Peter Velits (BMC) este primul lider în Vuelta 2015, după ce slovacul a câștigat, alături de echipa sa, contratimpul pe echipe de la Marbella. Timpii au fost neutralizați din cauza problemelor cu traseul, acoperit în părți cu nisip, de pe plajele stațiunii iberice
A fost cel mai controversat start din istorie în Turul Spaniei! Ce au avut, oare, în cap organizatorii când au trasat un contratimp pe echipe de puțin peste șapte kilometri în stațiunea Marbella? Cu siguranță, peisaje superbe, o invitație pentru turiști de a vizita stațiunea iberică. Însă nu siguranța rutierilor! Drumuri înguste, viraje întortocheate și aderență minimă. Da, rutierii au fost obligați să o ia prin nisip, nisip pulverizat în aer, care a făcut respirația aproape imposibilă. Iar în aceste condiții, UCI a decis ca etapa să fie neutralizată, iar timpii să nu fie luați în considerare pentru clasamentul general. Așadar, conta doar victoria de etapă!
Evident, decizia a provocat lamentări, dar siguranța e primordială. Însă dramatismul a existat și în aceste condiții. După ce Orica-GreenEdge părea că va câștiga cu un timp excelent, 8 minute și 11 secunde, Tinkoff-Saxo, cu Sagan în frunte, a bătut timpul pentru doar cinci zecimi! Dar nebunia nu s-a oprit aici. BMC a mers full-gas și a bătut timpul de referință cu o secundă, aducându-i tricoul roșu, de lider, lui Peter Velits, conaționalul lui Sagan, care a devenit primul slovac lider în Vuelta în istoria competiției. BMC e la a doua victorie într-un contratimp pe echipe într-un Mare Tur, după cea repurtată în iulie, în Le Tour. Turul Spaniei continuă duminică cu etapa a doua, o afacere la altitudine, cu final pe Alto de la Mesa, o cățărare de 4,7 kilometri, cu pantă medie de 6,5%, care îi va testa pentru prima dată pe favoriți.
Stage 1 #LaVuelta pic.twitter.com/Rx22P1h4HU — Tanja (@bambula) August 22, 2015
Stage 1 #LaVuelta pic.twitter.com/Rx22P1h4HU
— Tanja (@bambula) August 22, 2015
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER