ANALIZĂ‚ Un Tur epic! Organizatorii Turului Franței au creat unul dintre cele mai grele trasee din istorie

Pentru ediția centenară a Turului Franței, care începe sâmbătă, organizatorii competiției au pregătit un parcurs epic, cu o dublă ascensiune a lui Alpe d”Huez în aceeași manșă, patru manșe cu final în cățărare, un contratimp individual la Mont-Saint-Michel și unul pe echipe la Nisa, dar și o plimbare nocturnă prin Paris.

*Din cele 21 de manșe programate în Le Tour 2013, șapte sunt de plat, șase de munte înalt (patru finaluri în ascensiune), cinci de munte mediu și trei de contratimp
*Debutul va avea loc în Corsica, pentru prima dată când insula din Sud-Estul Hexagonului va organiza o etapă în Le Tour
*Atât Mont Ventoux, cât și Alpe d”Huez se regăsesc pe parcursul acestei ediții a Marii Bucle

Suporterii Turului Franței s-au plâns că traseul ultimelor două ediții a fost mult prea plictisitor. Deși Cadel Evans a obținut tricoul galben abia în penultima etapă în 2011, competiției i-au lipsit bătăliile infernale pe munte. La fel și în ediția trecută, când Bradley Wiggins s-a impus după ce a câștigat clar două contratimpuri lungi, mai ales că pe traseu nu a fost nicio etapă cu final în cățărare de categorie specială. Însă organizatorii Le Tour parcă au știut să dozeze așteptarea pentru ediția centenară a competiției. Pe care au gândit-o încă de acum doi ani. Și au creat unul dintre cele mai dificile Tururi din epoca modernă! Perfect echilibrat, parcursul a fost desenat cu speranța că niciunul dintre favoriți nu se va detașa clar încă din primele etape, așa cum a făcut-o Wiggins în anul trecut. Practic, din cele 21 de manșe programate, șapte sunt de plat, cinci de munte mediu, șase de munte înalt (cu patru finaluri în ascensiune) și trei de contratimp (unul fiind pe echipe). Însă cum arată, de fapt, parcursul Le Tour 2013?

Etapa 1: Debut plat în Corsica (sâmbătă, 29 iunie, Porto Vecchio – Bastia: 213 km)

Premieră chiar la centenar! Marea Buclă nu a vizitat niciodată Corsica, dar organizatorii au testat terenul încă din 2010, atunci când Criteriul Internațional (o competiție organizată tot de ASO, firma care se ocupă și de Turul Franței) a început să se desfășoare pe insula lui Napoleon. Scena unor bătălii interesante în Turul Corsicii între Anquetil și Poulidor sau între Anquetil și Merckx la finalul anilor 1960,  insula din Sud-Estul Franței propune trei etape extrem de interesante pentru acestă ediție a Turului. Organizatorii au renunțat la prolog pentru doar a treia oară în ultimii 46 de ani pentru a vizita o cât mai mare parte din insula înconjurată de Marea Tireniană și Marea Mediterană. Iar prima manșă este una tipică pentru un Mare Tur. Cu doar o cățărare de categoria a patra în prima parte a traseului, etapa este rezervată pentru un sprint masiv. Doar bordurile provocate de vânt pot pune probleme rutierilor în această manșă.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel.
Jokeri: Peter Sagan, Marcel Kittel, John Degenkolb

Etapa 2: „Puncheurii” la atac (duminică, 30 iunie, Bastia – Ajaccio: 154 km)

Încă din etapa a doua, organizatorii încep să pună probleme rutierilor. Manșa taie Corsica în diagonală și este o călătorie între cele mai importante orașe din insulă. Una deloc ușoară însă! Cu patru cățărări destul de dificile, două de categoria a doua și două de categoria a treia, sprinterii nu vor fi deloc menajați. Deși vin la mijlocul etapei, Col de la Serra (5,2 km la o rampă medie de 6,9%) și Col de Vizzavona (4,6 km la o rampă medie de 6,5%), vor cerne cu siguranță plutonul. Nu e de neglijat nici Cote du Salario (1 km la o rampă medie de 8,9%), care vine cu 12 kilometri înainte de final și va provoca agitație în pluton. Favoriți par „puncheurii” precum Peter Sagan (Cannondale), Philippe Gilbert (BMC) sau chiar Joaquim Rodriguez (Katiușa), dar nu ar fi de mirare ca un favorit să plece din pluton și să ia un avantaj față de ceilalți favoriți încă din primele etape.

Favoriți: Peter Sagan, Philippe Gilbert
Jokeri: Joaquim Rodriguez, Daniel Navarro, Sylvain Chavanel

Etapa 3: Atac sau sprint? (luni, 1 iulie, Ajaccio – Calvi: 145 km)

Ultima zi în Corsica le aduce rutierilor o nouă etapă scurtă, însă care va fi, cu siguranță, plină de evenimente. Încă din primii zece kilometri rutierii sunt așteptați de un deal de categoria a patra, un aperitiv pentru ceea ce va urma. Până la final mai urmează două cățărări de categoria a doua și una de a treia, astfel că speranțele lui Cavendish sau Greipel pălesc din nou în fața ambițiilor puncheurilor. Nu ar fi de mirare ca manșa să fie câștigată de un rutier aflat în evadare, mai ales că echipele puternice nu ar trebui să se încumete încă de acum la o trenă puternică, având în vedere că munții nu apar decât la finalul primei săptămâni de cursă. „Manșa e perfectă pentru un atacant francez. Îi văd chiar pe Voeckler sau Chavanel încercând să surprindă. Liderii de echipă nu trebuie să stea prea în spate, altfel ar putea avea probleme mari”, a spus Jean-Francois Pescheux, directorul cursei.

Favoriți: Thomas Voeckler, Sylvain Chavanel
Jokeri: Jeremy Roy, Pierrick Fedrigo

Etapa 4: Promenadă prin Nisa (marți, 2 iulie, Nisa – Nisa: 25 km – TTT)

Așa cum au recunoscut și organizatorii, în desenarea traseului Turului Franței nu se ia în considerare exclusiv dificultatea traseului, ci se pune în balanță și importanța peisajului. Dovadă că la ediția centenară a Marii Bucle, directorii de cursă au ales să creeze un contratimp pe echipe într-un cadru superb. Nisa și a sa „Promenade des Anglais” a fost aleasă pentru cei 25 de kilometri tehnici în care cele 22 de echipe vor încerca să termine cât mai repede exercițiul. Este prima bătălie între favoriți, însă organizatorii au recunoscut că lungimea etapei nu a fost mărită cu scopul de a menține suspansul pentru etapele montane. Practic, nu s-a dorit un contratimp pe echipe prea lung pentru a evita distanțe importante între echipele favoriților. Cu rutieri excelenți la contratimp și o organizare ireproșabilă, Sky este mare favorită la victorie, dar Garmin-Sharp sau Orica-GreenEdge așteaptă orice greșeală a echipei britanice.

Favorite: Sky, Garmin-Sharp
Jokeri: Orica-GreenEdge, Omega Pharma-Quick Step

Etapa 5: Verde pentru…Sagan? (miercuri, 3 iulie, Cagnes-sur-Mer – Marseille, 228,5 km)

Este cea mai lungă etapă de până acum din Le Tour, una presărată cu patru cățărări: una de categoria a treia la începutul manșei și trei de categoria a patra pe parcurs. Spre final, există un alt deal nerepertoriat, care ar trebui să le pună probleme sprinterilor. Teoretic, ascensiunile, care sunt destul de line, creează condițiile perfecte pentru o evadare de succes, în care un „baroudeur„, ciclist căruia îi place să evadeze, ar putea da lovitura. Exemple sunt multe în istoria recentă a Turului. Însă cu echipe precum Lotto-Belisol sau Omega Pharma-Quick Step în spate, lucrurile ar trebui să se așeze, iar sprinterii să își rezerve partea leului. În orice caz, Sagan ar trebui să fie favorit, fiind suficient de rapid pentru a se impune la un sprint redus, dacă Greipel sau Cavendish nu ajung odată cu plutonul.

