ANALIZĂ‚ Cum arată loturile echipelor din Turul Franței și ambițiile acestora
ProSport vă invită să vă familiarizați cu cele 21 de echipe participante în această ediție a Turului Franței. Deși doar 19 formații și-au anunțat loturile, favoriții sunt deja cunoscuți. Dar cine sunt rutierii mai puțin vizibili care vor munci pentru ca liderii de echipă să ajungă mai aproape de victorie?
Sky, Saxo-Tinkoff și Movistar par echipele cele mai puternice din această ediție a Turului
La sprinturi, Cavendish, Greipel și Kittel vor fi principalii actori
Echipe precum Orica-GreenEdge, Vacansoleil-DCM, Sojasun sau Europcar vizează să câștige etape prin evadări lungi
Ediția centenară a Turului Franței, care începe sâmbătă în Corsica, promite un adevărat spectacol pe străzile din Hexagon. Organizatorii au trasat special etapele pentru a oferi fiecărei categorii de rutieri o șansă la o victorie de etapă. Sprinterii au între cinci și șapte ocazii pentru a se impune în manșele de plat, puncheurii beneficiază de „clemență” încă din primul weekend al competiției, iar cățărătorii au fost răsfățați cu patru finaluri la altitudine. Nici rutierii care obișnuiesc să se impună după evadări lungi nu au fost neglijați, existând etape perfect croite pentru calitățile acestora. Însă cum arată toate echipele prezente în acest an în Le Tour? Deocamdată, doar 19 din cele 21 de formații participante și-au anunțat oficial echipele. Astfel, în suspans nu au rămas decât rutierii echipelor Garmin-Sharp și Lampre-Merida. Până atunci, ProSport vă invită să citiți o analiză complexă despre șansele fiecărei echipe în acest an în Marea Buclă.
Rutierii de la Sky sunt gata să tragă pentru liderul Chris Froome în Le Tour
Sky, din nou cea mai bună
Deși nu a câștigat clasamentul pe echipe în ediția trecută a Le Tour, Sky a avut cea mai puternică echipă în sezonul trecut, trimițând doi rutieri pe podium. De data aceasta, britanicii nu mai pot conta pe Bradley Wiggins, care nu s-a antrenat la potențial maxim din cauza unor probleme la genunchi. Dar îl au în persoana lui Chris Froome pe marele favorit al competiției. Cu Richie Porte gata să îl ajute pe munte pe lider și o formație de domestiques excelentă, Sky pare din nou cea mai puternică formație din pluton. Boasson Hagen, Thomas sau Stannard vor duce din nou trena pe plat, în timp ce David Lopez, Porte, Siutsou sau Kirienka vor trebui să aibă grijă de Froome pe munte. Britanicul născut în Kenya pare și el în formă excelentă, repetând victoriile lui Wiggins din sezonul trecut. Froome s-a impus în Criteriul Internațional, Criteriul Dauphine și în Turul Omanului, dominând clar de fiecare dată competiția.
Sky Procycling: Christopher Froome, Richie Porte, Edvald Boasson Hagen, Peter Kennaugh, Vasil Kirienka, David Lopez, Kanstantsin Siutsou, Ian Stannard and Geraint Thomas
Contador (în verde) va avea cea mai puternică echipă din carieră în această ediție a Turului
Saxo, pe urmele britanicilor
Simțind că Alberto Contador nu poate face față de unul singur unei echipe atât de puternice precum Sky, managerul Bjarne Riis a căutat un nou sponsor în vara trecută. L-a găsit pe milonarul rus Oleg Tinkov, care a deținut, în trecut, propria echipă în plutonul profesionist. Imediat, danezul nu a stat pe gânduri și l-a înconjurat pe Contador cu o echipă excelentă pe munte. Doar în această iarnă, la Saxo au fost aduși Michael Rogers, Roman Kreuziger și Nicolas Roche, toți oameni redutabili pe munte. Iar cu Jesus Hernandez, Benjamin Noval și Sergio Paulinho alături, Contador va fi în siguranță pe munte. Singurele probleme vin chiar din partea spaniolului. De fiecare dată când s-a întâlnit cu Froome pe munte în acest sezon, ibericul a pierdut secunde bune. Iar la un contratimp de 33 de kilometri în Criteriul Dauphine, câștigătorul Tururilor din 2007 și 2009 a fost învins cu aproape trei minute! Indiferent de circumstanțe, Contador nu trebuie să piardă atât de mult timp!
