este finanțată din fonduri europene

Promovarea brandului turistic pe ringul de box costă 590.000 de
euro fără TVA, valoarea totală a contractului încheiat între
instituție și organizatorul galei, o firmă a lui Rudel Obreja,
fiind de aproximativ două milioane de euro, fără TVA.

Organizarea unui meci al lui Lucian Bute în România a fost
așteptată cu mare interes, dar treptat a devenit și sămânță de
scandal. Motivul? Cum se cheltuie cele două milioane de euro
provenite de la MDRT. Gala este finanțată din fonduri europene
destinate promovării brandului turistic național, „frunza” fiind
prezentă pe mai multe elemente din cadrul acesteia. Ministerul
condus de Elena Udrea a oferit ieri un comunicat Agenției Mediafax,
prin care a prezentat defalcat cum sunt cheltuiți banii. Toto­dată,
MDRT a specificat că sumele sunt plătite integral către firma
organizatoare doar dacă sunt respectate toate prevederile
contractuale. ProSport vă prezintă cele mai importante puncte din
contract:

ª 590.000 de euro fără TVA reprezintă prețul expunerii frunzei
pe ring. Logoul prezent pe podea costă 130.000 de euro, iar restul
banilor sunt pentru expunerea pe corzile, stâlpii și colțurile
ringului. Firma lui Obreja a asigurat MDRT că aceste elemente vor
fi văzute de 2,45 milioane de persoane, dintre care 1,52 milioane
vor urmări gala în direct.
ª 319.000 de euro fără TVA sunt plătiți pentru expunerea logo-ului
la evenimentele organizate cu prilejul galei de box, inclusiv
sosirea în țară, antrenamentul cu public, conferințele de presă,
cântarul oficial, toate reflectate în presă.

ª 65.000 de euro fără TVA pentru drepturile de expunere outdoor
ale logoului turistic la locația în care se va desfășura gala de
box.

ª 260.000 de euro fără TVA pentru drepturile de expunere indoor
în același perimetru.

ª 210.000 euro fără TVA pentru materialele de promovare

ª 21.000 de euro fără TVA pentru standurile de informare și
promovare turistică.

ª 10.000 de euro fără TVA pentru afișarea brandului național
turistic pe toate biletele de intrare.

ª 100.000 de euro fără TVA pentru dreptul de expunere a
logo-ului turistic pe echipamentul boxerilor români care vor evolua
în gală.

ª 50.000 de euro fără TVA pentru expunerea frunzei pe
suporturile mobile în timpul galei

ª 265.000 de euro fără TVA pentru expunerea brandului pe
posturile de televiziune: 125.000 de euro, fără TVA, pentru
ShowTime (în baza contractului de exclusivitate pe care Lucian Bute
îl are peste Ocean) și Pro TV Internațional, și de 140.000 de euro,
fără TVA, pentru cel puțin două televiziuni din țările-țintă ale
MDRT.

ª 50.000 de euro fără TVA pentru expunerea frunzei în presa
scrisă națională și internațională, pentru o audiență estimată de 2
milioane de cititori.

Publicat: 09 07. 2011, 08:57
Actualizat: 09 07. 2011, 08:58