Favoriți: Peter Sagan, Mark Cavendish
Jokeri: Jan Bakelants, Johnny Hoogerland, Sep Vanmarcke

Etapa 6: Sprintați! (joi, 4 iulie, Aix-en-Provence – Montpellier, 176,5 km)

Singura problemă pentru rutieri ar trebui să fie vântul care bate puternic în această zonă. Cu o unică ascensiune de categoria a patra la mijlocul etapei, manșa este desenată pentru un sprint masiv. Cu siguranță, o evadare va pleca din pluton încă din primii kilometri, însă nu va fi suficient de puternică pentru a rămâne în față până la Montpellier. Se vor asigura de asta echipele sprinterilor, care vor organiza o urmărire ca la carte, ce va deschide scena pentru un sprint masiv.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel
Jokeri: Marcel Kittel, Matthew Goss

Etapa 7: Ultima etapă de tranziție (vineri, 5 iulie, Montpellier – Albi, 205,5 km)

Pirineii îi așteaptă pe cicliști în weekend, însă cum se vor comporta rutierii în ultima etapă de tranziție, care îi poartă între Montpellier și Albi? Sprinterii vor fi neglijați în următoarele zile, astfel că aceasta ar putea fi ultima șansă a lor pentru o victorie timp de aproape o săptămână! Însă cele patru cățărări înșirate pe traseu în stil „montagne-russe” le vor pune probleme. Mai ales primele două, de categoria a doua, aflate la distanță de doar 14,5 kilometri una de alta. Chiar dacă finalul este în coborâre, pentru mulți dintre specialiștii sprintului va fi mult prea târziu. Sunt șanse mari ca etapa să fie din nou câștigată de o evadare.

Favoriți: Michael Albasini, Tony Gallopin
Jokeri: David Veilleux, Jerome Coppel

Etapa 8: În sfârșit, munte! (sâmbătă, 6 iulie, Castres – Ax-3-Domaines, 195km)

Pentru prima oară în această ediție a Turului, favoriții la clasamentul general se vor bate pe munte! Plutonul intră în Pirinei, însă prima bătălie nu are loc decât după 166 de kilometri! Chiar pe Col de Pailhers (2.001m), cel mai înalt punct al Marii Bucle din acest an. Este prima cățărare de categorie specială, primul loc unde Contador, Froome și ceilalți favoriți se vor bate pentru victorie. După Col de Pailhers, o ascensiune relativ nouă din Le Tour, urcată pentru prima dată în 2001, rutierii se îndreaptă către Ax-3-Domaines, o stațiune aflată la 1.375 de metri. Nu este vorba de o cățărare de categorie specială, ci doar de una de categoria 1, însă rampa medie de 8,2% pe cei 7,9 kilometri ai ascensiunii va pune mari probleme rutierilor. Nu ar fi de mirare însă ca echipa care conduce plutonul să lase o evadare să își creeze un avantaj consistent, iar câștigătorul să se aleagă din respectiva mutare, mai ales că manșa este propice rutierilor care vizează tricoul alb cu buline roșii, de cel mai bun cățărător.

Favoriți: Thomas Voeckler, Christophe Le Mevel
Jokeri: Frederik Kessiakoff, Daniel Martin, Damiano Cunego

Etapa 9: Montagne-russe de Pirinei (duminică, 7 iulie, Saint-Girons – Bagneres-de-Bigorre, 168,5 km)

Patru cățărări de categoria 1 și una de categoria a doua le vor turna plumb în picioare rutierilor deja obosiți după ziua precedentă. Deși are doar 168,5 kilometri, manșa a noua îi duce pe rutieri peste unele dintre cele mai importante cățărări din Pirinei (Col de Portet d”Aspet, Col de Peyresourd sau La Horquette d”Ancizan) până la finalul de la Bagneres-de-Bigorre. Este din nou o manșă favorabilă atacanților, una creată special pentru un „baroudeur” care se descurcă și pe munte și nu are ambiții la clasamentul general. „Puteam foarte ușor să încheiem manșa în ascensiune, dar am vrut să condimentăm lucrurile. Până la final avem o coborâre de 30 de kilometri, va fi interesant de văzut ce strategie vor adopta echipele puternice”, a caracterizat etapa directorul cursei, Jean-Francois Pescheux. Voeckler, Fedrigo sau Rui Costa ar trebui să se simtă perfect pe o astfel de etapă.