Saxo-Tinkoff: Alberto Contador, Michael Rogers, Roman Kreuziger, Nicolas Roche, Matteo Tosatto, Daniele Bennati, Sergio Paulinho, Jesus Hernandez, Benjamin Noval.
Evans sau van Garderen? Rutierii de la BMC vor trebui să tragă pentru doi lideri
Totul pentru munte!
La 36 de ani, Cadel Evans ar putea fi pentru ultima dată lider de echipă într-un Tur al Franței. Australianul care s-a impus în Marea Buclă în 2011 a participat și în Giro, unde a terminat pe un onorabil loc 3, în spatele lui Vincenzo Nibali și a lui Rigoberto Uran. Dar mai are Evans forța și picioarele necesare pentru a duce la bun sfârșit un Tur al Franței atât de muntos? Șefii de la BMC cred însă în australian și i-au oferit calitatea de lider de echipă în fața americanului Tejay van Garderen. Deși tânărul american a terminat pe 5 în ediția trecută a Turului, cei de la BMC consideră că rutierul de 24 de ani nu este încă gata să devină lider. Mai ales că forma sa este în scădere după victoria din Turul Californiei. Totuși, în cazul în care Evans are probleme, Moinard, Morabito sau Schar sunt gata să stea la dispoziția lui van Garderen. Asta în timp ce Phillipe Gilbert e gata să dea lovitura în etapele 2 și 3, special desenate pentru puncheuri în Corsica.
BMC: Cadel Evans, Tejay van Garderen, Philippe Gilbert, Brent Bookwalter, Marcus Burghardt, Amaël Moinard, Steve Morabito, Manuel Quinziato, Michael Schär.
Rodriguez (centru) va fi liderul echipei ruse în Le Tour
Pentru Purito!
Deși este unul dintre cei mai reprezentativi cicliști ai ultimilor cinci ani, cu două clasări pe podium în Vuelta și una în Giro, Joaquim Rodriguez nu a participat decât o singură dată în Le Tour! Atunci când a încheiat pe locul 7, în 2010. De data aceasta însă, „Purito” este gata să dea lovitura în Marea Buclă. Singura problemă pentru rutierul spaniol este lipsa unei echipe puternice. În afară de „locotenentul” Daniel Moreno și a rusului Iuri Trofimov, Katiușa nu i-a oferit spaniolului o formație la fel de puternică precum Sky, Saxo-Tinkoff sau BMC. Însă ibericul a învățat să se descurce și cu Moreno, iar Katiușa va reuși un Tur mult mai bun în aceste condiții decât cel de anul trecut, când a trimis în Le Tour o formație 100% rusă, care nu a reușit vreo performanță notabilă.
Katiușa: Joaquim Rodriguez, Pavel Brutt, Alexander Kristoff, Aliaksandr Kucinski, Alberto Losada, Daniel Moreno, Gatis Smukulis, Iuri Trofimov, Eduard Vorganov
Valverde va fi din nou lider în Turul Franței pentru Movistar
Armada spaniolă!
Titlul pare ușor forțat, având în vedere că doar șase din cei nouă rutieri ai echipei Movistar sunt de origine spaniolă. Însă Nairo Quintana și Andrey Amador vorbesc nativ spaniola, în timp ce Rui Costa este portughez! Practic, spirit latin 100% pentru formația al cărei manager este Eusebio Unzue. Însă ce șanse au Valverde sau Quintana la un top 5 în Marea Buclă? Destul de mici! În cele două contratimpuri individuale, ambii vor pierde timp față de favoriți, deși unul dintre exercițiile individuale este atipic, cu două cățărări de categoria a II-a. Totodată, ambilor lideri ai echipei le lipsește constanța necesară unui finiș în top 5, având în vedere că ultimele etape din Alpi sunt „criminale”. În schimb, Movistar are șanse și la victorii de etapă. Costa sau Amador se vor infiltra cu siguranță în evadări, în timp ce Rojas poate da lovitura la un sprint atipic, iar Castroviejo, proaspăt campion la contratimp al Spaniei, să surprindă favoriții într-unul dintre exercițiile individuale.
Movistar: Alejandro Valverde, Nairo Quintana, Rui Costa, Andrey Amador, Jonathan Castroviejo, Ruben Plaza, Imanol Erviti, Ivan Gutierrez, Jose Joaquin Rojas
Andy Schleck, în centru, nu și-a regăsit forma în ultimele două sezoane
Schleck, liderul atipic
Față de echipa din sezonul trecut, RadioShack-Leopard pare mult slăbită. E adevărat, în lotul formației americano-luxemburgheze au rămas Monfort, Kloden, Gallopin sau Zubeldia, dar au dispărut rutieri precum Cancellara, Horner sau Frank Schleck. Locul luxemburghezului, încă suspendat pentru dopaj, a fost luat chiar de fratele său, Andy. Câștigătorul ediției 2010 a Le Tour, acesta a avut un sezon incredibil de slab, cea mai bună clasare a sa fiind un loc 25 în clasamentul general al Turului Californiei. În cazul în care Schleck dă din nou rateuri, Andreas Kloden și Haimar Zubeldia, doi rutieri experimentați, care au terminat în top 6 cel puțin o dată Turul Franței, sunt gata să devină lideri de echipă.
RadioShack-Leopard: Andy Schleck, Jan Bakelants, Laurent Didier, Tony Gallopin, Markel Irizar, Andreas Klöden, Maxime Monfort, Jens Voigt, Haimar Zubeldia.
Greipel speră să fie ajutat din nou de coechipieri în Marea Buclă
Două direcții clare pentru Lotto-Belisol
La 30 de ani, Jurgen Van den Broeck nu are decât o victorie în cariera de profesionist, o etapă în Criteriul Dauphine din 2011. Dar asta nu îl împiedică pe cel mai bun cățărător belgian al ultimilor ani să fie liderul echipei Lotto-Belisol. Șefii formației belgiene l-au „acoperit” pe liderul echipei cu Bart de Clercq, însă s-au gândit și la Andre Greipel. Sprinterul german va fi lansat în lupta cu Cavendish sau Kittel de Hansen, Henderson și Roelandts, care constituie unul dintre cele mai bune „trenulețe” ale acestui Tur.
Lotto-Belisol: Jurgen Van den Broeck, Lars Bak, Bart De Clercq, André Greipel, Adam Hansen, Greg Henderson, Jürgen Roelandts, Marcel Sieberg, Frederik Willems.
Voeckler este rutierul reprezentativ pentru echipa lui Bernaudeau
Aceiași Rolland și Voeckler pentru Europcar
Aflată în ultimul an de contract cu firma Europcar, formația franceză a lui Jean-Rene Bernaudeau promite din nou spectacol în evadări și pe munte. Voeckler (4 etape în 2009, 2011 și 2012) și Rolland (2 etape în 2011 și 2012) au deja experiența unor victorii în etapele montane sau de tranziție din Le Tour și promit ca în acest an să încerce din nou să surprindă echipele puternice cu accelerări din pluton. Însă fractura de claviculă suferită de Voeckler în Amstel Gold Race i-ar putea pune probleme francezului, chiar dacă charismaticul rutier a demonstrat că poate să reziste în Criteriul Dauphine, acolo unde a câștigat o etapă în stilul său inconfundabil. Tot în Dauphine, Rolland a avut probleme din cauza nivelului de cortisol, care ar fi semnalul folosirii steroizilor, interziși în ciclism. Totuși, după o suspendare de opt zile, Rolland a revenit în pluton și poate participa fără probleme în Marea Buclă.
Europcar: Pierre Rolland, Thomas Voeckler, David Veilleux, Kevin Reza, Jerome Cousin, Yukiya Arashiro, Davide Malacarne, Cyril Gautier, Yohann Gene.
Pinot (în centru) este marea speranță a ciclismului din Franța
Pinot și o victorie de etapă
La doar 23 de ani, Thibaut Pinot este noua senzație a ciclismului francez. Rutierul de la FDJ a terminat pe zece la debutul în Marea Buclă în sezonul trecut, iar specialiștii așteaptă o clasare bună de la el și în acest sezon. Mai ales după locurile 4 în Turul Elveției, respectiv 8 în Turul Cataluniei din acest sezon. Cert este însă că FDJ așteaptă o nouă victorie de etapă, mai ales după ce în sezonul trecut echipa lui Marc Madiot a câștigat două manșe în Le Tour. Atât Pinot, cât și Fedrigo, victorioșii din 2012, au fost selecționați și în această ediție, în timp ce Jeremy Roy așteaptă din nou evadările lungi care l-au făcut cunoscut publicului larg. În schimb, Nacer Bouhanni așteaptă sprinturile masive, iar Arthur Vichot speră să fie cât mai prezent în frunte cu tricoul de campion al Franței, cucerit duminica trecută
FDJ: Thibaut Pinot, Arthur Vichot, Nacer Bouhanni, William Bonnet, Murillo Fisher, Jérémy Roy, Pierrick Fédrigo, Arnold Jeannesson, Alexandre Geniez
Rein Taaramae trebuie să demonstreze că merită titlulatura de lider al echipei Cofidis
Forțe proaspete pentru Cofidis
De cinci ani nu a mai câștigat Cofidis o etapă în Turul Franței! În 2008, formația franceză se impunea de două ori prin Samuel Dumoulin și Sylvain Chavanel. Niciunul dintre cei doi rutieri nu se mai află în lotul lui Cofidis, care însă are așteptări mari de la acest Tur. I-a transferat în această iarnă pe Daniel Navarro, Christophe Le Mevel și Jerome Coppel, toți rutieri cu potențial de victorie într-o etapă montană. Iar de la Rein Taaramae, care va fi liderul echipei, se așteaptă o primă clasare în top 10, mai ales că estonianul a ajuns deja la 26 de ani și a participat deja la trei Tururi ale Franței.
Cofidis: Rein Taaramae, Yoann Bagot, Jerome Coppel, Egoitz Garcia, Christophe Le Mevel, Guillaume Levarlet, Luis Angel Mate, Rudy Molard, Daniel Navarro.
Christophe Riblon a fost ultimul rutier care a câștigat o etapă pentru AG2R în Le Tour
Măcar o etapă!
Rămasă in-extremis în ProTour după un nou sezon 2012 dezamăgitor, în care nu a strâns decât cinci victorii, Ag2r-La Mondiale caută prima victorie după trei ani în Le Tour. Atunci, Christophe Riblon câștiga etapa de la Ax-3-Domaines, în urma unei evadări solitare. De data aceasta, Riblon, Peraud sau Gadret speră să câștige din nou în stațiunea din Pirinei, la finalul etapei a șasea. În schimb, Samuel Dumoulin se va implica la sprinturi, în timp ce Romain Bardet, Maxime Bouet sau Hubert Dupont vor încerca să câștige o manșă din evadări.
Ag2r-La Mondiale: Jean-Christophe Péraud, Romain Bardet, Samuel Dumoulin, Maxime Bouet, Blel Kadri, Sébastien Minard, John Gadret, Hubert Dupont, Christophe Riblon
Cavendish poate purta tricoul galben și în Turul Franței dacă va câștiga prima etapă
Obiectiv: Cavendish
În urmă cu un an și jumătate, Mark Cavendish anunța că va semna cu echipa Sky, după desființarea formației HTC. Sprinterul britanic nu a câștigat decât trei etape în Le Tour în tricoul echipei britanice, din cauza faptului că managerul Sir David Brailsford nu i-a oferit lui Cav un trenuleț la fel de puternic ca cel al lui Lotto-Belisol, dovadă că Andre Greipel i-a „furat” trei victorii de etapă britanicului. Acum însă, Cavendish pare mai puternic și mai motivat ca niciodată. Deși nu s-a sincronizat perfect cu noua sa echipă, „Racheta din Manx” beneficiază de aportul unor „locomotive” precum Kwiatkowski, Martin și Terpstra, dar și de ajutorul oferit în ultimul kilometru de Matteo Trentin sau Gert Steegmans. Cu siguranță, în cele șase etape rezervate sprinterilor, Cavendish se va bate cu Greipel pentru victorii, în timp ce Tony Martin are ca obiectiv contratimpul din etapa a 11-a de la Mont Saint Michel. Nici Sylvain Chavanel nu va putea fi neglijat, francezul fiind mai mult ca sigur un candidat atât la o victorie de etapă, cât și la tricoul alb cu buline roșii.
Omega Pharma-Quickstep: Mark Cavendish, Sylvain Chavanel, Michal Kwiatkowski, Tony Martin, Jerome Pineau, Gert Steegmans, Niki Terpstra, Matteo Trentin, Peter Velits.
Peter Sagan a câștigat din nou campionatul Slovaciei în ultimul weekend
Din nou Sagan pentru Cannondale
Din cauza faptului că Liquigas a părăsit echipa, managerul Roberto Amadio a fost nevoit să găsească repede un sponsor pentru ca formația înființată în 1999 să nu se desființeze. Compromisul s-a numit Cannondale, iar astfel Peter Sagan are din nou șansa să surprindă plutonul. Câștigător a trei etape și al tricoului verde în ediția trecută a Marii Bucle, la care a și debutat, slovacul de 23 de ani este gata să dea noi lovituri. Fie că este vorba de finaluri în cățărări scurte, dar abrupte, fie că este vorba de evadări montane, Sagan, care are 13 victorii în acest sezon, una mai puțin decât Cavendish, va fi vioara întâi pentru echipa cu licență italiană.
