Cât cântărește un monopost de Formula 1? Din 2021, greutatea va spori cu 3 kilograme și asta îi supără pe constructorii din Marele Circ
Greutatea minimă a bolizilor de Formula 1 va crește din nou din 2021, în ciuda constructorilor care s-au opus acestei decizii și ar fi vrut să mențină limita de 746 de kilograme.
Încărcătura minimă va spori cu trei kilograme, de la 746 la 749 de kilograme, potrivit portalului web Race Fans. Motivul acestei creșteri în greutate este că unii dintre piloți sunt preocupați de faptul că procesul de a găsi o greutate mai scăzută îi va face să opteze pentru materiale mai pretențioase, exclusive și originale, ceea ce presupune o cheltuială mai mare.
În 2022 s-ar putea ajunge la 778 de kilograme
Mulți dintre constructori se tem că nu vor putea obține proiecte de bolizi în limita de greutate actuală. În acest fel, mașinile vor cântări inevitabil mai mult, în ciuda numeroaselor reclamații ale piloților din ultimii ani.
Mai mult, până în 2022 se preconizează că mașinile vor ajunge și mai grele, până la 778 de kilograme, din cauza introducerii noilor reglementări și a noilor teste de avarie care vor fi realizate și care vor necesita structuri capabile să absoarbă impacturi mult mai puternice. De asemenea, creșterea pieselor standard va spori greutatea totală a mașinilor. Mașinile de Formula 1 au câștigat peste 100 de kilograme în ultimii șapte ani, ceea ce reprezintă o creștere de 16 la sută de la sfârșitul erei motorului V8.
Sebastian Vettel vrea ca bolizii să fie mult mai ușori
Unul dintre cei mai critici piloți cu privire la această problemă în ultimii ani a fost pilotul Sebastian Vettel, care consideră că ar dori să dispară o parte din efectivul monoposturilor actuale pentru a conduce mașini mai ușoare.
„Monoposturile sunt, după părerea mea, prea grele. Este ridicol să ne gândim la câtă forță de muncă avem. Cred că am putea scăpa de ea, nu avem nevoie de ea și ma avea mașini mai ușoare”, a spus campionul mondial de patru ori, într-o declarație oferită în aprilie anul trecut.