Favoriți: Thomas Voeckler, Rui Costa
Jokeri: Sylvain Chavanel, Pierrick Fedrigo, Jeremy Roy

Etapa 10: Recuperare după ziua de…pauză (marți, 9 iulie, St-Gildas-des-Bois – Saint Malo, 197 km)

Cu o zi înainte de contratimpul de la Mont Saint Michel, favoriții pot să se odihnească liniștiți într-o manșă creată pentru sprinteri. Ruta a fost desenată pentru a aduce un omagiu lui Louison Bobet, câștigător de trei ori în Le Tour (1953, 1954 și 1955), dar și lui Bernard Hinault, cvintuplu câștigător, care are o fermă în zonă. Cu o singură ascensiune de categoria a patra programată la 50 de kilometri de finalul de la Saint Malo, sprinterii sunt principalii favoriți, mai ales că vin după o zi de pauză în care și-au încărcat bateriile.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel, Marcel Kittel
Jokeri: Samuel Dumoulin, Nacer Bouhanni, Matt Goss

Etapa 11: Cât îi ia Froome lui Contador? (miercuri, 10 iulie, Avranches – Mont-Saint-Michel, 33km – ITT)

Așa cum s-a menționat mai sus, organizatorii Turului Franței nu se gândesc exclusiv la parcurs și spectacol, ci și la peisaje. Mont-Saint-Michel, celebra mânăstire aflată pe o stâncă transformată în insulă la flux și în peninsulă la reflux, este al doilea cel mai vizitat obiectiv turistic al Franței după Paris. Iar șefii Le Tour nu aveau cum să rateze un contratimp spectaculos chiar lângă celebra mânăstire, unde peisajele surprinse din elicopter vor fi superbe. Revenind la sport, contratimpul este unul plat și ar fi fost perfect pentru Bradley Wiggins. Însă nici coechiperiul său, Chris Froome, nu ar trebui să aibă probleme! Mai ales că într-o manșă asemănătoare, atât prin prisma lungimii, cât și a reliefului, britanicul i-a luat aproape trei minute lui Contador în urmă cu trei săptămâni în Criteriul Dauphine! Va fi interesant de văzut cât vor pierde și ceilalți favoriți în raport cu britanicul, cel mai bun dintre pretendenții la victorie în exercițiul individual.

Favoriți: Tony Martin, Chris Froome
Jokeri: Frederik Kessiakoff, Tejay van Garderen, Jonathan Castroviejo

Etapa 12: Din nou pentru sprinteri (joi, 11 iulie, Fougeres – Tours, 218 km)

Deși se zvonea că organizatorii celor trei Mari Tururi doresc să diminueze numărul manșelor rezervate sprinterilor, înlocuindu-le cu etape cu final în ușoară cățărare, se pare că responsabilii ediției centenare a Turului Franței nu s-au înscris pe același trend. Etapa a 12-a nu programează nicio cățărare și nici măcar diferențe mari de nivel. Tours este deja cunoscut pentru finalul din clasica Paris-Tours, poate cea mai pe placul sprinterilor, astfel că un sprint masiv va fi greu de evitat în manșa a 12-a.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel, Marcel Kittel
Jokeri: Samuel Dumoulin, Nacer Bouhanni, Matt Goss

Etapa 13: Cu viteză printre vii (vineri, 12 iulie, Tours – Saint-Amand-Montrond, 173km)

În ciuda faptului că cel puțin patru etape sunt rezervate sprinterilor până în acest moment, specialiștii cred că tricoul verde s-ar putea afla pe umerii unui rutier cu ambiții de clasament general în cazul în care victoriile de etapă în manșele plate sunt împărțite. Astfel, plutonul ar putea fi foarte nervos în această etapă, care îi poartă pe rutieri până în centrul Franței, într-o zonă plină de vii. Nervozitatea plutonului ar putea fi alimentată și de faptul că aceasta ar putea fi și ultima șansă a sprinterilor până la Paris, astfel că Greipel, Cavendish, Kittel sau Goss se vor bate, mai mult ca sigur, și pentru această victorie de etapă.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel, Marcel Kittel
Jokeri: Samuel Dumoulin, Nacer Bouhanni, Matt Goss

Etapa 14: Traseu perfect pentru „baroudeuri” și „puncheuri” (sâmbătă, 13 iulie, Saint-Pourcain-sur-Sioule – Lyon, 191 km)

Înainte de prima bătălie cu adevărat importantă din Alpi, cicliștii rămași în cursă au de trecut peste o nouă etapă dificilă. Șapte cățărări (cinci de categoria a patra, două de categoria a treia) îi așteaptă pe rutieri în doar 130 de kilometri în drumul spre Lyon. Evident, sprinterii rămași nu vor face față, astfel că manșa va fi câștigată fie de un rutier aflat în evadare, fie de un puncheur de tipul Gilbert sau Sagan. Slovacului i-ar surâde ideea unei victorii în tentativa sa de a-și apăra tricoul verde cucerit în ediția trecută a Turului.