Cannondale: Peter Sagan, Maciej Bodnar, Kristijan Koren, Alessandro De Marchi, Alan Marangoni, Fabio Sabatini, Ted King, Brian Vandborg.
Rutierii de la Argos vor duce trena atât pentru Degenkolb, cât și pentru Kittel
Doi sprinteri în aceeași echipă
Nu de multe ori o echipă alege să aducă doi lideri în aceeași competiție. A făcut-o însă în acest an formația Argos-Shimano, care propune un duo extrem de interesant pentru etapele de sprint. Marcel Kittel și John Degenkolb sunt rutierii cu care formația olandeză speră să rupă monopolul Cavendish-Greipel-Sagan în această ediție a Turului, însă niciunul dintre cei doi sprinteri germani nu are vreo victorie în Le Tour. Deși Degenkolb a câștigat cinci etape în Vuelta de anul trecut și una în Giro din acest an, fostul rutier al lui HTC nu are explozia unui Kittel, fiind mai potrivit unor finaluri în ușoară cățărare. Totuși, Sagan, pare a fi prea puternic în acest moment pentru Degenkolb în aceste sprinturi, iar Cavendish sau Greipel sunt mai în formă decât un Kittel care a dezamăgit în cursele importante, având doar o victorie în Paris-Nisa și una în Scheldeprijs.
Argos-Shimano: Roy Curvers, John Degenkolb, Tom Dumoulin, Johannes Fröhlinger, Simon Geschke, Marcel Kittel, Koen de Kort, Albert Timmer, Tom Veelers.
Gesink și Mollema au prezentat noile echipamente ale formației Belkin
Nou sponsor, șanse mai mari?
La sfârșitul sezonului trecut, banca Rabobank a anunțat că nu își va mai asocia numele cu echipa de ciclism pe care a patronat-o din 1996 din cauza scandalurilor de dopaj în care au fost implicați rutierii. Totuși, șefii băncii au continuat să sponsorizeze încă un sezon formația, care a preluat numele „Blanco”, simbol al renașterii. Cum lotul a rămas unul puternic, alți sponsori au devenit interesați, iar ieri, în cadrul unei conferințe de presă, managerul Richard Plugge a dezvăluit că firma americană Belkin a preluat echipa olandeză, semnând un contract de sponsorizare pe trei ani. Cu viitorul asigurat, formația se poate concentra acum sută la sută pe Le Tour. Ca și în anii precedenți, Belkin mizează pe doi olandezi, cu care speră să atingă măcar top 5. Însă după un loc 5 în Le Tour 2010, Robert Gesink a avut un parcurs dezamăgitor în ultimii ani, terminând pe 33 în 2011 și abandonând în ediția trecută. Astfel, Gesink a pierdut șefia echipei, care i-a fost atribuită în acest sezon lui Bauke Mollema. Nici olandezul de 26 de ani nu are însă rezultate mai bune, dar pare mai în formă, dovadă și locul 2 obținut în Turul Elveției și poziția a patra la finalul Criteriului Internațional.
Belkin: Lars Boom, Laurens ten Dam, Robert Gesink, Tom Leezer, Bauke Mollema, Lars Petter Nordhaug, Bram Tankink, Sep Vanmarcke, Maarten Wynants.
Brajkovic va fi unul dintre cei mai importanți oameni ai echipei Astana în Turul Franței
Fără Nibali nu e viață
Pentru Astana, victoria în Giro a fost clar obiectivul principal al acestui sezon. Vincenzo Nibali a fost într-o formă excelentă în mai și a dominat o competiție distrusă de capriciile vremii și se pregătește pentru Vuelta și pentru Campionatele Mondiale de la Florența. Astfel, „Rechinul” a declinat participarea în Le Tour, unde din lotul deplasat în Giro doar Fredrik Kessiakoff se întoarce și în Marea Buclă. În rest, formația kazahă va miza pe cățărări pe Jakob Fuglsang, lider de echipă, și Janez Brajkovic, sperând că și Andrei Kashechkin poate face o figură frumoasă într-o manșă montană.
