Bătălie epică în Turul Romandiei: Nibali, Froome și Quintana se luptă în ultima mare cursă dinaintea Giro 2015
Clasicele de primăvară sunt deja istorie, după ce omul „monument”, Alejandro Valverde, a câștigat al treilea Liege-Bastogne-Liege din carieră, astfel că rutierii cu explozie au parte de o binemeritată perioadă de pauză. În schimb intră în scenă oamenii de general, care pregătesc marile tururi din 2015. Turul Romandiei este ultima mare competiție înainte de Giro (începe pe 9 mai), iar la start vor fi cei mai buni cățărători din lume, cu excepția lui Contador.
Nibali, Quintana și Froome au decis să își testeze forțele pe pantele din Elveția, astfel că spectacolul este unul garantat. Timp de șase zile (de azi, până duminică) vom asista la o bătălie superbă, ultimele două etape fiind cu adevărat speciale. Runda a 5-a aduce 4 cățărări de categoria 1, ultimele 2 în ultimii 20 de kilometri, în timp ce etapa finală constă într-un contratimp individual în lungime de 17,3 km. Cursa debutează azi, iar între favoriți se pot crea diferențe, având în vedere că organizatorii au programat un contratimp pe echipe, în lungime de 19,2 kilometri.
Etapa a 5-a va fi una cu adevărat demnă de titulatura de „regină”
Cine pune în pericol tripleta de aur Quintana, Nibali, Froome
Pe hârtie, cursa ar trebui câștigată de cei trei rutieri care au dominat în ultimii ani marile tururi. Quintana, Nibali și Froome sunt excelenți pe munte, iar ultimii doi sunt foarte puternici și la contratimp. Doar că toți trei și-au fixat ca obiectiv principal pentru 2015 Turul Franței, astfel că este de așteptat ca ei să nu fie încă în formă maximă.
Froome este considerat de specialiști principalul favorit, având în vedere cele două probe contra-cronometru, însă lucrurile nu sunt atât de sigure în ceea ce îl privește. Ciclistul născut în Kenya a fost impresionant în Ruta del Sol, dar apoi, în Tirreno-Adriatico și Turul Catalnuiei, a avut probleme mari în a rămâne cu favoriții, pe fondul unor probleme medicale. A revenit în clasicile din Ardeni, dar nu am putut să îl vedem pe Mur de Huy, din cauza unei căzături. Cum Sky nu aliniază cea mai bună formație, câștigătorul ultimelor două ediții ale Turului Romandiei ar putea să nu mai repete performanțele.
Dintre cei trei, în acest moment cel mai în formă pare Nibali, care și-a construit forma astfel încât să aibă un cuvânt de spus și în Liege-Bastogne-Liege. Astana a trimis în Elveția o echipă foarte puternică, cu Fuglsang, Taaramae și Scarponi locotenenți de nădejde pe munte și Grivko și Westra motoare excelente la contratimp, astfel că dacă „Rechinul” se va simți în formă, va fi greu de învins.
Singurul capabil să intre cu șanse în lupta pentru primul loc, în afara celor trei menționați mai sus e liderul Katiușei, Simon Spilak. Excelent atât pe munte cât și în proba contra-cronometru, slovenul e în formă bună (locul trei la general în Paris-Nisa). Iar condițiile din Romandia i se potrivesc perfect, organizatorii anticipând că va ploua. Spilak (câștigător în 2010 și locul secund în 2013 și 2014) este unul dintre puținii rutieri care adoră să participe în curse cu asfalt umed, astfel că are șansa să repete succesul de acum 5 ani.
Un alt ciclist care poate concura cu șanse, dar probabil doar pentru un loc pe podium, este Rigoberto Uran. El are ca principal obiectiv Turul Italiei, astfel că este de așteptat să se afle la un nivel superior celorlalți mari cicliști din cursă. Un alt avantaj al său e reprezentat de formația Etixx Quick Step, care are în Tony Martin motorul perfect care poate pune câteva secunde între columbian și adversarii direcți încă de azi, în proba de contratimp. Totuși, Uran, care a fost mereu la nivel ridicat în marile tururi, nu a impresionat niciodată în cursele pregătitoare, preferând mereu să își conserve energiile și să „înghită” doar kilometri.
Ultimii 10 învingători în Turul Romandiei
Participanții la ediția din acest an al Turului Romandiei au câștigat în total 7 Mari Tururi (Froome-Turul Franței-, Quintana-Turul Italiei-, Nibali-Turul Italiei, Turul Franței și Turul Spaniei-, Scarponi-Turul Italiei- și Hesjedal-Turul Italiei), 4 Campionate Mondiale, 3 clasice monument și peste 50 de etape în Marile Tururi