Favoriți: Peter Sagan, Philippe Gilbert
Jokeri: Juan Antonio Flecha, Jerome Pineau, Andrey Amador

Etapa 15: Infernul „chel” (duminică, 14 iulie, Givors – Mont Ventoux, 242,5 km)

Mont Ventoux a fost întotdeauna o atracție pentru suporterii Turului Franței. Particularitatea ascensiunii de 20,8 km, cu o rampă medie de 7,5%  este peisajul selenar oferit de bolovanii albi și de lipsa vegetației. Totul datorită mistralului, vântului care a suflat în trecut și cu 320 km/h pe crestele Muntelui „Chel”! „Gigantul din Provence” i-a fascinat încă de acum un secol pe cicliști, în ciuda dificultății sale. Primul rutier care l-a cucerit a fost Jacques Gabriel în 1907, care a terminat ascensiunea în aproape două ore și jumătate. Progresele au făcut ca acum Muntele „Chel” să fie urcat în doar o oră de către specialiștii cățărărilor. Însă pe lângă peisaj și istorie, muntele din Provence are și o istorie tragică. În 1967, britanicul Tom Simpson a murit pe pantele sale, după ce a căzut de pe bicicletă din cauza căldurii. Nici cocktailul de amfetamine cu alcool luat în seara precedentă de britanic nu a ajutat. Însă de atunci, pe Ventoux nu s-a mai înregistrat niciun deces într-o cursă profesionistă, muntele fiind cucerit atât de cățărători redutabili, precum Eddy Merckx, Marco Pantani sau Richard Virenque, cât și de rutieri mai puțini cunoscuți precum Eros Poli sau Richard Virenque. Ales de organizatori să onoreze ziua națională a Franței, Muntele „Chel” își va lua, cu siguranță, tributul și în acest an.

Favoriți: Chris Froome, Alberto Contador, Joaquim Rodriguez
Jokeri: Thibaut Pinot, Pierre Rolland

Etapa 16: Încă o etapă pentru atacanți (Vaison-sur-Romaine – Gap, 168 km)

Gap a devenit deja un finiș tradițional în Le Tour după etapele alpine. Nici ediția centenară a Marii Bucle nu face rabat de la acest lucru, iar orașul din Hautes-Alpes găzduiește finalul unei manșe muntoase, croită pentru atacanți. Cu două ascensiuni de categoria a doua, ultima cu 12 kilometri înainte de final, și una de categoria a treia, manșa nu ar trebui să fie aprinsă de un atac al vreunui rutier cu ambiții la tricoul galben. În ultimii zece ani, la Gap au câștigat rutieri precum Vinokourov, Paulinho sau Fedrigo, astfel că și în acest an manșa ar putea fi cucerită de un atacant.

Favoriți: Pierrick Fedrigo, Jeremy Roy, Simon Gerrans
Jokeri: Jerome Coppel, Maxime Bouet

Etapa 17: „Cel mai greu contratimp din Le Tour” (Embrun – Chorges, 32 km – ITT)

Ultimul contratimp al acestei ediții a Turului este unul atipic. Cele două cățărări de categoria a doua (Cote du Puy-Sanieres – 6,4 km la 6% rampă medie și Cote de Reallon (6,9 km la 6,3% rampă medie) le vor pune mari probleme rutierilor. Mai ales că aceștia nu au timp să se odihnească nici măcar o secundă! Imediat după start, traseul urcă spre prima ascensiune, după care urmează o coborâre tehnică și a doua ascensiune! Astfel, Quintana, Rodriguez sau Valverde nu vor pierde mult timp în raport cu favoriții, dar trebuie să își dozeze efortul pentru etapa următoare.