Astana: Jakob Fuglsang, Assan Bazaiev, Janez Brajkovic, Enrico Gasparotto, Francesco Gavazzi, Andrey Kashechkin, Fredrik Kessiakoff, Alexey Lutsenko, Dmitri Muraviev.
Euskaltel și-a prezentat ieri echipa în cadrul unei conferințe de presă
Anton, lider printre basci
Politica lui Euskaltel-Euskadi de a recruta exclusiv cicliști din Țara Bascilor a fost abandonată în acest sezon, echipa fiind amenințată cu falimentul în cazul în care această strategie ar fi fost continuată. Însă pentru Turul Franței, managerul Igor Gonzalez de Galdeano a ales să meargă pe mâna tradiției. Toți cei nouă rutieri „portocalii” care vor merge în Le Tour sunt de origine bască, doar Romain Sicard fiind născut în Franța. În rest, de la frații Izagirre se așteaptă o victorie după evadări, în timp ce de la Astarloza și Nieve un succes pe cățărare. Obiectivul liderului Igor Anton este un top 10.
Euskaltel-Euskadi: Igor Anton, Mikel Astarloza, Gorka Izagirre, Jon Izagirre, Juan Jose Lobato, Mikel Nieve, Juanjo Oroz, Ruben Perez, Romain Sicard
Orica are șanse bune să facă o figură frumoasă la contratimpul pe echipe de la Nisa din etapa a patra
Orica, echipă de atacanți
Cu Albasini, Clarke sau Gerrans în lot, Orica-GreenEdge este clar o echipă de atacanți, care se așteaptă să dea lovitura într-o etapă de tip „montagne-russe”, cum e a 14-a, cu final la Lyon. Totodată, șefii echipei australiene așteaptă o performanță bună atât de la Matthew Goss la sprinturi, cât și de la Cameron Meyer și Svein Tuft la contratimp. Interesant este că acesta nu va fi ultimul Tur pentru veteranul Stuart O”Grady (39 de ani). O”Grady va fi la al 17-lea Tur consecutiv, egalând astfel recordul stabilit de George Hincapie în sezonul trecut. Fostul rutier de la Telekom și CSC a declarat că intenționează să participe și în 2014, atunci când va avea 40 de ani!
Orica-GreenEdge: Michael Albasini, Simon Clarke, Simon Gerrans, Matt Goss, Daryl Impey, Brett Lancaster, Cameron Meyer, Stuart O’Grady, Svein Tuft.
de la Jonathan Hivert se așteaptă o victorie de etapă
Doar pentru atacuri
Fondată în 2009, Saur-Sojasun se află deja la a treia participare consecutivă în Turul Franței, deși nu a obținut nici măcar o victorie de etapă în Marea Buclă. Nici actualul lot nu promite prea mult. Condusă pe șosea de Brice Feillu, rutierul care a câștigat o etapă la Andorra în Le Tour în 2009 și apoi a dispărut, Sojasun va miza în evadări pe Julien Simon, Julien El Fares sau Jonathan Hivert. Însă echipa lui Stephane Heulot nu are nevoie decât de noroc, ci și de o strategie perfectă. Orice rateu ar putea însemna lipsa participării în sezonul viitor în Marea Buclă.
Sojasun: Anthony Delaplace, Jonathan Hivert, Cyril Lemoine, Alexis Vuillermoz, Brice Feillu, Julien Simon, Julien El Farès, Jean-Marc Marino, Maxime Médérel
Vacansoleil așteaptă de la Thomas de Gendt (dreapta) o performanță cât mai bună în acest Tur
Premieră după aproape 60 de ani
După frații Izagirre de la Euskaltel, Vacansoleil-DCM propune o altă pereche de frați. Este vorba despre Boy și Danny van Poppel, doi olandezi, fiii fostului sprinter olandez Jean-Paul van Poppel. Interesant este că la doar 19 ani, Danny van Poppel va deveni cel mai tânăr rutier care participă în Marea Buclă din ultimii 60 de ani! Însă pe lângă cei doi frați, Vacansoleil-DCM, care își va pierde sponsorii și se poate desființa în această iarnă, mizează și pe Juan Antonio Flecha, Tom de Gendy sau Lieuwe Westra pentru o victorie de etapă.
Vacansoleil-DCM: Kris Boeckmans, Juan Antonio Flecha, Thomas De Gendt, Johnny Hoogerland, Sergey Lagutin, Wout Poels, Boy van Poppel, Danny van Poppel, Lieuwe Westra