Cât costă participarea în cel mai dur raliu din lume. Românii Gyenes și Butuza sunt gata de start
După doi ani de absență, România revine în cel mai dificil rally-raid din lume: Dakar. A șaptea ediție sud-americană a legendarei întreceri va debuta pe 4 ianuarie la Buenos Aires și va include la start și doi români, Emanuel Mani Gyenes (Autonet Motorcycle Team) și Marcel Butuza (Vectra Racing). Cei doi piloți au plecat duminică din București și au ajuns la Buenos Aires după un zbor de 16 ore. Nu vor avea prea mult timp de acomodare cu diferența de fus orar pentru că imediat ce își vor recupera motocicletele trebuie să se prezinte pe 3 ianuarie la verificarea tehnică și administrativă. Gyenes și Butuza se află la a cincea participare în Dakar, ambii debutând la această competiție în 2007, anul în care s-a concurat pentru ultima dată în Africa.
- Echipamentul de concurs (motocicletele și mașina de asistență) a fost trimis cu vaporul și a plecat din Le Havre (Franța) către Buenos Aires la sfârșitul lunii noiembrie. Transportul este organizat de către organizatorii raliului, ASO
La plecarea spre Buenos Aires, piloții Emanuel Gyenes și Marcel Butuza (stânga) împreună cu mecanicii Liviu Butuza și Romeo Duicu s-au fotografiat cu fanii veniți să îi încurajeze
Mani Gyenes, cel mai bun pilot român care a concurat la Dakar, va participa la clasa Maraton, categorie la care riderii nu au voie să schimbe, de-a lungul celor două săptămâni, o serie de componente ale motocicletei printre acestea aflându-se și motorul. Pilotul sătmărean izbutea în 2011 prima victorie românească în Dakar, după ce a câștigat clasa Maraton, ca un an mai târziu să încheie raliul pe locul 17, cel mai bun rezultat al unui pilot autohton. „Pentru mine, Raliul Dakar este un mod de viață. Din păcate, nu am găsit bugetul pentru a concura în 2013 și în 2014, iar acum revenirea în Dakar este incredibilă. Ultima dată când am concurat am reușit să termin pe 17 în clasamentul general și sper ca în acest an să mă clasez tot în top 20″, a dezvăluit sătmăreanul, obiectivul din acest an.
- Gyenes va concura cu numărul 49 și va avea o motocicletă KTM 450 Rally
- Mecanicul lui va fi la fel ca în 2011, Romeo Duicu, primul român care a terminat Raliul Dakar în America de Sud.
-
Butuza va concura cu numărul de concurs 50 și va avea o motocicletă KTM 450 Rally
Aproape 100.000 euro pentru a merge în Dakar
Competiție de tradiție în lumea motorsportului, Raliul Dakar este și una dintre cele mai costisitoare. Astfel, pentru a te alinia la startul celei mai importante întreceri de anduranță din lume, trebuie să scoți din buzunar în jur de 70.000 de euro, sumă ce nu include și prețul de achiziție al motocicletei. Din acești bani, 30.000 euro îi reprezintă doar taxele de participare, restul fiind format din cheltuielile logistice: transportul până la Buenos Aires, cazarea, carburantul pentru cele două săptămâni de cursă, piesele de schimb, serviciul foto din timpul raliului.
TAXE DE PARTICIPARE
- Pilot și motocicletă 14.800 euro
- Mecanic 12.000 euro
- Vehicul de asistență 3.700 euro
- Cheltuieli logistice 40.000 euro
- Prețul motocicletei KTM 450 Rally (cu care concurează cei doi români) 25.000 euro
Dakar pe 9.295 km
A șaptea ediție sud-americană a celui mai dificil raliu din lume va debuta pe 4 ianuarie în Buenos Aires și include 13 probe speciale cu o lungime totală de 4.752 km, la categoria moto. După incursiunea în Bolivia și Chile, riderii vor reveni în capitala Argentinei pe 17 ianuarie, după ce vor parcurge în total 9.295 de km. Organizatorii raliului au pregătit speciale care îi vor purta pe rideri de la porțiunile rapide și înguste din Patagonia, la 4.000 de metri altitudine în Anzi, de la dunele din deșertul Atacama, la Salar de Uyuni cel mai plat loc de pe Terra.
- cea mai lungă etapă a Dakarului va fi pe 16 ianuarie, când riderii vor avea de parcurs 1.024 km
- 167 de concurenți s-au înscris la clasa Moto
- 414 este numărul total al vehiculelor de concurs la cele 4 categorii (moto, quad, auto și camioane)