Favorit: Chris Froome,
Jokeri: Michal Kwiatkowski, Richie Porte, Nairo Quintana

Etapa 18: Regina centenarului (Gap – Alpe d”Huez, 172,5 km)

Cum ar putea fi caracterizată o etapă care în final ascensiunea de pe Alpe d”Huez? Probabil că legendară, având în vedere importanța și spectaculozitatea cățărării. Cum ar putea fi descrisă o manșă în care Alpe d”Huez nu apare o dată, ci de două ori? Probabil că epică și una care va intra în istorie! Exact la asta s-au gândit organizatorii când au realizat o buclă în jurul miticii ascensiuni alpine, cu 21 de viraje, numite după rutierii care au reușit să îmblânzească muntele! În doar 64 de kilometri, cicliștii vor trebui să treacă de două ori peste Alpe d”Huez! Pentru prima oară în istoria Turului! Însă pe lângă ascensiunea de categorie specială, pe parcurs mai apar și alte trei cățărări de categoria a doua și una de categoria a treia! O manșă perfectă pentru un Tur perfect! Favoriți sunt, evident, rutierii care se vor bate pentru clasamentul general. Nici Contador, nici Froome nu au câștigat pe Alpe d”Huez, dar spaniolul a pierdut în 2011 șansa de a câștiga pentru doar câteva secunde în fața lui Pierre Rolland și vrea răzbunare! Interesant e că organizatorii mizează pe 500,000 de spectatori la ora cursei.

Favoriți: Alberto Contador, Chris Froome
Jokeri: Pierre Rolland, Thibaut Pinot, Joaquim Rodriguez, Nairo Quintana

Etapa 19: Cât mai pot duce rutierii? (Le Bourg d”Oisans – Le Grand Bornard, 204,5 km)

Nu este o manșă cu final în ascensiune, dar rutierii vor avea mari probleme după etapa precedentă. După doar 83,5 kilometri, plutonul va fi trecut peste alte două cățărări de categorie specială, Col du Glandon și legendarul Col de la Madeleine. Dar dificultățile nu se opresc aici. Urmează două ascensiuni de categoria I și una de categoria a doua, astfel că etapa se anunță extrem de interesantă. E clar că încă din primii kilometri se va rula tare, iar o evadare se va forma chiar pe Glandon. Poate fi o manșă decisivă pentru cicliștii care se bat pentru tricoul alb cu buline roșii.

Favoriți: Thomas Voeckler, Sylvain Chavanel
Jokeri: Rui Costa, Andrey Amador, Mikel Astarloza

Etapa 20: Ultima șansă (Annecy – Annecy-Semnoz, 125 km)

Este o manșă scurtă, dar explozivă. Primii 78 de kilometri sunt presărați cu patru ascensiuni de categoria a treia și una de categoria I. Iar finalul aduce o ascensiune de categorie specială, cu o rampă medie de 8,5% pe 10,7 kilometri lungime! Este ultima șansă pentru rutieri să câștige timp în raport cu rivalii. Orice se poate întâmpla pe șosea în ultimii kilometri, mai ales dacă diferența dintre primii doi clasați este mai mică de un minut! Tactica de echipă va juca un rol foarte important în ultimii kilometri.

Favoriți: Alberto Contador, Chris Froome
Jokeri: Nairo Quintana, Alejandro Valverde, Joaquim Rodriguez

Etapa 21: Plimbare nocturnă prin Paris (Versailles – Paris-Champs-Elysees, 133,5 km)

Pentru a încheia o competiție epică într-un mod fabulos, organizatorii au decis ca finalul ediției centenare a Turului Franței să se încheie pentru prima dată în nocturnă. Astfel, traseul nu a fost modificat decât foarte puțin, rutierii urmând să treacă pe lângă Arcul de Triumf, nu să vireze exact lângă monumentul parizian. Conform orarului stabilit de organizatori, finalul ar trebui să aibă loc undeva în jurul orei 22:45 (ora României), cu un sprint furibund după o etapă neutralizată de șampanie, parada echipei tricoului galben și de frumusețile Parisului.

Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel
Jokeri: Marcel Kittel

Publicat: 26 06. 2013, 10:59
Actualizat: 21 07. 2013, 11:34