MDRT va plăti 590.000 euro, fără TVA, pentru expunerea brandului național turistic pe ringul de box la meciul dintre Lucian Bute și Jean Paul Mendy, valoarea totală a contractului încheiat între instituție și organizatorul galei, o firmă a lui Rudel Obreja, fiind de 1,93 milioane euro, fără TVA.
Banii către firma organizatoare a galei, Europlus Computers, deținută de președintele Federației Române de Box, Rudel Obreja, vor fi plătiți integral doar dacă sunt respectate toate prevederile contractuale.
Prețul solicitat de Europlus Computers a fost de 2,239 de milioane euro, fără TVA dar, în urma negocierii cu reprezentanții MDRT, acesta a fost redus la 1,93 de milioane de euro, fără TVA. Banii vor fi plătiți de minister din fonduri europene destinați promovării brandului turistic național.
Contractul are ca obiect „prestarea serviciilor de promovare a României ca destinație turistică și a brandului turistic național, pe plan național și internațional, în cadrul evenimentelor desfășurate cu ocazia organizării Galei Internaționale de Box Profesionist, în data de 9 iulie 2011”.
Contractul a fost încredințat conform OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări și a contractelor de concesiune de servicii.
Astfel, MDRT va prezenta „frunza” din brandul național turistic pe mai multe elemente din cadrul galei, ringul și arena de box, echipamentele boxerilor români, pe biletele de acces, pe bannere, mash-uri, spoturi TV, pe internet etc.
Din totalul de 590.000 de euro reprezentând prețul expunerii pe elementele arenei, expunerea centrală a logo-ului turistic pe podeaua ringului costă 130.000 de euro, fără TVA, iar restul banilor reprezintă costul expunerii pe prima coardă a ringului, pe celelalte corzi, pe colțurile ringului, pe stâlpii acestuia, pe întinzătoarele corzilor ringului și pe lateralele inferioare ale acestuia. Europlus Computers a asigurat MDRT de o audiență a acestor elemente de 2,45 milioane de persoane, dintre care 1,52 milioane în direct.
Ministerul ar urma să plătească pentru drepturi de expunere a logo-ului turistic al României la evenimentele organizate cu prilejul galei de box, reflectate în media, suma de 319.000 de euro, fără TVA. Astfel, pentru o audiență estimată de 5,08 milioane de persoane la mediatizarea sosirii lui Lucian Bute la aeroport, drepturile de expunere ale brandului sunt estimate la 27.000 de euro. La suma totală de 319.000 de euro contribuie și expunerea logo-ului turistic prin mediatizarea altor evenimente, cum ar fi sosirea în țară a adversarului lui Bute, antrenamentul cu public, conferințele de presă dinaintea și de după gală și cântarul oficial.
Pentru drepturile de expunere outdoor ale logo-ului turistic la locația în care se va desfășura gala de box, MDRT ar trebui să plătească 65.000 de euro, fără TVA, iar pentru drepturile de expunere indoor în același perimetru suma este de 260.000 de euro fără TVA.
Expunerea brandului pe materialele de promovare, sub forma product placement-ului, adică pe biletele de acces la eveniment, pe panouri publicitare, inclusiv electronice, amplasate în mai multe zeci de locuri din București, pe cele 10.000 de afișe lipite în întreaga țară, precum și pe alte elemente, costă 210.000 de euro, fără TVA.
Pentru standurile de informare și promovare turistică pe care MDRT le va amenaja în zona unde se desfășoară gala se plătesc 21.000 de euro, fără TVA, iar afișarea brandului național turistic pe toate biletele de intrare costă 10.000 de euro, fără TVA.
Dreptul de expunere a logo-ului turistic pe echipamentul boxerilor români care vor evolua în gală a fost estimat la 100.000 de euro, fără TVA, iar expunerea frunzei pe suporturile mobile în timpul galei costă 50.000 de euro, fără TVA.
În ceea ce privește expunerea brandului pe posturile de televiziune, prețul negociat cu organizatorul galei, firma Europlus Computers, a fost de 125.000 de euro, fără TVA, pentru ShowTime (în baza contractului de exclusivitate pe care Lucian Bute îl are peste ocean) și Pro TV Internațional, și de 140.000 de euro, fără TVA, pentru „cel puțin două televiziuni din țările-țintă ale MDRT”. Aceste date sunt înscrise la rubrica „Servicii de expunere achiziționate de la organizatorul Galei de box profesionist în care va boxa Lucian Bute”.
Expunerea „frunzei” în presa scrisă națională și internațională, pentru o audiență estimată de 2 milioane de cititori, va costa 50.000 de euro, fără TVA.
Prin contract, s-au stabilit ținte de audiență, adică un număr minim de telespectatori, și minim de două televiziuni din țările de pe piețele țintă principale din care România și-a propus să atragă turiști.
Organizatorul Galei „Bute – Mendy”, firma Europlus Computers SRL, a asigurat cu titlu gratuit, așa cum arată raportul de atribuire, „expunerea imaginii de brand turistic al României pe canalele postului Eurosport (1 și 2), care va transmite selecțiuni, înregistrări, știri”, precum și „asocierea imaginii brandului turistic al României cu imaginea lui Lucian Bute într-un clip de promovare”.
Tot ca bonus, este și expunerea logo-ului turisic al României în mediul online (youtube, site-uri de specialitate, site-ul Federației Române de Box etc.).
În fundamentarea achiziționării de spații de expunere media în cadrul galei de box a fost realizat un studiu pe baza căruia s-a urmărit obținerea de costuri pentru publicitate sub prețul practicat pe piața liberă.
Astfel, de exemplu, pentru drepturile de expunere pe elementele arenei valoarea totală estimată de studiu a fost de 1,4 milioane de euro, iar prețul negociat și cel care va fi plătit este de 590.000 de euro, fără TVA, cu condiția să fie respectate clauzele contractuale.
Plata acestui contract a fost gândită în funcție de atingerea unor ținte de audiență în momentele în care este vizibil pe ecran brandul turistic, iar atingerea a doar o parte dintre aceste ținte aduce după sine și diminuarea proporțională a sumelor plătite, evaluarea urmând să fie realizată de un auditor independent și autorizat.
Gala de box profesionist „Campion pentru România” dintre Lucian Bute și Jean-Paul Mendy se desfășoară sâmbătă seară, 9 iulie, la Romexpo.
Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER